Cool Blue schrapt haar 360 aparte Nederlandse en Belgische webwinkels, zoals Laptopshop.nl en Wasmachinestore.be, en gaat verder onder één domeinnaam, namelijk Coolblue.nl. Cool Blue wil hiermee meer duidelijk verschaffen voor haar klanten.
Cool blue werd in 1999 opgericht en is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een van de grootste webwinkels van Nederland. Het bedrijf verkoopt met name consumentenelektronica. In 1999 koos Cool Blue ervoor om elke productgroep onder te brengen in een aparte webwinkel, in de hoop hierdoor beter te scoren in de zoekreslutaten van Google. Zo kon je laptops bestellen bij Laptopshop.nl, maar wilde je een autoradio bestellen dan werd je doorverwezen naar Autoradiostore.nl.
Voor de klant was wellicht niet altijd even duidelijk dat al deze webwinkels onder Cool Blue vielen. Al in 2016 liet directeur Pieter Zwart weten van de wirwar aan webshops af te willen. De naamsbekendheid van Cool Blue is inmiddels zo groot, dat het bedrijf het nu aandurft om onder één domeinnaam verder te gaan.
Alles te vinden op Coolblue.nl
Door al haar producten onder te brengen op één website, hoopt Cool Blue dat de webwinkel overzichtelijker wordt voor klanten. De klant hoeft niet langer van webwinkel naar webwinkel te klikken om verschillende producten te kunnen vinden.
Het gaat goed met Cool Blue
Dit jaar verwacht het van oorsprong Rotterdamse webwinkel een jaaromzet van 1,5 miljard euro in Nederland en België te bereiken. Ter vergelijking, Bol.com, Nederlands grootste webwinkel zette in 2016 1,6 miljard euro om. Cool Blue is nu echt één van de grote spelers in de markt geworden.
Neem zelf een kijkje op de vernieuwde website van Cool Blue >>