My experience with Fietsenwinkel and Cortina has been incredibly frustrating. I purchased a Cortina e-bike at the end of 2023 with a two-year warranty, and since then, it has been nothing but a nightmare.
After repeated issues with power dropping and the transmission failing, the bike has been in and out of repair for nearly half the time I've owned it. Despite multiple attempts to get it fixed, Fietsenwinkel has only recalibrated or "checked" the bike. Now it’s confirmed that the motor needs replacing, yet they claim they don't have it in stock. This service provider does not honor its warranty and appears to avoid costly repairs that would impact their bottom line.
Requests for a loaner bike or replacement have been ignored, with zero support from either Fietsenwinkel or Cortina. Even after months of back-and-forth emails and constant follow-ups, I’m left with an unreliable bike that’s out of commission more than it works.
If you value your time, money, and sanity, look elsewhere. This level of incompetence and disregard for customer satisfaction is astounding.
Verkoop ondeugdelijk product
In juni 2023 heb ik een Bird bike gekocht bij Fietsenwinkel.nl
Bij de levering van deze fiets bleek dat het spatbord van het voorwiel verbogen was. Fietsenwinkel.nl beloofde mij om een nieuw spatbord te leveren.
Tot op heden is dit spatbord niet geleverd.
Op 25 oktober 2023 en na normaal gebruik heb ik deze fiets met een accu-en motorstoring bij Fietsenwinkel.nl aangeboden. In opdracht van Fietsenwinkel nl is mijn fiets voor reparatie bij een derde partij aangeboden.
Uit onderzoek in 2023 bleek dat de accu defect is. Ik heb Fietsenwinkel.nl om een leenfiets gevraagd. Dit bleek niet mogelijk te zijn. Vreemd aangezien ik in een review van iemand anders lees dat er wel een leenfiets is meegegeven. Helaas lees ik dat deze defect is gegaan.
Ik heb veelvuldig telefonisch en schriftelijk contact gehad met de klantenservice van Fietsenwinkel.nl. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. Iedere keer kreeg ik te horen dat mijn fiets over twee weken klaar was. Twee weken later bleek dit echter niet het geval te zijn. Dit bleef zich maar zo herhalen. Vriendelijk heb ik de klantenservice van Fietsenwinkel.nl meerdere keren gevraagd om de manager te spreken. Er werd mij steeds verteld dat de manager mij terug zou bellen. Deze manager heeft mij nooit teruggebeld.
Op 12 januari 2024 ontving ik van de klantenservice van Fietsenwinkel.nl schriftelijk de mededeling dat de accu naar de reparateur was verzonden. Echter bleek dat Fietsenwinkel.nl de defecte accu uit mijn fiets terug had gestuurd naar deze reparateur.
Inmiddels ben ik bijna VIJF maanden verder en is de accu nog steeds niet vervangen en kan ik dus nog steeds NIET gebruikmaken van mijn fiets. Normaal gesproken gebruik ik deze fiets voor woon/werkverkeer. Dat is dus nu niet het geval. Ik ervaar daar veel overlast van.
Ik heb Fietsenwinkel nl een laatste ultimatum gesteld om mijn fiets te repareren. Hier hebben zij geen gehoor aan gegeven.
Inmiddels heb ik Fietsenwinkel.nl in gebreke gesteld en heb ik de aankoop ontbonden wegens een ondeugdelijk product. Fietsenwinkel.nl heb ik verzocht om het aankoopbedrag terug te storten op mijn bankrekening.
Sindsdien heeft Fietsenwinkel.nl niets meer van zich laten horen en hebben zij het aankoopbedrag niet teruggestort.
Wat een enorm slechte dienstverlening!
Slechtse service ever
In mei 2021 een Brinckers Brisbane 310 gekocht. na een jaar was de motor al kapot.. fiets naar fietsenwinkel.nl gebracht ter reparatie... heeft weken en heel veel bellen/ frustratie en dreigen met reviews gekost voordat we de fiets terughadden. Bij fietsenwinkel steeds andere " klantenservice " medewerkers die alleen maar als opdracht lijken te hebben het klanten zo moeilijk mogelijk te maken. December 2023 weer een probleem met de fiets. Weer electronica.. weer fietsenwinkel gebeld...na dagen proberen en opnieuw bellen komt er eindelijk een afspraak per mail. Helaas komt dat moment niet uit om fiets te brengen dus weer bellen met de "klantenservice" 3 x ... eerst doorverbonden naar een verkeerde winkel... tweede keer contact verbroken.... 3e keer 20 minuten bezig geweest om uit te leggen dat ik een reparatiedatum heb staan maar dat ik de fiets eerder wil brengen ivm vakantie.... 20 minuten ...om uiteindelijk te horen dat dat NIET kan.... en we dus maar na de vakantie fiets moeten laten nakijken... uitgelegd dat fiets voor woon/werk is.... jammer dan....
Zo klaar met de GEEN KLANTENSERVICE van fietsenwinkel.NL (nog los van de belabberde kwaliteit van een Brickers fiets van 2500 euro)
Ebike van Qwic gekocht die al na 3 maanden kapot ging. Service vanuit fietsenwinkel is uitzonderlijk slecht en na 4 maanden nog steeds niet opgelost.
Op 27 juni is de fiets opgehaald omdat er hier in de buurt geen vestiging was met een monteur, dus naar Rotterdam. Op 9 november na een keer of 8 bellen over de status dan eindelijk terug. Blijkt de sleutel er weer niet bij te zitten. Koop hier never nooit wat mensen, bij de levering van de aankoop was het ook al zoiets.
Ik heb hier een moederfiets gekocht, levertijd max drie weken zeiden ze. Na 4,5 week werd eindelijk mijn fiets geleverd. Na drie keer fietsen ging er een simpel onderdeel kapot, ik heb meerdere keren gebeld en via de website een reparatieaanvraag gedaan. Elke keer kreeg ik hier geen antwoord op terug. Daarna besloten dat ik de fiets wil retourneren, als ik belde naar de klantenservice werd elke keer meteen opgehangen als ik koos voor retour sturen. Nu via een omweg al meer dan 10 keer gebeld hierover. Ze beloven mij elke keer terug te bellen hierover, maar we zijn nu twee maanden verder en ik heb nog steeds geen antwoord. Het moet intern besproken worden, maar blijkbaar heeft dit absoluut geen haast bij ze. Ondertussen zit ik met een kapotte fiets waar ik niet op kan fietsen. Ik heb echt spijt van mijn aankoop bij deze winkel en hoe ze je behandelen is echt schandalig.
Ik heb drie keer via hun servicesysteem mijn fiets onderhoud aangevraagd. Nu is 2 manden later en nog niemand belde terug .
Ik heb gebeld ( 3 keer) en the klantenservice wouw zo onprofessioneel zeggen we kunnen jou niet helpen moet je weer bellen de partners en zoeken maar self een afspraak te maken.
Ik heb 250 EURO voor een servicekaart e bike maar nog steed kan ik geen afspraken. En voor mijn reparatie aanvraag van 3 manden geleden wacht ik nog steeds.
Mijn advies hier is om andere winkels te bekijken en deze over te slaan.
Slechte service, op reparatieverzoeken word niet gereageerd. Garantie verlenen ze niet.
Onbeschofte klantenservice medewerkers.
Twee dure fietsen gekocht hier maar nooit meer. Wees gewaarschuwd!!!
Echt ronduit waardeloos. We zijn in de winkel in Utrecht super netjes geholpen en kochten daar een Phatfour Fatbike voor onze dochter. Zij was op 31 maart jarig en we vroegen of hij voor die tijd geleverd kon worden. Dit was geen enkel probleem, want de fiets was op voorraad. We bestelden de fiets op 4 maart, dus ruim op tijd zou je zeggen.
Toen 31 maart dichterbij kwam, hoorden we maar niets en hebben we zelf contact opgenomen. Bij de 'klantenservice' werkten mensen die niet eens fatsoenlijk Nederlands spraken, dus telefonisch kwamen we niet veel verder.
Via de mail kregen we alleen te horen dat we een mail zouden ontvangen zodra de fiets leverbaar was. Dit klonk een beetje vreemd, aangezien de fiets op voorraad was.
We werden op geen enkele wijze op de hoogte gehouden of het leveren op of voor de verjaardag van onze dochter zou lukken.
Ongeveer 2,5 week na de verjaardag van onze dochter kregen we een mail dat de fiets binnen 7 dagen geleverd zou worden en dat uiterlijk 2 dagen van te voren de leverdatum bekend zou zijn.
7 dagen later heb ik zelf maar gebeld en kreeg ik te horen dat de fiets later zou komen. Ik ben uiteindelijk in overleg, zelf naar de winkel in Utrecht gereden om de fiets op te halen.
Eenmaal in de winkel kreeg ik te horen dat ik €100 compensatie zou krijgen, wat ik erg netjes vond.
Helaas kwam ik erachter dat er al bijna 10km op de teller stond. Dit is niet enorm veel, maar ik kreeg het vermoeden dat dit gewoon een showroom model was. Toen ik de fiets verder ging controleren, zaten er ook meerdere beschadigingen op de fiets.
Ik gaf toen aan dat ik een andere fiets wilde, kreeg ik te horen dat de fiets niet meer te bestellen was. De jongen in de winkel (Sabir) stelde voor om naar de werkplaats te gaan om te kijken wat er aan de schade te doen viel. In de werkplaats werd er eigenlijk gedaan alsof ik aan het zeuren was en er werd gezegd:'als je die fiets de eerste keer in de schuur zet, heb je er ook zo schade aan'. Echt een onbegrijpelijke opmerking in mijn ogen als je een nieuw product koopt en zeker als het een fiets van 3000 euro betreft.
Ik kreeg ook te horen dat de reparatie altijd zichtbaar zou blijven, dus ik vroeg wat er dan voor korting van de fiets zou gaan. Er werd mij vertelt dat er geen korting van de fiets kon. Dit kon wel van een demo model (wat dit volgens mij al was), dus gingen we kijken bij het demo model. Wat opviel is dat dit model een nieuwere bediening had. De fiets die ik kreeg, bleek ook nog eens een oud model (2022) en niet degene die ik besteld had (2023).
Het demo model was nog meer beschadigd, dus dit was geen optie.
Na een hoop gedoe en overleg, was er geen korting mogelijk op de fiets met schade. Er werd mij verteld dat deze waarschijnlijk verkocht zou worden in de outlet. Ik zei toen, dat er daar dan ook een korting vanaf zou gaan. Dit werd beaamt, maar ze konden mij toch geen korting geven.
Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gevraagd. Dit werd gelukkig binnen een week terug gestort.
Ik heb nu de fiets direct bij Phatfour besteld en nog goedkoper ook, omdat er een actie gold op de accu. Helaas is er wel gemiddeld 8 weken levertijd.
Ik zou zeggen, koop je fiets alsjeblieft ergens anders en absoluut niet bij Fietsenwinkel.nl. Het internet staat ook vol met klachten over ze.
Do not ever buy any bike from them because the quality sucks and the service is pathetic.
My bike started giving error 8. It has been to their service partner for 2 months now. I have made tens of calls to their local shop, head office and service partner but to no avail. They keep giving excuses and new dates. The local shop guy treats you like a piece if shit. The head office talks good but does not take any action. The service partner has no time to look at your bike.
Someone should take legal action against this company.
UTRECHT.Fiets gekocht de eerste dag al problemen met de fiets.Ze beloven van alles maar doen helemaal niks.Wat een ongeloofelijke super slechte service .Word niet terug gebeld . Op de mail word niet gereageerd.
Callcenter gebeld ja u word terug gebeld maar ook dat gebeurt niet.
Werkelijk een drama, grootste oplichters. Hoe kunnen ze nog bestaan?
Koop NOOIT iets bij Fietsenwinkel.nl. Een dure speedpedelec aangekocht die NOOIT geleverd werd. Nu bijna 1 jaar (!!) na de aankoop eindelijk mijn geld terug gekregen, wat door de inflatie niet meer even veel waard is als een jaar geleden. Ik heb tientallen emails gestuurd, klachten emails, wekelijks getelefoneerd naar Fietsenwinkel.nl. In het begin houden ze u nog aan het lijntje: “We kijken het zeker na en laten u zo snel mogelijk iets weten”. Nooit laten ze iets weten. Na enkele maanden reageren ze zelfs niet meer. Dan maar klacht indienen bij ECC en Geschillencommisie.nl : ook geen aanrader hoor! Die Geschillencommissie is ofwel niet onpartijdig of ze kennen niets van de rechten van de consument! Had er beter van in het begin een rechtszaak van gemaakt. Uiteindelijk dus na een jaar hebben ze mijn geld teruggestort. ZONDER enige vorm van excuses van Fietsenwinkel.nl ! Dus koop hier niets, het zal u veel stress én geld besparen.
Wat heb ik een spijt dat ik bij Fietsenwinkel een ebike gekocht heb! Mensen doe je zelf een plezier en blijf zover mogelijk bij deze toko vandaan. Wat een totale faal organisatie.
Veel te laat met leveren na bestelling, producten incompleet afleveren en met mankementen, afspraken niet nakomen, niet reageren, niet terugbellen, constant aan het lijntje gehouden worden, winkels die plotseling dicht zijn wegens onderbezetting en je voor een dichte deur staat... Echt totaal kansloos.
NIETS KOPEN!
NIETS KOPEN!! Vreselijke winkel, slechte service en slechte kwaliteit fiets. Fiets is 3 maanden oud en is al 2x stuk gegaan.. Afspraak inplannen voor reparatie is zo goed als niet te doen. Ze zeggen dat ze een mail sturen om de afspraak in te plannen maar ik wacht nog op die mail. De 1e reparatie heb ik ruim 6 weken op moeten wachten daarna 2x kunnen fietsen en weer hetzelfde probleem.
Nogmaals absoluut niets in deze winkel kopen, vreselijk
Afgelopen juli 2 elektrische fietsen gekocht. Nu is een van de twee fietsen kapot code 8 (brinkers fiets) ben nu al dik een maand bezig om überhaupt een afspraak in te plannen voor de reparatie. En vanuit fietswinkel.nl geen enkele medewerking om hem bij een andere vestiging te laten repareren. Ik zou ergens anders een fiets gaan kopen, dan bij deze ballentent.
KOOP NOOIT EEN FIETS BIJ FIETSENWINKEL.NL
Kocht een nieuwe elektrische fiets eind vorig jaar. Een paar maanden goed kunnen fiets daarna kapot! Code 8 moter defect. Bied hem ter reparatie aan. Staat hij ruim 6 weken in de reparatie. Oke goed, ik kon hem ophalen daarna deed hij het nog geen week. Toen weer kapot met dezelfde foutmelding. Weer gebracht. Ze geven aan, nu we doen er een andere motor in. Na ruim twee maanden begin ik te klagen. Twee dagen later word ik door werkplaats gebeld dat ik hem kan ophalen. Er zit geen nieuwe motor in maar ze hebben wat draden vast gezet. Daar staat mijn fiets dus ruim 2 maanden voor in de werkplaats? En ik al die tijd geen fiets. Het zal nu wel zo gaan dat ze hopen dat de garantie nu gauw voorbij is zodat ze helemaal niets mee hoeven te doen. Ik heb niet een het aanbod gekregen om mijn garantie met minimaal 3 maanden te verlengen. Ik wil mijn geld terug zodat ik een andere fiets kan kopen bij een andere winkel. Zij houden hun klanten gewoon voor de gek. Als t geld binnen is kijken ze niet meer naar je om. Koop beter een fiets bij een fietsen winkel waar ze goede merken verkopen. Brinckers merk is van fietsenwinkel zelf en heeft dus heel veel gebreken. Koop van een merk wat al jaren bestaat is mijn advies en laat dit bedrijf vooral links liggen is mijn advies!
I bought an e-bike at fietsenwinkel, but few days later, the display didn't work properly so I had to plan for a repair which is under warranty.So my bike went for the repair on January 2022, until now August 2022, I didn't get back my bike. I didn't have a bike for 7 months, the service support at fietsenwinkel.nl is very unprofessional and really bad. I don't recommend to buy any bike there.
Jammer dat ik geen -/- sterren kan geven. Wat een k**service
In september een fiets gekocht, na circa twee maanden ging de ketting overslaan. Afspraak om de fiets na te kijken duurde bijna twee maanden. Conclusie van de reparateur, een productiefout. Oplossing, een ringetje bijzetten. Gevolg geen tien maar negen versnellingen op de fiets, een aanlopende rem en een ketting die van het voorblad schiet. Gelijk contact opgenomen met de klanten service, daar word je van het kastje naar de muur gestuurd, aan het lijntje gehouden en NIET geholpen.
Wanneer je overweegt een fiets te kopen doe dit niet bij de fietsenwinkel.nl
Wat een slechte service 3 jaar geleden een fiets gekocht en na anderhalf jaar frame kapot. Zijn teruggegaan jaar later fiets teruggekregen €200,00 betaald en na een week weer kapot. We zijn op een week na 1 1/2 jaar onze fiets kwijt. Twee weken gelden hebben wij een mail ontvangen dat het september wordt dat het frame geleverd wordt? Mail teruggestuurd dat we langs willen komen, want dit duurt te lang. Er moet op korte termijn een oplossing komen. Geen reactie terug? Wat een kut bedrijf ik kan er niets anders van maken. Misschien maar de media opzoeken of uithanden geven
Ik heb in november 2020 een brinckers fiets gekocht, deze fiets heeft een probleem met de accu, inmiddels hebben we een 3de accu in de fiets zitten en ook deze is weer defect. Inmiddels heeft de fiets 6 maanden bij de fietsenwinkel gestaan ter reparatie, vele telefoontjes en bezoekjes later worden we nog steeds niet geholpen op de klantenservice. Zeer slechte service. Ik ben helemaal klaar met deze winkel
Ik heb hier een dag meegelopen als verkoopmedewerker. Wat een bagger tent. Verkopers krijgen een bonus per verkochte fiets. Ga er maar vanuit dat je altijd naar een duurdere fiets gepraat word. Hoe duurder de fiets, hoe hoger de bonus voor de verkoper en dus niet een betere kwaliteit van een fiets. Ook krijgen klanten geen service beurt en de bereikbaarheid van deze tent is ook zwaar onder de maat. Pas op met het aanvragen van een offerte. Ze zullen al vrij snel achter je aan gaan bellen en mailen. Alles om potentiële klanten onder druk te zetten. Dit bedrijf heeft mooie praatjes maar als klant ben je alleen maar goed om je geld erheen te brengen en daarna moet je opzouten. Tevens neem je met het kopen van een fiets bij deze tent ook een groot risico aangezien ze al 1x eerder failliet zijn gegaan. Ik ben trouwens nooit betaald of bedankt voor mijn diensten
Grootste oplichters OOIT! Mocht je een fiets willen kopen, blijf hier vooral weg. 6 maanden verder, fraude op onze naam bij de verzekering, elke dag leugens met wanneer de fiets klaar is. Manager hebben ze niet want als je die wil spreken is hij er nooit. Leuk voor een fiets van bijna €3000!
Beloven ook telkens terug te bellen, wat ze ook NOOIT doen. Slechtste bedrijf van Nederland. Wij gaan nu stappen ondernemen. Wees gewaarschuwd.
Op 11 februari 2022 is mijn elektrische Popal moederfiets geleverd.
Na zeer korte tijd deden de 3de; 4de en 5 de versnellingen het niet meer.
Heb maar 15 km ongeveer gefietst.
Na het weekend klantenservice gebeld.
Voor €39,75 kon de fiets gehaald worden voor reparatie.
Na een review op Trustpilot werd de fiets kosteloos na ruim een week opgehaald.
Gisteren en vandaag weer contact gehad met de klantenservice.
Wordt dan gezegd dat ik naar de winkel in Utrecht moet bellen.Dat doe ik iedere keer…..helaas wordt ik dan automatisch doorgeschakeld naar het centrale nr van Fietsenwinkel.nl
Volgens de klantenservice duurt het nog zeker 2 weken voor mijn nieuwe fiets weer terug is.
Zo slecht deze service!!
Ik wil gewoon mijn geld terug en koop bij de plaatselijke fietsenwinkel wel een fiets.
Waardeloos…….ook betaal ik nu dus een maand mijn fiets verzekering voor eenfiets die ik niet heb!!!!!
E Bike bij Fietsenwinkel.nl besteld
heeft vervolgens anderhalf maand geduurd voordat die er was want hun bezorgpartner Kemachara Transportbedrijf BV vond het nodig om 2 keer nep levering in teplannen en bij de 3 keer werd die eindelijk geleverd voorband zat los banden niet goed opgepompt zadel en stuur werden niet versteld juiste fietspomp ventiel zat er niet bij dus kon de banden ook niet gelijk oppompen en erop fietsen simpelweg 1 ster waardig en niet meer voor het geld dat je betaald en de slechte service die je krijgt de klant is niks bij deze 2 bedrijven
Vreselijk slechte ‘klantenservice’; de accu van mijn nieuw gekochte E-bike Victesse (bij fietsenwinkel.nl in haarlem) heeft het na 25 maanden begeven. Van helemaal prima naar nul. Contact gelegd met klantenservice en dit viel natuurlijk onder garantie want zo snel mag een accu niet kapotgaan. Afspraak gemaakt met de door hen aangewezen fietsenmaker (in haarlem, ik woon daar 15km vandaan). Fiets gebracht en kreeg bericht dat accu kapot was en dat dit niet onder de garantie valt (want 2 jaars termijn verstreken). Met verbazing aangehoord en opnieuw contact opgenomen met klantenservice fietsenwinkel.nl. Was toch verkeerd gezegd want het viel niet onder garantie. Wel konden ze een mail sturen naar het moederbedrijf van Victesse (brinkersgroep) om tegemoetkoming te vragen (normaal zou de klant dan nog ongeveer 15% zelf moeten betalen werd gezegd). Noot; toen ik de fiets aankocht was fietsenwinkel nog onderdeel van Brinkers en is Victesse hun product want er bestaat geen Victesse fabriek. Ruim 1,5 week later via de email bericht dat er 25% coulance! wordt gegeven waarbij de opgegeven prijs voor een nieuwe accu - coulance nog duurder is dan prijzen van dezelfde accu bij vergelijkbare aanbieders. Wat een coulance zeg! En ook nog €7,95 verzendkosten in rekening willen brengen terwijl ik de fiets dan ook maar weer zelf naar huis moet zien te krijgen. Van de zotten! Wat een waardeloze en schofterige afhandeling
Ik heb een elektrische fiets gekocht. Naar 500 km gefietst heb ik mijn fiets voor een service check aangeboden. Daar is geconstateerd dat de ketting te strak afgesteld stond (schijnbaar een vaker voorkomend probleem). Een onderdeel moet vervangen worden.
Het duurde 5 weken !! en ondertussen heb ik veel reistijd én extra kosten moeten maken omdat ik met het ov heb moeten reizen om naar mijn werk te komen. Tevens is mij ook niet een leenfiets aangeboden.
Ik heb Fietsenwinkel gevraagd voor een vergoeding (OV reiskosten die ik moest tussen reparatie tijd maken) Een week later, geen antwoord. Ik heb gebeld en de klantenservice zei dat we je de compensatie niet kunnen geven, terwijl toen ik eerder belde, ze zeiden de compensatie naar ons te sturen en we zullen een kijkje nemen.
Zo slecht is de zaak.
Wat een hopeloos waardeloze service heeft deze winkel.
De Dresco fietsenhaken 24 cm besteld en vrij vlot de haken van 15 cm binnen gekregen.
Van wege de hoogte tot het plafond moet ik die van 24 cm hebben dus probeer contact te zoeken met ........
een tiental mailtjes verder geen antwoord van de andere kant ook niet op retourverzoek.
Wat een slechte zaak is dit!!!
Beste mensen koop hier nooit wat, ze belazeren je gewoon. No respect!
Beste fietsenwinkel.nl, via deze weg wil ik graag mijn onvrede uiten en andere mensen waarschuwen. Hopelijk steken jullie er wat van op, want zoals u straks kunt lezen, schijn ik jullie werk te moeten controleren.
23 augustus jongstleden heb ik contact gehad met één van jullie medewerksters. Via de telefoon heb ik het probleem aangekaart wat er mis is aan mijn in augustus 2019 aangeschafte fiets. ( 24-8-2019) (dit was toendertijd al een hele onderneming, want contact met de winkel was een uitdaging) Enfin, mij werd verteld dat de garantie verlopen is op 13-8-2021.
Mijn fiets valt dus tien dagen buiten de garantie. Maar dit vond de aardige medewerkster zo vervelend voor mij, dat ze mij toezei dat het nog BINNEN de garantie opgelost zou worden.
(fiets is in mijn bezit sinds 24-8-2019, dus waar die 13-8 vandaan komt is mij een raadsel). Ik zou binnen een paar dagen gecontacteerd worden door het reparatiepunt die mijn fiets gaat maken.
Tot zo ver, een blije klant.
1-9 besluit ik toch nog eens contact met jullie te zoeken, aangezien ik nog niks gehoord heb van het reparatiepunt. Mijn fiets staat nog thuis. Ja dit is ruim een week later. Mij werd verteld dat ik toch echt door het reparatiepunt gecontacteerd moet worden. Jullie sturen het reparatiepunt een mail, wordt mij verteld. Mij werd ook verteld dat het de laatste week van het hoogseizoen is dus het is druk. Prima. Ik wacht af.
7-9 nog niks gehoord. Ik snap het is druk, maar zo druk?! Ik besluit nogmaals met jullie te bellen aangezien ik ook op fietsvakantie ga en de vakantie eraan zit te komen.
Ik krijg te horen waarom ik zo lang heb gewacht met contacten? "Als het zo belangrijk was, had u eerder contact kunnen zoeken."
Sorry, hier zakt mijn broek van af?! Ik wacht te lang. Ik heb contact gezocht, jullie en het reparatiepunt laten niks horen. Moet ik nou jullie werk gaan controleren? Dit is waanzin. Ook wordt mij even medegedeeld dat het buiten de garantie valt.
Sorry, hoezo dit is mij allang toegezegd en het zou geregeld worden. De mevrouw aan de telefoon gaat de desbetreffende collega spreken, maar neemt het verhaal van me aan.
Ik besluit het reparatiepunt zelf te bellen. De beste man vertelt mij dat ik contact met hem moest zoeken. Zucht. Serieus meen je dit? Enfin, ik kan de fiets langs brengen. (Wat overigens niet om de hoek is)
11-9 bel ik met het reparatiepunt, aangezien de beste man z’n best voor mij zou doen de fiets op tijd te fixen voor mijn vakantie.
De man vertelt mij dat ik gecontacteerd zou worden door jullie, en dat hij er helemaal klaar mee is. (Goh... Toch fijn dat je me dat even meldt, ik ben er inmiddels namelijk ook behoorlijk klaar mee!)
Er wordt wederom geen contact met mij opgenomen door jullie, dus ik bel wéér met jullie.
Dan krijg ik wederom te horen. “Het ligt aan de accu en nee het valt niet binnen de garantie.” Ik ga hier uiteraard niet mee akkoord. Er volgt wederom een verhaal dat het uitgezocht gaat worden en ik word terug gebeld.
Je raadt het misschien al... dit gebeurt niet.
Ik bel 15-9 wederom met jullie. Zelfde verhaal “We gaan het voor u uitzoeken en u hoort vandaag meer van ons”. We kunnen u wel tegemoet komen met een korting van 20%. Ik ga niet akkoord. Toegezegd is toegezegd. Binnen de garantie is niet ineens een korting.
17-9 nog niks... Ik ben eigenlijk te boos en teleurgesteld om wederom te bellen. Dit doe ik toch. Ik wil m’n fiets. Al een maand zonder mijn vervoersmiddel. Inmiddels ben ik op fietsvakantie zonder fiets. Echt top!
Wederom het verhaal van de mogelijke korting. Ik ga niet akkoord. “Dit snappen we mevrouw. We gaan het intern bespreken…. Ik zet het voor u op de mail”
Ik krijg natuurlijk geen mail. Waarop ik zelf meerdere malen mail. Ik blijf netjes, maar ik ben inmiddels zo boos/ teleurgesteld. Dit is ook de rede waarom ik niet meer bel.
Wat ik ook niet snap. De garantie is ingegaan op 13-8-2019. Terwijl ik de fiets pas op 24-8-19 in bezit heb.. Hier krijg ik na meerdere mailtjes een reactie op. "Ja uw garantie ging in toen u uw fiets kon ophalen in 2019, niet vanaf wanneer deze daadwerkelijk in uw bezit is…" (Dit ging toen niet ivm gescheurde enkelband)
Heeeeel bijzonder.
Anders had ik mooi binnen die twee jaar gezeten!!
Ik krijg uiteindelijk een mail met een overzicht uit welke accu’s ik kan kiezen met 25% korting. Ohja de verzendkosten komen er nu ook ineens bij. Deze zijn €39.95.
Sprakeloos. Dit hoor ik voor t eerst.
Ik ben zo boos, zo geïrriteerd, dat ik jullie wel een slechte review moet geven. Ik heb bij een andere, grote fietsenwinkel gevraagd of zij wat voor mij konden betekenen. Hier werd ik top geholpen. Er werd geluisterd, met me mee gekeken, ze vonden het verhaal zeer bijzonder en niet klant gericht. Helaas moet ik dit via een dealer doen die Brinckers verkoopt. Dus via jullie.
23 augustus begon het circus, nu 29 september… nog steeds geen fiets. Ik hoop in de toekomst nooit meer zaken met jullie te hoeven doen. Sterker nog, als er in de toekomst wat gaat mankeren aan mijn fiets dan denk ik wel drie keer na voordat ik jullie weer bel. Zeer, zeer spijtig.
Wat is uw ervaring met Fietsenwinkel.nl? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Fietsenwinkel.nl hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Fietsenwinkel.nl reviews lezen.
Thuiswinkel Waarborg