Bestellen bij Internet Bikes want:
- Veel producten en fietsen leverbaar uit de eigen voorraad.
- Een erg snelle levering
- Een bijzonder groot assortiment: +26.000 artikelen.
- En natuurlijk: lage prijzen!
Voor de ‘after sales’ of ‘customer service’ is dit bedrijf een blamage. Fietsen besteld met montage/afstel service. Fietsen zijn inderdaad ‘in elkaar gezet’. Daarna naar een plaatselijke fietsenmaker geweest om het èchte afstelwerk te laten doen. Op de beschadiging bij aflevering is niet gereageerd, terwijl bij de verkoop men een stuk proactiever kon reageren. Geen aanbeveling om fietsen bij internet bikes van TOM te bestellen.
Binnen de garantie is de batterij stuk gegaan. Of we de hele fiets konden terugsturen?!?!?! 2x de batterij op eigen kosten teruggestuurd en twee keer de batterij weer kapot teruggeleverd gekregen. Bij het mailen met de klantenservice krijg je te maken met ene ‘Wessel’, met beperkte en repeterende emphatische uitspraken dat hij het ‘begrijpt’. Blijkbaar is dit een robot. Deze leverancier is echt een no-go.
Zeer slechte service van deze organisatie. Wij hebben een fiets gekocht via internet-bikes.com (een van de vele site van deze organisatie) binnen drie maanden beide trappers kapot op het schroefdraad. Eerste zelf laten vervangen en betaald. Bij de tweede keer gemaild met verzoek tot oplossing. reactie van Tom Bv; u heeft ze verkeerd gemonteerd. Het is uw eigen fout. U kunt de fiets in een kartonnen doos opsturen (eigen kosten 10 euro). Serieus een fiets terugsturen in een Kartonnen doos?? Daarbij zijn de kosten voor ons als de leverancier bepaald dat het ons schuld is. Echt een slechte service en ik koop nooit meer iets bij deze firma. Het is dat je 1 ster moet geven, maar van mij krijgen ze er nul.
Fiets werd NIET afgeleverd op ons adres blijkt later. Wij bellen naar DHL, communicatie was hier ok, moest contact opnemen met TOM BV. Daar kan je niemand bellen, geen telefoonnummer, leuk..... na mailen dat je geen pakket niks hebt ontvangen krijg je doodleuk gewoon 1 mailtje we gaan contact met dhl opnemen verder helemaal niks. Week later weer mailen naar TOM, heeft DHL tegen hun gezegd dat DHL de fout heeft gecorrigeert. Reden genoeg voor TOM om hun te geloven en de klant maar te laten zitten en niet te mailen. We moesten zelf de hele buurt uitkammen en facebook berichten plaatsen. Wat een jammerlijk bedrijf en service
Bought a bike in September and the front fork was bent. The wheel wasn't centered. Contacted Internet bikes they sent a replacement fork. The fork didn't fit wrong length /diameter. Contacted again they sent another one and it was the same wrong fork even shorter length. Spent hours in the process. Eventually gave up. Not recommended
Ik wil hier mijn review neerzetten om mensen te waarschuwen voor hoe het ook kan gaan.
Ook ik weet dat het goedkoopste niet altijd samen gaat met de beste service, maar mijn tweede levering is meldenswaardig.
In het kort:
1e levering serviceprobleempje opgelost met een waardebon (ivm verzendkostenprobleem)
daarna 2e bestelling geplaatst en daar ging het mis.
Onderdeel was niet aanwezig, ook niet afgevinkt op de pakbon.
Geen melding, geen belletje en geen mail!
Geen telefoon en dus een snelle reactie op de mail staat er.
Mail gestuurd maar een paar uur later nog geen reactie, nog een mail gestuurd en daar kreeg ik een behandelingsreactie op gelukkig.
Waar je verwacht dat ze zich schamen o.i.d. kreeg ik alleen de melding dat het een voorraadprobleem was en dat het geld teruggestort werd. Geen "och wat een fout van onze magazijnafdeling meneer, deze hadden u moeten berichten" en geen "kunnen we een andere verlichtingsset nasturen" of iets in die geest.
Resultaat, geen verlichtingsset en dus moet ik deze weer ergens bestellen met nieuwe verzendkosten door slecht handelen van deze club. Toch weer een verlies van 5 - 10 euro op een verlichtingssetje, toch niet zo goedkoop dan...
Ik wil hiermee niet zeggen dat niemand wat moet bestellen hier, maar ik wil mensen waarschuwen dat deze zaken plaatsvinden bij dit internetbedrijf.
Bestelde Shimano Cassette en ketting werden met dag vertraging en pas na contact met service desk dag geleverd. Een tweede bestelling van een set SHIMANO remgreep verstellers wordt helemaal niet geleverd alhoewel ik via chat bevestiging had ontvangen dat artikel op voorraad en volgende dag geleverd zou worden! Met een dag vertraging en na creditering van de reeds afgeboekte kosten nu op zoek naar alternatieve leverancier...
Ik heb een product bested bij een website van Tom BV. www.internet-sportandcasuals.com. Na een week ging het stuk. Teruggestuurd. Geld teruggestort gekregen. Echter niet de retourkosten teruggestort gekregen, terwijl dat wel in hun garantie afwikkeling staat. Melding van gemaakt. In hun antwoord verwijzen ze naar de gewone retournering en dat retourkosten niet door Tom bv vergoed worden. Ik heb ze erop gewezen dat ze naar hun verkeerde voorwaarden hebben verwijzen en een link gestuurd naar de correcte en ook nog de tekst in de email geplakt, waar het om ging. Na 2 weken nog geen antwoord. Terwijl hun automatische email beantwoording zegt dat ze binnen 1 dag reageren. Ik heb wat meer reviews over hun gelezen. Als ik eerder had gelezen had ik niets besteld bij hun. Ik had mij niet moeten laten lokken door de lage prijzen. Ik begrijp nu waar die lage prijzen vandaan komen.
Geleverd met lekke band. Ik kon zelf voor de reparatiekosten opdraaien.
Helaas ben ik afgegaan op de reviews van de website zelf, maar deze zijn gecensureerd en geven dus een vertekend beeld.
Beter had ik de reviews op deze site en die op trustpilot kunnen checken, alvorens tot bestelling over te gaan.
Mijn advies is dan ook om uw fiets elders te bestellen, zodat u niet voor nare verassingen komt te staan.
Niet 1 ster waard .Snel besteld , snel betaald , snel gekregen. En dan begint de ellende .Geen telefonisch contact, wachten op beantwoorden van emails (als ze je niet negeren), fiets gekocht en afgeleverd gekregen met lege band ( want van de binnenkant van de wielframe was een metalen splinter), maar er is geen garantie op de banden, ook als je nog nooit op die fiets had gezeten Alle kosten om die nieuwe fiets toch kunnen gebruiken moest ik daarna zelf bij de fietsenmaker betalen. Terwijl ik heb bij aankoop alle die kosten ,bezorgen en ook voor montage al betaald . Ze hebben me een service in Tilburg aangeboden ,wetend dat het 140km vanaf mijn stad is !!! .Zeer klantonvriendelijke service ,Op de website staat dat ze ene of andere keurmerk hebben , maar let op! het is geen Thuiswinkel Waarborg. Lees op internet waarschuwingen van andere ex-klanten ( gekocht , geen geld terug , waardebonnen ). Ik heb heel veel spijt dat ik bij die winkel had gekocht. Wees gewaarschuwd ! Beter meer betalen ergens anders dan je geld weggooien en enorm veel frustraties meemaken. Spijt,spijt,spijt...
Wielerbroek besteld in maat XL, volgens specificaties website.
Direct geleverd via afhaalpunt AH in Bladel.
Bij uitpakken bleek: verkeerde maat, XXL.
Toen begon de lijdensweg: diverse keren email contact over de vraag of ik geen vervangend artikel kon bestellen bij hun. Uiteindelijk een hele dag thuis moeten blijven omdat pakketje opgehaald werd.
Daarna 2 maanden moeten wachten voordat ik mijn geld terugkreeg. Daarvoor wel 10x moeten emailen en reageren op zeer vervelende mails van hun over dat geld teruggeven niet mogelijk is etc. vanwege hun geringe marge. bla bla bla
Heeft zeer veel moeite en volharding gekost.
Bestel daar nooit meer iets.
Enige tijd geleden had ik 2 fietsshirts besteld bij internet-bikes. Bij ontvangst bleek de kleur totaal niet overeen te komen met de foto's op de site. Dit kan gebeuren dus heb ik de shirts geretourneerd. Ik dacht dat alles goed afgehandeld was en wachtte tot ik het geld retour op mijn rekening zou krijgen. Dit duurde maar en duurde maar dus nam ik contact op via de mail. Hier werd mij verteld dat ik geen geld terug kon krijgen. 4 mails verder bleek dat ik alleen kon kiezen tussen andere producten uitzoeken of een waardebon. Aangezien een waardebon bij mij blijft liggen en verloopt koos ik dan maar voor andere producten. Hierna bleek dat ik over deze producten extra kosten moest maken voor verzending etc. Hier was ik het niet mee eens dus weer verschillende keren mailcontact gehad met het bedrijf. Hierin werd mij verweten dat ik niet goed de algemene voorwaarden gelezen had. In de algemene voorwaarden staat echter dat de wet van koop op afstand geldt. Zodra ik dit aankaartte geven ze geen gehoor.
Wat is uw ervaring met Internet-Bikes? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Internet-Bikes hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Internet-Bikes reviews lezen.
Telefoonnummer: 085 9020036