De eenvoudige 3*4m overkapping staat er, gemonteerd door Azalp MAAR :
*Geen garantie op de levertijd : besteld 06/04/22, afgewerkt op 06/01/23
*Geen kwaliteit v levering : 4 maal naleveren en tot meerdere weken tss levering hout en montage
*Geen kwaliteit in montage : EPDM op dak ligt na 2 maanden met een raster van blaasjes
*Geen service na verkoop : bij afwezigheid van contactpersoon blijft alles hangen en montage/verkoop diensten spreken niet met elkaar
*Geen klanten begrip : 4% korting omwille van 6 maanden vertraging en alle andere problemen
Conclusie : had ik dit geweten, dan koos ik zeker voor een andere firma en die zijn er
niet te geloven :
1) beloftes worden gemaakt bij verkoop en worden nadien herzien
2) de levering werd steeds uitgesteld
3) montage bedrijf heeft een andere agenda dan Azalp dus staat het materiaal hier in de regen buiten voor meer dan een maand
4) mails (ondertussen 25) worden onbeantwoord gelaten
de werkelijke reden voor aankoop was service en die bestaat gewoonweg niet
voor dergelijke bedragen verwacht je iets anders en de medewerkers vinden dit trouwens ook
schandalig gewoon
meteen advocaat inschakelen vanaf het misloopt, is de enige aanbeveling die ik kan doen
We hebben een bouwpakket zwembad gekocht van 8x4 meter á €4500,- De levering was prima, het zelf bouwen ook. Later bleek dat er in een dubbele lasnaad van de liner een dunne plek zat (dit betreft een fabricagefout). Hier is dus een lek ontstaan, één die eigenlijk niet te repareren is. Gebeld en gemaild met Azalp; eerste reactie nieuwe liner kopen á €1100,-. Omdat we nog binnen de garantie periode zaten dacht ik dat het gewoon zou worden opgelost. Door omstandigheden waren we de aankoopgegevens kwijtgeraakt (deze zijn volgens de dame aan de telefoon bij Azalp aanwezig). Nee die van ons zijn nodig. Dus we kregen totaal geen begrip of enige vorm van coulance. Keihard voor het geld en absoluut geen service!! Waardeloos bedrijf. Nooit meer Azalp!! We hebben uiteindelijk een tubetje lijn in een zakje opgestuurd gekregen, zelfs dit werd door Azalp ook nog via de leverancier in Engeland geregeld.
Levering oké. Zelf gebouwd, alles prima. Alleen bleek er een dunne plek in een lasnaad van de liner te zitten, deze is dus gaan lekken en was eigenlijk niet te repareren. Dit betreft een fabricage fout. Gebeld en gemaild met Azalp. Door omstandigheden zijn wij de aankoop gegevens kwijtgeraakt (bij Azalp wel bekend). Deze “bon” hadden ze wel nodig. De oplossing was een nieuwe liner kopen van €1100,-. Hiermee was de zaak afgedaan, totaal geen begrip of medewerking. Uiteindelijk hebben we nog een zakje met een tubetje lijm en een stukje zeil gekregen. Voor ons Nooit meer Azalp!! Waardeloos bedrijf alleen verkopen, geen service!
We kochten de Yardmaster (YARDDISSASTER), met 2 man in 6 uur een hele schuur..jaja Het begin ging al fout, kregen 1 doos...Zou vrijdag geleverd worden, .. toch niet dan zaterdag ochtend.. en dan een herichtje savonds tussrn 19.00 en 22.00.. heel fijn wij waren de laatste op de rit 22.15!! Vol goede moed zondag ochtend een frisse start, niet dus want na uren gepuzzel en uiteindelijk stess ontdekken dat er veel delen ontbreken.Balen ook onze zondag naar de maan.Ontdek je dat op een hoekje van de doos staat doos 1/2?. Vergeten zeker!
sAvonds een mail gestuurd naar Azalp.
Maandag middags toch ook gebeld. Oh lees net je mailtje . ik hoop dat ik de leverancier te pakken kan krijgen...
Volgende dag weer zelf gebeld, oh net gesproken ze hopen het ontbrekende pakket binnen 2 tot 4 dagen te versturen.
Affijn na 2 dagen pakket 2 ontvangen. Maar geen excuses nop, slechte zaak!!Dat de Yardmaster troep is( metalen schuur) ok eigen schuld.. krijg je ervan als je denkt minder uit te kunnen geven!
Maar geen bosje bloemen of compensatie na alle onnodig tijdverlies en je tuin volledig onbegaanbaar door de onderdelen die je nergens kwijt kan nadat de doos open ligt en een halve opbouw voor t dak blijft liggen!!
Mijn dieren kunnen de tuin niet in wegens gebaar voor de scherpe onderdelen
1 ster, en dat is alleen imdat je van 1 tot 5 moet kiezen , verdienen geen ster voor geen stijl, super lullig afgehandeld.
Bestel één tuinhuisje had ik nodig krijg ik hem thuis pak hem uit diverse onderdelen beschadigd heb hem met moeite in elkaar gezet maak er maandag ochtend gelijke melding van wil ze me de onderdelen opsturen of 30 euro om de schade te dekken dat is nog geen 4% ze zijn niet goed als de onderdelen opsturen moet ik hem maar goed uitelkaar zien tehalen dit bedrijf raad ik niemand aan
Na vele tuinhuizen te hebben bekeken was onze keuze op een model van azalp gevallen.
We kozen dit tuinhuis vooral voor de overdekte "veranda".
We kozen onze gewenste opties en bestelde het tuinhuis.
De bestelling verliep vlot, vervolgens kregen we een mail dat alles verzonden werd zodra de betaling ontvangen was.
Enkele dagen later kregen we mail dat de betaling ontvangen was en dat binnen 1-2 weken (vermoedelijk 2 vanwege corona) onze bestelling geleverd ging worden, meer info ging nog volgen.
Anderhalve week later nog niets vernomen, dus even contact opgenomen, want uiteraard willen we zorgen dat er iemand aanwezig is als het geleverd werd.
we kregen te horen dat de overdekte veranda vertraging had opgelopen maar dat het ofwel dinsdag of wel vrijdag ging geleverd worden.
Op woensdag kregen we te horen dat er vrijdag geleverd ging worden.
Op vrijdag kwam de leverancier langs.
Hij zette de lading mooi op onze oprit vermelde dat onze ontvangstbon in de verpakking zat en vertrok.
Mijn vrouw en ik begonnen aan het uitpakken van het tuinhuis, want we wouden dit natuurlijk niet op de oprit laten liggen.
Het viel ons meteen al op dat al het hout in de plastiek volledig nat was. (minpunt 1)
Op zaterdag begonnen we er dan aan, we gingen het tuinhuis in elkaar zetten.
Dit ging vlot, al moet er wel gezegd worden dat de handleiding op de website verschilt met de handleiding die in de verpakking zat.
Enkele dingen vielen ons op tijdens het in elkaar zetten.
Op bijna elk houten onderdeel zat schimmel, dit valt natuurlijk te linken aan het feit dat het hout volledig nat was bij levering. (minpunt 2)
Ook was het bijgeleverd slot volledig verroest (het leek wel of ze dit uit de titanic hebben gerecupureerd) en de bijgeleverde nagels voor het dak vast te nagelen waren volledig verroest in de verpakking (minpunt 3)
Het grootste minpunt moest nog komen...
We zijn klaar met het tuinhuis in elkaar zetten en zetten een stapje terug en zien dat de veranda een geheel ander model is dan hetgene wij besteld hebben...
We controleren even de foto's op de site, en hier zien we inderdaad het model dat wij graag hadden gehad, we kijken naar het in elkaar gezette tuinhuis, dit is een verschillend...
Buiten dat dit er minder "mooi" uitziet kan dit ook niet anders dan minder stabiel zijn. (minpunt 4)
We namen contact op met de helpdesk (hierover later meer) en Thomas van Azalp heeft ons sindsdien verder geholpen.
Er werd toegegeven dat de leverancier van azalp dit type nietmeer levert...
Dit is dus gewoon bedrog in mijn ogen, op de site staat een mooier model, en je levert (zelfs zonder dit met de klant te bespreken) een ander model...
Om deze reden alleen al raad ik iedereen af om ooit iets bij azalp te kopen!
We hebben onze andere minpunten met Thomas van de helpdesk besproken.
De enige reden dat ik azalp nog 2 pluspunten geef is vanwege Thomas, als Thomas er niet had geweest had dit een 0 geweest op elk vlak.
Thomas heeft ten alle tijde vriendelijk geweest en actief mee gezocht naar een oplossing.
Ook via deze weg wil ik Thomas hiervoor nogmaals bedanken.
De oplossing die zijn voorgesteld voor onze minpunten:
Voor het natte hout en de schimmel hebben we 2 potten Beits opgestuurd gekregen om het hout mee te behandelen.
Voor het verroeste slot is een nieuw opgestuurd.
Voor het foutieve tuinhuis is een klein bedrag teruggestort, al vinden we dit nog steeds veel te weinig, echter het gehele tuinhuis uiteen halen en dan betalen voor terug te sturen is ook niet de oplossing.
De samenvatting van onze ervaring met azalp is dat ik dit bedrijf ten alle tijde zal afraden bij iedereen die naar me wil luisteren.
Eeen waardeloos bedrijf dat slechte kwaliteit levert en zelfs randje bedrog doet.
Enkel de helpdesk is er iets waard.
Welkom bij Azalp het is momenteel heel erg druk..dat hoor je al weken als je dit bedrijf belt..
Het begon al met onze levering..
Niet alles geleverd...en geen handleiding.
Alle schoeven door mekaar... was een flinke doos.
Een dakuitloop binnenkrijgen die dus niet voor een Epdm dak is. En vrolijk volhouden dat dit wel zo is en dat jullie er al meer dan 100 hebben verkocht.
Nou dan doe je het al vrolijk 100 keer fout .
Een Hard PVC doorvoer gebruik je niet bij Epdm want dan komt het los na een jaar of 2.
Krijg je via de mail een handleiding die dus gewoon niet klopte.
Terug bellen lukt bij Azalp ook niet.
Wel welke keer netjes zeggen ja we bellen u op.
En dan niet doen... ja niet handig als je een halve overkapping hebt staan en geen levertijd krijg.voor de rest van je spullen.
Ook terug mailen lukt Azalp niet. tenzij ze een factuur willen sturen die krijg je meteen binnen.
Maar nee dat lukt bij Azalp allemaal niet de klant te vriend houden.
Nu meerdere beloftes gehad en tot nu toe niks nagekomen.
Nu dus een overkapping die niet af is 3 vrijedagen die ik kwijt ben met wachten.
En het bedrijf die de overkapping plaats moeten we extra betalen omdat ze nog een keer terug moeten komen.
Jullie moeten jullie schamen en niet alles op de leverancier steken! Jullie steken het geld in je zak en moet je klant gewoon helpen.
Nooit meer azalp
A op 22 Juni 2021
Hier precies hetzelfde!!! Drama, drama, drama
Armand op 23 Juli 2021
Hebben even eens slechte ervaring, hebben nu een advocaat ingeschakeld.
Zijn er mensen die meedoen samen staan we sterker.
Stuur een e-mail als je interesse heb.
Problemen met onvolledige levering van een buitensauna waar je behoorlijk achteraan moet zitten. Levering van verkeerde saunakachel met remote bediening. Kachel was hier niet voor bestemd. Gelukkig kon ik die elektrisch zelf ombouwen. Wel te veel betaald voor het verkeerde produkt ! Toch wel raar. Kennelijk worden opdrachten niet op hun volledigheid beoordeeld. Azalp is nauwelijks telefonisch bereikbaar. Soms 4 pogingen - wachttijden van meer dan 15 minuten - per dag. Uiteindelijk via e-mail vragen gesteld. Als de vraag moeilijk is, wordt er helemaal niet gereageerd. Sommige vragen staan nog open, maar ik het er maar bij gelaten. Geen zin in verdere frustraties. Aansluitschema voor een 2 fase aansluiting worden na vele telefoontjes pas verstrekt. Pas hier mee op. Hoge additionele kosten voor een installateur om de saunakachel aan te sluiten. Kortom veel frustraties en wachten. Goed om te weten dat de opbouwkosten voor een buitensauna mijn inziens hoog zijn in relatie tot de werkzaamheden. 1 persoon met ervaring kan de sauna in 6 uur in elkaar zetten. Eenvoudig zelf te doen. Later heb ik zelf het plafond eruit moeten halen om de elektrische bedrading aan te brengen voor de lampjes, en heb ik de bankjes zelf moeten verstevigen. Ik heb het hele traject met Azalp als moeizaam en vervelend ervaren. Ik voelde mij niet behandeld als klant.
Bij Azalp op de website staat: levertijd 2 tot 5 werkdagen. Je verneemt niets meer van hen nadat je hebt besteld en betaald. Op e-mail wordt niet gereageerd. Als je opbelt en na lang wachten uiteindelijk iemand aan de telefoon krijgt, krijg je te horen dat het nogal druk is, dat daarom de mail niet wordt gelezen. De medewerkster kan niet zeggen wanneer er wel geleverd zal worden, de verantwoordelijkheid daarvoor wordt volledig afgeschoven op de transporteur! Als je oppert dat men de levertijd op de website aan moet passen om geen valse verwachtingen te wekken vindt zij dat een idee, alleen het gebeurt niet. Wanneer je enkele dagen later nog eens opbelt en zegt dat je gebruik gaat maken van je herroepingsrecht in de hoop dat er dan actie wordt ondernomen, welnee; het is net een eend waar het water zo van af glijdt. Het gaat immers maar om een luttel bedrag van 1175 euro…..
Ik vind het ronduit schandalig dat er geen enkele moeite wordt gedaan om je te helpen, zo komt het in ieder geval over. Wanneer onze schuur wel wordt geleverd, wie zal het zeggen…..? Men mag bij Azalp zelf invullen of we ooit weer iets bij hen zullen gaan bestellen.
22 december een saunabesturing besteld. Logisch dat dit pas in het nieuwe jaar geleverd zal worden. Azap gaf aan eerste week 2018. De 2e week maar eens gebeld. Leverancier heeft het niet op voorraad. Later in totaal 3 keer gebeld en telkens beloofd men terug te bellen of te mailen. Medewerker gaf aan dat je klacht steeds op een stapel wordt gelegd en ze hadden het druk ivm de storm. Pff wat slap. Uiteindelijk de bestelling geannuleerd en gelkd teruggevraagd. Wel snel een mail ontvangen dat ik mijn geld terug krijg. Jammer, klantenservice is best aardig en begripvol maar kennelijk is het systeem waarmee wordt gewerkt uit het jaar kruik.
In 2014 polycarbonaat muurkas gekocht bij Azalp. Een jaar later waren de meeste platen al gescheurd. Hierover mail gestuurd en keurig nieuwe platen opgestuurd gekregen. Een jaar later hetzelfde euvel. Foto's opgestuurd maar claim afgewezen. Had dit zelf veroorzaakt door plaatsen tuingereedschap!!!????. Onbegrijpelijk omdat bijna alle platen over de gehele lengte waren gescheurd.
Had het toen gelijk gehad. Advies: koop daar nooit meer een kas en zeker geen polycarbonaat. Binnen 3 jaar tot 2x toe gescheurd. Dit zegt genoeg.
E. van Itterzon op 17 Maart 2017
Muurkas polycarbonaat
Na plaatsen reactie op internet, via reviewspot, nam Azalp contact op. Ze wilden alsnog de plaat/platen gratis vervangen!!??? Probleem daarmee NIET opgelost.
Heb n.a.v. de ervaring met Azalp bij een ander deskundig bedrijf advies gevraagd en daar kwam duidelijk uit naar voren dat de door Azalp geleverde polycarbonaat platen, geleverd bij de muurkas, NOOIT hadden mogen worden geleverd in die dikte!!!!!!
Advies: koop daar nooit meer een kas en zeker geen polycarbonaat. Binnen 3 jaar tot 2x toe gescheurd. Dit zegt genoeg.
E. van Itterzon
Op 3 juni 2015 een tuinhuisje besteld en betaald. Levertijd volgens de website: 2-5 dagen.
Uiteindelijke levertijd: 77 dagen (11 weken).
Wat rommelige afspraken qua levering.
Levering door vriendelijke chauffeur, en alles in goede staat.
Ondertussen reeds 2,5 maand aan het wachten op een bestelling van een 5-tal producten die stonden aangeduid op de site 'levertijd 2-5 dagen' (waarschijnlijk standaardzin van bij alle producten).
Al 4x contact gehad met de klantendienst, zonder enig resultaat...
Wat is uw ervaring met Azalp? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Azalp hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Azalp reviews lezen.
Telefoonnummer: 024-8200019