OPLETTEN!!!! Zeer bijzonder bedrijf. Een overkapping bij Azalp Nederland besteld welke wij graag binnen de termijn wilde retourneren. Echter weigert dit bedrijf meermaals een retouradres in Nederland te geven. De enige mogelijkheid betreft het retour sturen naar een fabrikant of leverancier te Frankrijk a 230 euro. Men handelt zelfs in strijd met hun eigen algemene voorwaarden.
Algemene voorwaarde Azalp.nl B.V.
“U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen.”
Voor mij zit er helaas niks anders op dan het over te dragen aan mijn advocaat.
De eenvoudige 3*4m overkapping staat er, gemonteerd door Azalp MAAR :
*Geen garantie op de levertijd : besteld 06/04/22, afgewerkt op 06/01/23
*Geen kwaliteit v levering : 4 maal naleveren en tot meerdere weken tss levering hout en montage
*Geen kwaliteit in montage : EPDM op dak ligt na 2 maanden met een raster van blaasjes
*Geen service na verkoop : bij afwezigheid van contactpersoon blijft alles hangen en montage/verkoop diensten spreken niet met elkaar
*Geen klanten begrip : 4% korting omwille van 6 maanden vertraging en alle andere problemen
Conclusie : had ik dit geweten, dan koos ik zeker voor een andere firma en die zijn er
niet te geloven :
1) beloftes worden gemaakt bij verkoop en worden nadien herzien
2) de levering werd steeds uitgesteld
3) montage bedrijf heeft een andere agenda dan Azalp dus staat het materiaal hier in de regen buiten voor meer dan een maand
4) mails (ondertussen 25) worden onbeantwoord gelaten
de werkelijke reden voor aankoop was service en die bestaat gewoonweg niet
voor dergelijke bedragen verwacht je iets anders en de medewerkers vinden dit trouwens ook
schandalig gewoon
meteen advocaat inschakelen vanaf het misloopt, is de enige aanbeveling die ik kan doen
We hebben een bouwpakket zwembad gekocht van 8x4 meter á €4500,- De levering was prima, het zelf bouwen ook. Later bleek dat er in een dubbele lasnaad van de liner een dunne plek zat (dit betreft een fabricagefout). Hier is dus een lek ontstaan, één die eigenlijk niet te repareren is. Gebeld en gemaild met Azalp; eerste reactie nieuwe liner kopen á €1100,-. Omdat we nog binnen de garantie periode zaten dacht ik dat het gewoon zou worden opgelost. Door omstandigheden waren we de aankoopgegevens kwijtgeraakt (deze zijn volgens de dame aan de telefoon bij Azalp aanwezig). Nee die van ons zijn nodig. Dus we kregen totaal geen begrip of enige vorm van coulance. Keihard voor het geld en absoluut geen service!! Waardeloos bedrijf. Nooit meer Azalp!! We hebben uiteindelijk een tubetje lijn in een zakje opgestuurd gekregen, zelfs dit werd door Azalp ook nog via de leverancier in Engeland geregeld.
Levering oké. Zelf gebouwd, alles prima. Alleen bleek er een dunne plek in een lasnaad van de liner te zitten, deze is dus gaan lekken en was eigenlijk niet te repareren. Dit betreft een fabricage fout. Gebeld en gemaild met Azalp. Door omstandigheden zijn wij de aankoop gegevens kwijtgeraakt (bij Azalp wel bekend). Deze “bon” hadden ze wel nodig. De oplossing was een nieuwe liner kopen van €1100,-. Hiermee was de zaak afgedaan, totaal geen begrip of medewerking. Uiteindelijk hebben we nog een zakje met een tubetje lijm en een stukje zeil gekregen. Voor ons Nooit meer Azalp!! Waardeloos bedrijf alleen verkopen, geen service!
We kochten de Yardmaster (YARDDISSASTER), met 2 man in 6 uur een hele schuur..jaja Het begin ging al fout, kregen 1 doos...Zou vrijdag geleverd worden, .. toch niet dan zaterdag ochtend.. en dan een herichtje savonds tussrn 19.00 en 22.00.. heel fijn wij waren de laatste op de rit 22.15!! Vol goede moed zondag ochtend een frisse start, niet dus want na uren gepuzzel en uiteindelijk stess ontdekken dat er veel delen ontbreken.Balen ook onze zondag naar de maan.Ontdek je dat op een hoekje van de doos staat doos 1/2?. Vergeten zeker!
sAvonds een mail gestuurd naar Azalp.
Maandag middags toch ook gebeld. Oh lees net je mailtje . ik hoop dat ik de leverancier te pakken kan krijgen...
Volgende dag weer zelf gebeld, oh net gesproken ze hopen het ontbrekende pakket binnen 2 tot 4 dagen te versturen.
Affijn na 2 dagen pakket 2 ontvangen. Maar geen excuses nop, slechte zaak!!Dat de Yardmaster troep is( metalen schuur) ok eigen schuld.. krijg je ervan als je denkt minder uit te kunnen geven!
Maar geen bosje bloemen of compensatie na alle onnodig tijdverlies en je tuin volledig onbegaanbaar door de onderdelen die je nergens kwijt kan nadat de doos open ligt en een halve opbouw voor t dak blijft liggen!!
Mijn dieren kunnen de tuin niet in wegens gebaar voor de scherpe onderdelen
1 ster, en dat is alleen imdat je van 1 tot 5 moet kiezen , verdienen geen ster voor geen stijl, super lullig afgehandeld.
Helaas een slechte ervaring gehad met Azalp.
Bij levering van de blokhut eerst twee keer moeten bellen voor een gebruiksaanwijzing welke, toen wij deze uiteindelijk ontvangen hadden, heel erg summier was. En dat is dan nog zacht uitgedrukt. Helaas bleek bij het openen van de verpakking ook dat er rotte en kapotte planken bij zaten. Het hang en sluit werk was verroest. Azalp geeft aan dat dit komt door het impregneren, maar; hang en sluitwerk hoeft niet te worden geimpregneerd en ziet er nu wel uit alsof het al een aantal jaar oud is.
Daarnaast hebben wij meerdere malen moeten bellen en mailen voor de nalevering van de kapotte en rotte planken. Wanneer meerdere malen gebeld en gemaild wordt mag je er toch vanuit gaan dat dit goed op wordt gepakt. Toen ik een aantal dagen later voor de derde keer belde bleek de nalevering nog geeneens besteld te zijn. Slechte service.
Dat opgeteld met kapotte onderdelen, een beschadigde ruit die eruit ziet alsof deze al een aantal jaar oud is, een gebruiksaanwijzing welke de naam gebruiksaanwijzing eigenlijk niet eens mag dragen, slechte service en verroest hang en sluit werk maakt ons helaas geen tevreden klant.
Wij hebben +€2000,- betaald voor deze schuur en wanneer je dit geld uitgeeft mag je toch verwachten kwaliteit geleverd te krijgen en de daarbij horende service. Hierover gebeld en gemaild met de klantenservice van Azalp, welke mij iedere keer vriendelijk te woord hebben gestaan maar helaas niet meer konden bieden dan een compensatie van €25,-. Dit haalt helaas de nare nasmaak aan Azalp niet weg. Om deze reden zal ik Azalp dan ook bij niemand aanraden.
Heb 2 weken geleden een tuinhuis bij Azalp besteld en ze zouden het vandaag leveren . Woensdag kreeg ik van hun een mail met volg u zending . Maar raad mensen aan daar niet op te kijken want ik heb intussen al wel 12 verschillende tijden gezien en heb de bestelling nog niet . Voor mij was dit de eerste en ook meteen de laatste keer dat ik bij deze firma iets zal bestellen en ik raad het mijn vrienden ook niet aan
Bestel één tuinhuisje had ik nodig krijg ik hem thuis pak hem uit diverse onderdelen beschadigd heb hem met moeite in elkaar gezet maak er maandag ochtend gelijke melding van wil ze me de onderdelen opsturen of 30 euro om de schade te dekken dat is nog geen 4% ze zijn niet goed als de onderdelen opsturen moet ik hem maar goed uitelkaar zien tehalen dit bedrijf raad ik niemand aan
Ik heb hier een blokhut besteld met opbouwservice van bijna 6000 euro. Het product is prachtig, maar wat een vreselijk bedrijf is Azalp.
Constant een bandje dat het erg druk is en je wordt tijden in de wacht gezet, de opbouwservice is niet direct bereikbaar maar via Azalp wat voor allemaal miscommunicatie zorgt.
De levering was niet op tijd en dit werd later en viel precies in onze vakantie, krijg je ineens te horen dat je 100 euro extra moet betalen voor opslag van het pakket, na heen en weer mailen hebben ze dit toch niet gedaan, maar wat een uitzuigerij is dat zeg!
Alles van ten voren duidelijk gemaakt ook hoe groot onze oprit is, want daar moest het een week staan voordat het opgebouwd werd, kwam de bezorger eraan, kon die net met de heftruck de draai maken en wilde hij dit op de openbare weg zetten, gelukkig kwam mijn overbuurman naar buiten die aanbood het op zijn oprit te zetten, krijg ik vervolgens een mail van Azalp dat er extra kosten komen omdat het opbouwservice een langere afstand moet lopen om het te plaatsen, dus weer mailen en uiteindelijk schikken ze wel in, maar nogmaals als je niet van je afbijt wordt je helemaal uitgezogen. Nou een week later zouden ze komen, zaten de deur en raam er niet bij en gingen ze weer weg, pakket lag vervolgens open en bloot, ze haalde wel even een zeiltje voor mij en dan moest ik mijn handen dichtknijpen, weer een vrije dag naar de knoppen. 1,5 week laten kwamen ze weer en ja hoor deur en raam waren geleverd, maar toen miste de bouwtekening en het deurbeslag. Het opbouwteam deed het prima, het is immers een bouwpakket, maar alle handwerk wat er bij komt kijken, bv een plintje doen ze niet in verstek, zo lelijk dat dat is! Als je hier wat van zegt is de reactie.....doen we altijd zo! Ik moest van Azalp mailen als het hang en sluitwerk binnen was, de raam en deur waren dus al die tijd niet toegangelijk! na 2,5 week werd dit vanuit bulagrije thuisbezorgd, dus ik mailen en je raadt het geen reactie. Gelukkig heb ik iemand in de familie die handig is en met mij te doen had en die heeft het hang en sluitwerk aangebracht. Ik had hier voor betaald en nu hoefde ze immers niet meer te komen hiervoor, dus ik mailen met Evy van de klantenservice om dit bedrag retour te krijgen. Nou wil je iemand op de klantenservice hebben die klantvriendelijk is, raadt ik aan deze vrouw te mijden, wat een vreselijk domme reacties krijg je, elke keer biedt ze aan het netjes op te willen lossen en ze langs te sturen...DAT HOEFT NIET WANT WE HEBBEN HET ZELF GEDAAN EN WILLEN HET GELD RETOUR WAT IK HEB BETAALD VOOR DE MONTAGE WAT IK NU ZELF HEB GEDAAN.
Kortom een vreselijk bedrijf met een ontzettend stroperige communicatie in incapabel mensen achter de telefoon, als je al iemand te spreken krijgt.
Wat ontzettend jammer is, want het product is vreselijk mooi!
Bij deze kunnen jullie mij nog benaderen voor een compensatie.
Waarschijnlijk gaan jullie nu onder dit bericht allemaal ontkenningen schrijven (dit lees ik namelijk steeds terug bij andere reviews), even een tip, dit komt erg zwak over en ontkennend naar hoe een klant jullie ervaart.
Trek er een les uit en doe er wat mee!!!!!
En andere mensen wees gewaarschuwd, doe geen zaken met dit bedrijf!
Gunther op 22 Januari 2022
Bij mijn levering is ook niets van deur te bespeuren.
Geen enkel onderdeel er van.
En het bijgeleverde plan ??? Niets van te maken.
Maurice Adriolo op 28 Januari 2022
Vind het al knap dat jij iemand aan de lijn krijgt . Ik moet de hele tijd mailen en appen met ze en als het hun niet aanstaat wat je zegt reageren ze gewoonweg niet .
Rutger op 10 Maart 2022
AZALP hanteert een communicatietechniek die er op uit is om klanten met klachten te ontmoedigen om hun gelijk te halen. Iedere keer dat de klantenservice daarin slaagt, spaart het bedrijf geld uit voor een échte oplossing. Zo hoeven ze dan minder na te leveren, geen mensen te sturen et cetera. Een verdienmodel dus. M.a.w. oplchting. Ik heb vorig jaar april een kast gekocht die incompleet was. Steeds weer smoesjes en het ligt altijd aan de producent of zelfs aan mij. Mijn geld is gestolen door AZALP.
In eerste instantie dachten wij met een goede firma te maken te hebben. Maar zodra je de opdracht hebt gegeven veranderd dat. Wij hebben een Chalet (blokhut) gekocht ter waarde van alles bij elkaar van € 11454,00 , dus geen kattenpis. Aanbetaling en opdracht gedaan op 19 januari , met een levertijd van 6 – 8 weken. En nu begint de ellende. Je kan ze niet bereiken per telefoon en ze bellen niet terug. Dus alles gaat via de mail. Het was geen 6 – 8 weken levertijd. Je wordt niet op de hoogte gehouden van de levertijd. Pas nadat wij gereageerd hebben komt er actie en wordt het materiaal geleverd op 21 april. Dus 3 maanden. Ik heb de mensen die het moesten opbouwen moeten afzeggen. Op 21 april kregen wij de spullen en begon meteen met beschadigde spullen. Dat werd meteen vervangen. Maar toe we aan het uitpakken waren 4 grote pakken met houten balken (logs) kwamen we meer kapot materiaal tegen. Meteen op de hoogte gebracht krijgen wij de mededeling dat het weken zou duren voordat kapotte balken (logs) vervangen konden worden. Dat kon helemaal niet want de timmerlieden konden toch geen weken wachten. Je komt het kapotte materiaal tegen tijdens het opbouwen. Van alle kapotte onderdelen foto’s toegestuurd naar AZALP. Tijdens de opbouw AZALP op de hoogte gebracht. De timmerlieden hebben verschillende logs gerepareerd of nagemaakt zodat er verder gebouwd kon worden al met al heeft dat voor een enorme vertraging gezorgd. Als je dan reclameert vanwege het kapotte materiaal wordt je afgescheept met 3 blikken beits twv. € 150 een belediging gewoon. NOOIT KOPEN BIJ AZALP .Ik heb deze zaak nu ondergebracht bij mijn advocaat. Het is immers geen kattepis een order van ruim € 11000 en dan heel veel kapot materiaal geleverd, welke pas na weken vervangen kon worden en intussen maar wachten, dat was geen optie. Via e-mail houden ze je aan het lijntje. WAT EEN WAARDELOZE ZAAK. NOOIT KOPEN service STAAT DAAR MET HELE KLEINE LETTERS GESCHREVEN
Rutger op 10 Maart 2022
Schandalig! Dat dit bedrijf van Thomas Deters úberhaupt nog bestaat. Deze man zal zich ooit moeten verantwoorden voor een rechter. Al die verhalen van gedupeerde klanten, verschrikkelijk. Hij komt er kennelijk mee weg. Todat hij tegen de verkeerde aanloopt. Ik zou zeggen, gewoon doorgaan. Jouw aankoop gaat over een enorm bedrag. Een kolfje naar de hand van iedere advocaat...geen rechter die de houding van Azalp tegenover jou onbestraft zal laten. Sterkte!
Ik heb een keter tuinschuur gekocht die verkeerd maten heeft.
Na een telefonisch gesprek met een medewerker(Chantal) bleek te zijn dat het fout door keter zelf is ontstaan.
Het klantenservice heeft een duidelijk en een netjes oplossing gegeven.
Of ik mijn geld terug krig, of kies ik voor een andere tuinschuur.
Ik heb een andere tuinschuur gekocht die ietje duder is, en het extra bedrag heb ik als korting van hun gekregen die hoef ik dus niet te betalen.
Kan geen punt ergens voor geven. Geen levering gehad. Lang wachten telefoon, alleen via mail sporadisch antwoord. Schuld geven aan leverancier, lekker gemakkelijk. Geen communicatie, wordt niet op de hoogte gehouden van stand van zaken. Hopelijk krijg ik wel mijn geld terug.
Na vele tuinhuizen te hebben bekeken was onze keuze op een model van azalp gevallen.
We kozen dit tuinhuis vooral voor de overdekte "veranda".
We kozen onze gewenste opties en bestelde het tuinhuis.
De bestelling verliep vlot, vervolgens kregen we een mail dat alles verzonden werd zodra de betaling ontvangen was.
Enkele dagen later kregen we mail dat de betaling ontvangen was en dat binnen 1-2 weken (vermoedelijk 2 vanwege corona) onze bestelling geleverd ging worden, meer info ging nog volgen.
Anderhalve week later nog niets vernomen, dus even contact opgenomen, want uiteraard willen we zorgen dat er iemand aanwezig is als het geleverd werd.
we kregen te horen dat de overdekte veranda vertraging had opgelopen maar dat het ofwel dinsdag of wel vrijdag ging geleverd worden.
Op woensdag kregen we te horen dat er vrijdag geleverd ging worden.
Op vrijdag kwam de leverancier langs.
Hij zette de lading mooi op onze oprit vermelde dat onze ontvangstbon in de verpakking zat en vertrok.
Mijn vrouw en ik begonnen aan het uitpakken van het tuinhuis, want we wouden dit natuurlijk niet op de oprit laten liggen.
Het viel ons meteen al op dat al het hout in de plastiek volledig nat was. (minpunt 1)
Op zaterdag begonnen we er dan aan, we gingen het tuinhuis in elkaar zetten.
Dit ging vlot, al moet er wel gezegd worden dat de handleiding op de website verschilt met de handleiding die in de verpakking zat.
Enkele dingen vielen ons op tijdens het in elkaar zetten.
Op bijna elk houten onderdeel zat schimmel, dit valt natuurlijk te linken aan het feit dat het hout volledig nat was bij levering. (minpunt 2)
Ook was het bijgeleverd slot volledig verroest (het leek wel of ze dit uit de titanic hebben gerecupureerd) en de bijgeleverde nagels voor het dak vast te nagelen waren volledig verroest in de verpakking (minpunt 3)
Het grootste minpunt moest nog komen...
We zijn klaar met het tuinhuis in elkaar zetten en zetten een stapje terug en zien dat de veranda een geheel ander model is dan hetgene wij besteld hebben...
We controleren even de foto's op de site, en hier zien we inderdaad het model dat wij graag hadden gehad, we kijken naar het in elkaar gezette tuinhuis, dit is een verschillend...
Buiten dat dit er minder "mooi" uitziet kan dit ook niet anders dan minder stabiel zijn. (minpunt 4)
We namen contact op met de helpdesk (hierover later meer) en Thomas van Azalp heeft ons sindsdien verder geholpen.
Er werd toegegeven dat de leverancier van azalp dit type nietmeer levert...
Dit is dus gewoon bedrog in mijn ogen, op de site staat een mooier model, en je levert (zelfs zonder dit met de klant te bespreken) een ander model...
Om deze reden alleen al raad ik iedereen af om ooit iets bij azalp te kopen!
We hebben onze andere minpunten met Thomas van de helpdesk besproken.
De enige reden dat ik azalp nog 2 pluspunten geef is vanwege Thomas, als Thomas er niet had geweest had dit een 0 geweest op elk vlak.
Thomas heeft ten alle tijde vriendelijk geweest en actief mee gezocht naar een oplossing.
Ook via deze weg wil ik Thomas hiervoor nogmaals bedanken.
De oplossing die zijn voorgesteld voor onze minpunten:
Voor het natte hout en de schimmel hebben we 2 potten Beits opgestuurd gekregen om het hout mee te behandelen.
Voor het verroeste slot is een nieuw opgestuurd.
Voor het foutieve tuinhuis is een klein bedrag teruggestort, al vinden we dit nog steeds veel te weinig, echter het gehele tuinhuis uiteen halen en dan betalen voor terug te sturen is ook niet de oplossing.
De samenvatting van onze ervaring met azalp is dat ik dit bedrijf ten alle tijde zal afraden bij iedereen die naar me wil luisteren.
Eeen waardeloos bedrijf dat slechte kwaliteit levert en zelfs randje bedrog doet.
Enkel de helpdesk is er iets waard.
Slechte service, kwaliteit van het product is uitermate slecht! En halve bestellingen. Terugbellen of mailen lijken ze nog nooit van te hebben gehoord! Koop hier nooit iets!
Welkom bij Azalp het is momenteel heel erg druk..dat hoor je al weken als je dit bedrijf belt..
Het begon al met onze levering..
Niet alles geleverd...en geen handleiding.
Alle schoeven door mekaar... was een flinke doos.
Een dakuitloop binnenkrijgen die dus niet voor een Epdm dak is. En vrolijk volhouden dat dit wel zo is en dat jullie er al meer dan 100 hebben verkocht.
Nou dan doe je het al vrolijk 100 keer fout .
Een Hard PVC doorvoer gebruik je niet bij Epdm want dan komt het los na een jaar of 2.
Krijg je via de mail een handleiding die dus gewoon niet klopte.
Terug bellen lukt bij Azalp ook niet.
Wel welke keer netjes zeggen ja we bellen u op.
En dan niet doen... ja niet handig als je een halve overkapping hebt staan en geen levertijd krijg.voor de rest van je spullen.
Ook terug mailen lukt Azalp niet. tenzij ze een factuur willen sturen die krijg je meteen binnen.
Maar nee dat lukt bij Azalp allemaal niet de klant te vriend houden.
Nu meerdere beloftes gehad en tot nu toe niks nagekomen.
Nu dus een overkapping die niet af is 3 vrijedagen die ik kwijt ben met wachten.
En het bedrijf die de overkapping plaats moeten we extra betalen omdat ze nog een keer terug moeten komen.
Jullie moeten jullie schamen en niet alles op de leverancier steken! Jullie steken het geld in je zak en moet je klant gewoon helpen.
Nooit meer azalp
A op 22 Juni 2021
Hier precies hetzelfde!!! Drama, drama, drama
Armand op 23 Juli 2021
Hebben even eens slechte ervaring, hebben nu een advocaat ingeschakeld.
Zijn er mensen die meedoen samen staan we sterker.
Stuur een e-mail als je interesse heb.
Azalp is een van de meest onbetrouwbare bedrijven in Nederland gevestigd. Afspraken over leveringen kan de firma Azalp niet nakomen en vervolgens een jaar na levering (onterechte) aanmaningen sturen. Dus in het kort gezegd, doe geen zaken met Azalp.
Problemen met onvolledige levering van een buitensauna waar je behoorlijk achteraan moet zitten. Levering van verkeerde saunakachel met remote bediening. Kachel was hier niet voor bestemd. Gelukkig kon ik die elektrisch zelf ombouwen. Wel te veel betaald voor het verkeerde produkt ! Toch wel raar. Kennelijk worden opdrachten niet op hun volledigheid beoordeeld. Azalp is nauwelijks telefonisch bereikbaar. Soms 4 pogingen - wachttijden van meer dan 15 minuten - per dag. Uiteindelijk via e-mail vragen gesteld. Als de vraag moeilijk is, wordt er helemaal niet gereageerd. Sommige vragen staan nog open, maar ik het er maar bij gelaten. Geen zin in verdere frustraties. Aansluitschema voor een 2 fase aansluiting worden na vele telefoontjes pas verstrekt. Pas hier mee op. Hoge additionele kosten voor een installateur om de saunakachel aan te sluiten. Kortom veel frustraties en wachten. Goed om te weten dat de opbouwkosten voor een buitensauna mijn inziens hoog zijn in relatie tot de werkzaamheden. 1 persoon met ervaring kan de sauna in 6 uur in elkaar zetten. Eenvoudig zelf te doen. Later heb ik zelf het plafond eruit moeten halen om de elektrische bedrading aan te brengen voor de lampjes, en heb ik de bankjes zelf moeten verstevigen. Ik heb het hele traject met Azalp als moeizaam en vervelend ervaren. Ik voelde mij niet behandeld als klant.
Ik heb bij Azalp een tuinoverkapping besteld. Omdat er geen montagehandleiding bij zat en het geleverdé pakket niet compleet was, heb ik een verzoek ingediend om het pakket te retourneren. De communicatie verliep aanvankelijk stroef, en eindigde abrupt. Het pakket ligt nu 2 maanden voor mijn deur. Azalp heeft het nooit opgehaald, noch het geld teruggestort. Bestel NOOIT IETS BIJ AZALP!
Slecht, slecht en nog eens slecht!
- ze leveren materialen die je niet hebt besteld. Je bent duurder uit dan beloofd.
- de klantenservice praat veel maar doet niks.
- de opbouwservice zijn amateurs die de hele dag staan te roken in je tuin.
Laat U niet foppen, dit bedrijf heeft niet op voorraad, wanneer je iets besteld is het maar raden wanneer je de goederen geleverd krijgt.
Ga er dus niet mee in zee.
Azalp geeft toe dat wij niks verkeerd hebben gedaan, maar weigeren om hun plichten na te komen!!
Op 3 juni 2019 een fietsenberging van duramax besteld bij Azalp. In september halen wij na twee weken een beschimmelde kinderwagen en fiets uit de berging.
De klantenservice vroeg ons om foto’s te mailen en vervolgens kregen wij de volgende reactie:
"Zoals wij beoordelen aan de hand van de foto's kunnen wij zien dat de fietsenberging wel goed is gemonteerd. Het zal ons onwaarschijnlijk zijn dat er via het dak of iets dergelijks water binnenkomt in de fietsberging.
De fundering waar de fietsenberging op gemonteerd staat ziet er ook goed uit en daardoor kunnen wij helaas niet veel beteken voor u."
Vervolgens hebben wij gebeld dat als wij niks verkeerd hebben gedaan dat het product niet deugdelijk is en dat we een oplossing willen. Wederom kregen we een mail dat ze niks voor ons gaan doen. Wij hebben daarop een mail gestuurd dat ze wettelijk gezien twee opties hebben, reparatie of vervanging. Hierop kregen wij de volgende reactie:
"Ik had vernomen dat er een klacht was betreft uw fietsberging. Ik weet er niet het fijne vanaf, maar ik neem bij deze wel de communicatie over van mijn collega’s van de klantenservice. Laat ik vooropstellen dat mijn intentie is om samen tot een oplossing te komen.
Uw kinderwagen en fiets(en) was beschimmeld had ik vernomen?
Zover ik weet zou dit eventueel kunnen komen door condens, echter uit de foto’s die u stuurde zie ik dat de ventilatieroosters wel openstaan. Dus dat is al een vreemde gewaarwording. Ik neem aan dat deze roosters de gehele tijd open hebben gestaan? Want als ze dicht staan kan ik begrijpen dat de condens gevormd kan worden, wat weer resulteert in druppels (die de schimmel in combinatie met niet doorluchten in de hand werkt). (...)
Heeft u de berging ook al gekit? Anders sturen we een bus kit graag naar u op. Tevens wil ik u een bedrag aanbieden van 75,- euro (ik weet dat dit slechts een doekje is voor het bloeden), maar helaas kan ik niet meer voor u doen."
Aangegeven dat de ventilatie niet dicht kan, wij gekit hebben en dat wij niet akkoord gaan met 75 euro. Aangezien wij met een beging van 510 euro zitten die niet voldoet. Onze fietsen staan nu in de regen en met mijn zwangerschap kan ik de berging niet in vanwege de schimmel.
Wij hebben een mail gestuurd dat we de koopovereenkomst ontbinden. Waarop ze reageren dat ze niet akkoord gaan.
Wij gaan het nu hogerop zoeken, maar we snappen niet dat ze onder hun wettelijke plichten willen uitkomen. Het enige wat wij willen is de berging terugsturen en het geld terug op onze rekening.
We willen mensen echt waarschuwen dat deze organisatie niet tot rede vatbaar is als er na levering een probleem is!!!
Karin Van den beldt op 11 Juni 2020
Ik zou graag in contact komen om gezamenlijk een claim in te dienen
Mariska op 12 Juni 2020
Als u uw mail of nummer plaatst dan zal ik contact opnemen.
Debby op 29 Juni 2021
Goed idee!
ARMAND BOESTAMAN op 23 Juli 2021
Ja graag samen staan we sterk ik heb al een advocaat in de arm genomen. Zijn een stel oplichters. Ik roep alle ontevreden mensen op om een gezamenlijke claim in te dienen.
Armand Boestaman op 23 Juli 2021
Ik zoek ook mensen voor een gezamenlijke claim. Heb reeds een advocaat ingeschakeld. Wie doet mee
In maart 2019 besteld en uitgelegd, vele mails later eindelijk gehoord dat begin juni geleverd zou worden en het grondwerk/tegelwerk geregeld. Na rond de 60 mails verder melden ze doodleuk dat het nog 9 weken later gaat worden omdat de leverancier 3 weken dicht is. Op zich al een vreemde rekensom. Nu al 8 weken aan het wachten op de tekeningen zodat we elders kunnen bestellen en ze reageren niet meer en niemand kan iets vertellen. Uit frustratie zelf naar Etten-Leur gereden maar het is een brievenbus-adres dus daar heb je ook niks aan. Hoe dit soort bedrijven bestaan is me echt een raadsel!
Wat een drama winkel is dit. In maart een tuinhuis besteld die een levertijd van 4-6 weken had, maar na steeds ZELF te hebben gebeld, is de datum al 5 keer verplaatst! Nu pas in september de verwachte levertijd, maar zonder zekerheid. Niemand weet hoe en wat, je moet steeds zelf bellen en op mails reageren ze soms gewoon weken niet. Tuinhuis afgezegd en zal dit bij iedereen afraden! Drama, drama en nog eens drama.
Ik heb een fout gemaakt en niet eerst de reviews gelezen.
Deze kloppen allemaal met ons verhaal.
Vooral de klantonvriendelijke communicatie na verkoop tart elke verbeelding....
Van bestellen tot levering was alles prima verzorgt. Bij Azalp gekocht vanwege goed prijs voor het product. Tevens werkt servicedienst prima. Goede communicatie. Vanwege beschadiging wordt er naar een oplossing gezocht waar ik tevreden mee was.
Wat is uw ervaring met Azalp? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Azalp hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Azalp reviews lezen.
Telefoonnummer: 024-8200019