OPLETTEN!!!! Zeer bijzonder bedrijf. Een overkapping bij Azalp Nederland besteld welke wij graag binnen de termijn wilde retourneren. Echter weigert dit bedrijf meermaals een retouradres in Nederland te geven. De enige mogelijkheid betreft het retour sturen naar een fabrikant of leverancier te Frankrijk a 230 euro. Men handelt zelfs in strijd met hun eigen algemene voorwaarden.
Algemene voorwaarde Azalp.nl B.V.
“U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen.”
Voor mij zit er helaas niks anders op dan het over te dragen aan mijn advocaat.
Helaas een slechte ervaring gehad met Azalp.
Bij levering van de blokhut eerst twee keer moeten bellen voor een gebruiksaanwijzing welke, toen wij deze uiteindelijk ontvangen hadden, heel erg summier was. En dat is dan nog zacht uitgedrukt. Helaas bleek bij het openen van de verpakking ook dat er rotte en kapotte planken bij zaten. Het hang en sluit werk was verroest. Azalp geeft aan dat dit komt door het impregneren, maar; hang en sluitwerk hoeft niet te worden geimpregneerd en ziet er nu wel uit alsof het al een aantal jaar oud is.
Daarnaast hebben wij meerdere malen moeten bellen en mailen voor de nalevering van de kapotte en rotte planken. Wanneer meerdere malen gebeld en gemaild wordt mag je er toch vanuit gaan dat dit goed op wordt gepakt. Toen ik een aantal dagen later voor de derde keer belde bleek de nalevering nog geeneens besteld te zijn. Slechte service.
Dat opgeteld met kapotte onderdelen, een beschadigde ruit die eruit ziet alsof deze al een aantal jaar oud is, een gebruiksaanwijzing welke de naam gebruiksaanwijzing eigenlijk niet eens mag dragen, slechte service en verroest hang en sluit werk maakt ons helaas geen tevreden klant.
Wij hebben +€2000,- betaald voor deze schuur en wanneer je dit geld uitgeeft mag je toch verwachten kwaliteit geleverd te krijgen en de daarbij horende service. Hierover gebeld en gemaild met de klantenservice van Azalp, welke mij iedere keer vriendelijk te woord hebben gestaan maar helaas niet meer konden bieden dan een compensatie van €25,-. Dit haalt helaas de nare nasmaak aan Azalp niet weg. Om deze reden zal ik Azalp dan ook bij niemand aanraden.
Heb 2 weken geleden een tuinhuis bij Azalp besteld en ze zouden het vandaag leveren . Woensdag kreeg ik van hun een mail met volg u zending . Maar raad mensen aan daar niet op te kijken want ik heb intussen al wel 12 verschillende tijden gezien en heb de bestelling nog niet . Voor mij was dit de eerste en ook meteen de laatste keer dat ik bij deze firma iets zal bestellen en ik raad het mijn vrienden ook niet aan
Ik heb hier een blokhut besteld met opbouwservice van bijna 6000 euro. Het product is prachtig, maar wat een vreselijk bedrijf is Azalp.
Constant een bandje dat het erg druk is en je wordt tijden in de wacht gezet, de opbouwservice is niet direct bereikbaar maar via Azalp wat voor allemaal miscommunicatie zorgt.
De levering was niet op tijd en dit werd later en viel precies in onze vakantie, krijg je ineens te horen dat je 100 euro extra moet betalen voor opslag van het pakket, na heen en weer mailen hebben ze dit toch niet gedaan, maar wat een uitzuigerij is dat zeg!
Alles van ten voren duidelijk gemaakt ook hoe groot onze oprit is, want daar moest het een week staan voordat het opgebouwd werd, kwam de bezorger eraan, kon die net met de heftruck de draai maken en wilde hij dit op de openbare weg zetten, gelukkig kwam mijn overbuurman naar buiten die aanbood het op zijn oprit te zetten, krijg ik vervolgens een mail van Azalp dat er extra kosten komen omdat het opbouwservice een langere afstand moet lopen om het te plaatsen, dus weer mailen en uiteindelijk schikken ze wel in, maar nogmaals als je niet van je afbijt wordt je helemaal uitgezogen. Nou een week later zouden ze komen, zaten de deur en raam er niet bij en gingen ze weer weg, pakket lag vervolgens open en bloot, ze haalde wel even een zeiltje voor mij en dan moest ik mijn handen dichtknijpen, weer een vrije dag naar de knoppen. 1,5 week laten kwamen ze weer en ja hoor deur en raam waren geleverd, maar toen miste de bouwtekening en het deurbeslag. Het opbouwteam deed het prima, het is immers een bouwpakket, maar alle handwerk wat er bij komt kijken, bv een plintje doen ze niet in verstek, zo lelijk dat dat is! Als je hier wat van zegt is de reactie.....doen we altijd zo! Ik moest van Azalp mailen als het hang en sluitwerk binnen was, de raam en deur waren dus al die tijd niet toegangelijk! na 2,5 week werd dit vanuit bulagrije thuisbezorgd, dus ik mailen en je raadt het geen reactie. Gelukkig heb ik iemand in de familie die handig is en met mij te doen had en die heeft het hang en sluitwerk aangebracht. Ik had hier voor betaald en nu hoefde ze immers niet meer te komen hiervoor, dus ik mailen met Evy van de klantenservice om dit bedrag retour te krijgen. Nou wil je iemand op de klantenservice hebben die klantvriendelijk is, raadt ik aan deze vrouw te mijden, wat een vreselijk domme reacties krijg je, elke keer biedt ze aan het netjes op te willen lossen en ze langs te sturen...DAT HOEFT NIET WANT WE HEBBEN HET ZELF GEDAAN EN WILLEN HET GELD RETOUR WAT IK HEB BETAALD VOOR DE MONTAGE WAT IK NU ZELF HEB GEDAAN.
Kortom een vreselijk bedrijf met een ontzettend stroperige communicatie in incapabel mensen achter de telefoon, als je al iemand te spreken krijgt.
Wat ontzettend jammer is, want het product is vreselijk mooi!
Bij deze kunnen jullie mij nog benaderen voor een compensatie.
Waarschijnlijk gaan jullie nu onder dit bericht allemaal ontkenningen schrijven (dit lees ik namelijk steeds terug bij andere reviews), even een tip, dit komt erg zwak over en ontkennend naar hoe een klant jullie ervaart.
Trek er een les uit en doe er wat mee!!!!!
En andere mensen wees gewaarschuwd, doe geen zaken met dit bedrijf!
Gunther op 22 Januari 2022
Bij mijn levering is ook niets van deur te bespeuren.
Geen enkel onderdeel er van.
En het bijgeleverde plan ??? Niets van te maken.
Maurice Adriolo op 28 Januari 2022
Vind het al knap dat jij iemand aan de lijn krijgt . Ik moet de hele tijd mailen en appen met ze en als het hun niet aanstaat wat je zegt reageren ze gewoonweg niet .
Rutger op 10 Maart 2022
AZALP hanteert een communicatietechniek die er op uit is om klanten met klachten te ontmoedigen om hun gelijk te halen. Iedere keer dat de klantenservice daarin slaagt, spaart het bedrijf geld uit voor een échte oplossing. Zo hoeven ze dan minder na te leveren, geen mensen te sturen et cetera. Een verdienmodel dus. M.a.w. oplchting. Ik heb vorig jaar april een kast gekocht die incompleet was. Steeds weer smoesjes en het ligt altijd aan de producent of zelfs aan mij. Mijn geld is gestolen door AZALP.
In eerste instantie dachten wij met een goede firma te maken te hebben. Maar zodra je de opdracht hebt gegeven veranderd dat. Wij hebben een Chalet (blokhut) gekocht ter waarde van alles bij elkaar van € 11454,00 , dus geen kattenpis. Aanbetaling en opdracht gedaan op 19 januari , met een levertijd van 6 – 8 weken. En nu begint de ellende. Je kan ze niet bereiken per telefoon en ze bellen niet terug. Dus alles gaat via de mail. Het was geen 6 – 8 weken levertijd. Je wordt niet op de hoogte gehouden van de levertijd. Pas nadat wij gereageerd hebben komt er actie en wordt het materiaal geleverd op 21 april. Dus 3 maanden. Ik heb de mensen die het moesten opbouwen moeten afzeggen. Op 21 april kregen wij de spullen en begon meteen met beschadigde spullen. Dat werd meteen vervangen. Maar toe we aan het uitpakken waren 4 grote pakken met houten balken (logs) kwamen we meer kapot materiaal tegen. Meteen op de hoogte gebracht krijgen wij de mededeling dat het weken zou duren voordat kapotte balken (logs) vervangen konden worden. Dat kon helemaal niet want de timmerlieden konden toch geen weken wachten. Je komt het kapotte materiaal tegen tijdens het opbouwen. Van alle kapotte onderdelen foto’s toegestuurd naar AZALP. Tijdens de opbouw AZALP op de hoogte gebracht. De timmerlieden hebben verschillende logs gerepareerd of nagemaakt zodat er verder gebouwd kon worden al met al heeft dat voor een enorme vertraging gezorgd. Als je dan reclameert vanwege het kapotte materiaal wordt je afgescheept met 3 blikken beits twv. € 150 een belediging gewoon. NOOIT KOPEN BIJ AZALP .Ik heb deze zaak nu ondergebracht bij mijn advocaat. Het is immers geen kattepis een order van ruim € 11000 en dan heel veel kapot materiaal geleverd, welke pas na weken vervangen kon worden en intussen maar wachten, dat was geen optie. Via e-mail houden ze je aan het lijntje. WAT EEN WAARDELOZE ZAAK. NOOIT KOPEN service STAAT DAAR MET HELE KLEINE LETTERS GESCHREVEN
Rutger op 10 Maart 2022
Schandalig! Dat dit bedrijf van Thomas Deters úberhaupt nog bestaat. Deze man zal zich ooit moeten verantwoorden voor een rechter. Al die verhalen van gedupeerde klanten, verschrikkelijk. Hij komt er kennelijk mee weg. Todat hij tegen de verkeerde aanloopt. Ik zou zeggen, gewoon doorgaan. Jouw aankoop gaat over een enorm bedrag. Een kolfje naar de hand van iedere advocaat...geen rechter die de houding van Azalp tegenover jou onbestraft zal laten. Sterkte!
Slechte service, kwaliteit van het product is uitermate slecht! En halve bestellingen. Terugbellen of mailen lijken ze nog nooit van te hebben gehoord! Koop hier nooit iets!
Ik heb bij Azalp een tuinoverkapping besteld. Omdat er geen montagehandleiding bij zat en het geleverdé pakket niet compleet was, heb ik een verzoek ingediend om het pakket te retourneren. De communicatie verliep aanvankelijk stroef, en eindigde abrupt. Het pakket ligt nu 2 maanden voor mijn deur. Azalp heeft het nooit opgehaald, noch het geld teruggestort. Bestel NOOIT IETS BIJ AZALP!
Laat U niet foppen, dit bedrijf heeft niet op voorraad, wanneer je iets besteld is het maar raden wanneer je de goederen geleverd krijgt.
Ga er dus niet mee in zee.
Azalp geeft toe dat wij niks verkeerd hebben gedaan, maar weigeren om hun plichten na te komen!!
Op 3 juni 2019 een fietsenberging van duramax besteld bij Azalp. In september halen wij na twee weken een beschimmelde kinderwagen en fiets uit de berging.
De klantenservice vroeg ons om foto’s te mailen en vervolgens kregen wij de volgende reactie:
"Zoals wij beoordelen aan de hand van de foto's kunnen wij zien dat de fietsenberging wel goed is gemonteerd. Het zal ons onwaarschijnlijk zijn dat er via het dak of iets dergelijks water binnenkomt in de fietsberging.
De fundering waar de fietsenberging op gemonteerd staat ziet er ook goed uit en daardoor kunnen wij helaas niet veel beteken voor u."
Vervolgens hebben wij gebeld dat als wij niks verkeerd hebben gedaan dat het product niet deugdelijk is en dat we een oplossing willen. Wederom kregen we een mail dat ze niks voor ons gaan doen. Wij hebben daarop een mail gestuurd dat ze wettelijk gezien twee opties hebben, reparatie of vervanging. Hierop kregen wij de volgende reactie:
"Ik had vernomen dat er een klacht was betreft uw fietsberging. Ik weet er niet het fijne vanaf, maar ik neem bij deze wel de communicatie over van mijn collega’s van de klantenservice. Laat ik vooropstellen dat mijn intentie is om samen tot een oplossing te komen.
Uw kinderwagen en fiets(en) was beschimmeld had ik vernomen?
Zover ik weet zou dit eventueel kunnen komen door condens, echter uit de foto’s die u stuurde zie ik dat de ventilatieroosters wel openstaan. Dus dat is al een vreemde gewaarwording. Ik neem aan dat deze roosters de gehele tijd open hebben gestaan? Want als ze dicht staan kan ik begrijpen dat de condens gevormd kan worden, wat weer resulteert in druppels (die de schimmel in combinatie met niet doorluchten in de hand werkt). (...)
Heeft u de berging ook al gekit? Anders sturen we een bus kit graag naar u op. Tevens wil ik u een bedrag aanbieden van 75,- euro (ik weet dat dit slechts een doekje is voor het bloeden), maar helaas kan ik niet meer voor u doen."
Aangegeven dat de ventilatie niet dicht kan, wij gekit hebben en dat wij niet akkoord gaan met 75 euro. Aangezien wij met een beging van 510 euro zitten die niet voldoet. Onze fietsen staan nu in de regen en met mijn zwangerschap kan ik de berging niet in vanwege de schimmel.
Wij hebben een mail gestuurd dat we de koopovereenkomst ontbinden. Waarop ze reageren dat ze niet akkoord gaan.
Wij gaan het nu hogerop zoeken, maar we snappen niet dat ze onder hun wettelijke plichten willen uitkomen. Het enige wat wij willen is de berging terugsturen en het geld terug op onze rekening.
We willen mensen echt waarschuwen dat deze organisatie niet tot rede vatbaar is als er na levering een probleem is!!!
Karin Van den beldt op 11 Juni 2020
Ik zou graag in contact komen om gezamenlijk een claim in te dienen
Mariska op 12 Juni 2020
Als u uw mail of nummer plaatst dan zal ik contact opnemen.
Debby op 29 Juni 2021
Goed idee!
ARMAND BOESTAMAN op 23 Juli 2021
Ja graag samen staan we sterk ik heb al een advocaat in de arm genomen. Zijn een stel oplichters. Ik roep alle ontevreden mensen op om een gezamenlijke claim in te dienen.
Armand Boestaman op 23 Juli 2021
Ik zoek ook mensen voor een gezamenlijke claim. Heb reeds een advocaat ingeschakeld. Wie doet mee
In maart 2019 besteld en uitgelegd, vele mails later eindelijk gehoord dat begin juni geleverd zou worden en het grondwerk/tegelwerk geregeld. Na rond de 60 mails verder melden ze doodleuk dat het nog 9 weken later gaat worden omdat de leverancier 3 weken dicht is. Op zich al een vreemde rekensom. Nu al 8 weken aan het wachten op de tekeningen zodat we elders kunnen bestellen en ze reageren niet meer en niemand kan iets vertellen. Uit frustratie zelf naar Etten-Leur gereden maar het is een brievenbus-adres dus daar heb je ook niks aan. Hoe dit soort bedrijven bestaan is me echt een raadsel!
Ik heb een fout gemaakt en niet eerst de reviews gelezen.
Deze kloppen allemaal met ons verhaal.
Vooral de klantonvriendelijke communicatie na verkoop tart elke verbeelding....
Op 20/06 heb ik een blokhut. Na zeer veel bellen en mailen werd uiteindelijk geleverd op 20/09!!!! Beduidend langer dan de beloofde 4 tot 6 weken! Azalp beloofde op 30/08 een compensatie, ze zouden me 100 euro storten, helaas mocht ik deze nog niet ontvangen.
Bijkomend werd me beits beloofd aan gereduceerde prijs! Ik betaalde 120 euro,maar er werd geen beits geleverd. Ze hadden mijn betaling niet ontvangen, zelfs na het uittreksel van mijn bank te sturen bleven ze halsstarrig beweren geen 120 euro ontvangen te hebben. Hun oplossing: stort nog eens 120 euro!
Dat deze firma een label krijgt van Trusted Shop is onbegrijpelijk.
Toch wil ik vermelden wat wel correct was: de levering (door een externe firma, wat veel verklaart!) was zoals telefonisch afgesproken met de chauffeur.
In september stuurde ik een aangetekend schrijven naar de firma maar ze hebben zelfs het fatsoen niet om te reageren.
Ik steek met plezier mijn tijd om bij de geschillen commissie en de consumentenbond klacht neer te leggen!
Ik heb binnen een jaar een rotte plank helemaal onderop.Heb een mail gestuurd en vervolgens nikks gehoord,tot dat ik ging ouwehoeren via sociaal media.Kreeg als antwoord dat ik funderingbalken had moeten bestellen en een goot had moeten kopen.Het leuke is dat de funderingsbalken er gratis bij geleverd zijn en dat het rotte gedeelte op de kop van de blokhut zit.Ik weet niet of iemand ooit een dak gezien heeft op een hoekhuis op de kopse kant??.Maar goed ik blijf stoeien en win me gelijk.Maar hoop echt als je van plan ben daar te bestellen ,het echt niet te doen. Het is een triest bedrijf ,komt niks na.Levertijd 5 weken,word zeker 20 weken.Ga lekker na fonteyn ,ik heb er spijt van voor die paar centen minder.
k had dringend een saunabesturing nodig voor m'n vakantiewoning, dat ik verhuur. Op hun website stond er vermeld: 2 tot 5 werkdagen. Na 6 werkdagen neem ik contact op om te melden dat ik nog steeds niets had ontvangen.
Men ging opzoeken waar het zich bevond. Zo goed als elke dag gebeld om te vragen waar het pakketje zich bevond. Na 1 week krijg ik doodleuk antwoord dat het 1 week in een Parcel shop heeft gelegen en dat ik het niet ben gaan halen, zodat ik retourkosten moest betalen. Echter zo ver is het niet gekomen... Ik heb opnieuw gevraagd om het te verzenden, wederom niets ontvangen..
Azalp kon blijkbaar zelf geen tracking nummer geven ,... Zelf contact opnemen met mij was blijkbaar ook zeer moeilijk (met uitzondering van 1 keer).
In tussentijd heb ik een nieuwe saunabesturing gekocht en was deze overbodig. Ik heb hen dit gemeld dat ik ze wou annuleren. Maar dit was niet mogelijk, aangezien ik de bestelling 'handmatig' heb ingegeven (gewoon via de webshop besteld).
Na 4 weken heb ik het nu ontvangen (door zelf contact met de transporteur op te nemen). Echter heb ik de saunabesturing nu niet meer nodig.
Ik heb gevraagd achter een compensatie of alsnog een annulering, maar eigenlijk ligt men er niet wakker van..
Kortom: hier kan je beter niets kopen.
Te bizar voor woorden!! Extreem slecht
Zeer slecht, nog nooit iets dergelijks meegemaakt! Je besteld en hoort niets meer, 2-5 werkdagen wordt 3,5 weken en als je belt worden er beloftes gemaakt die niet waar gemaakt worden, kan je niet annuleren van je bestelling en wordt alle schuld afgeschoven bij de leverancier/ vervoerder. Wil je dan verhaal halen aan de telefoon wordt er gezegd, ik wens u een fijne dag verder. Nooit nooit Nooit ga ik hier nog iets bestellen.
Beste mensen neem alsjeblieft geen zwembad van deze firma. Zij hebben ten eerste nergens verstand van en zijn slechts een doorgeef luik vanaf de leverancier. Daarnaast krijg je blauwe ribbelslang geleverd bij je zwembad, die telkens uitelkaar barst. Dit omdat deze slang gewoonweg niet geschikt is voor een zwembad met filter en pomp. Ook heb ik al meerdere pompen nodig gehad omdat dit gewoonweg slechte kwaliteit is. Alle overige onderdelen van het zwembad passen vervolgens niet opelkaar. En zo kan ik nog wel langer door gaan. Azalp daarin teken geeft niet thuis. Nee logisch ook als je geen verstand van zwembaden hebt.
Levertijd van 4 tot 5 werkdagen is inmiddels opgelopen tot 10 werkdagen.
Klantenservice reageert erg traag en is geïrriteerd toen ik dit aan gaf.
Ik heb na 10 werkdagen hoop opgegeven en wil mijn geld terug. Dit kan niet omdat de bestelling verkeerd is afgeleverd en men na 4 dagen nog niet weet bij wie. Ik wil geen zaken meer doen met dit bedrijf.
Wat een zooitje.
4 maanden geleden heb ik een blokhut bij azalp besteld. Eerste contact leek mij vrij vlot en behulpzaam te verlopen maar daar bleef het bij.
Na de beloofde 6 weken levertermijn heb ik azalp gecontacteerd om te vragen hoe het met mijn bestelling zat. Toen melde ze mij dat er iets fout gelopen was en de bestelling niet was doorgegeven. Hierna heb ik azalp een 2de kans gegeven en moest ik deze keer 10 weken wachten i.v.m. het groot verlof. Nu na die 10 weken azalp weeral zelf moeten contacteren en als antwoord gekregen dat er weer iets fout gelopen was en zij de bestelling weeral niet hadden doorgegeven. Hierna mijn geld teruggevragen. Nooit bestel ik nog iets bij azalp.
Wat is uw ervaring met Azalp? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Azalp hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Azalp reviews lezen.
Telefoonnummer: 024-8200019