Lebara reviews & ervaringen

www.lebara.nl
 
3.1 (15)
Lebara

15 Lebara reviews

9-10 punten
 
(0)
7-9 punten
 
(1)
5-7 punten
 
(2)
3-5 punten
 
(3)
1-3 punten
 
(10)
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.

lebara sim only

Beoordeling 
 
2.5
Bestellen 
 
4.0
Levering 
 
3.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
2.0

Slecht. Een telefoon nummer doorschakelen kan bij lebara niet. Dat hebben ze om onduidelijke redenen geblokkeerd. Waarom dat niet kan willen ze niet zeggen bij de klantenservice. Jammer, heb het abonnement gelijk opgezegd

DJ
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

Onmogelijk om een abonnement op te zeggen

Beoordeling 
 
2.8
Bestellen 
 
5.0
Levering 
 
2.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
3.0

Het probleem bij lebara zit hem niet in de aansluiting. Maar als je na een paar maanden het abonnement niet meer nodig hebt is opzeggen onmogelijk. Terwijl aansluiten kan via het internet, moet je je in bochten wringen om het abonnement op te zeggen. En als je dan op hebt kunnen zeggen blijven ze gewoon vrolijk van je rekening afschrijven. Lebara is een schurkenbedrijf

H
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Waardeloos

Service 
 
1.0

Op 29-09-2020 activeerde ik een Lebara prepaid sim met tfnnr +XXXXXXXXXXX.

Ik las op de Lebara website:

Hoelang is mijn beltegoed geldig? (Prepaid)
Beltegoed van Lebara is onbeperkt houdbaar. Wel moet er eens per
90 dagen gebruik gemaakt worden van een betaalde dienst
(SMS/Bellen/Data) anders worden je diensten geblokkeerd. Daarna
heb je 30 dagen de tijd om op te waarderen voordat je
telefoonnummer komt te vervallen.

Echter ontving ik een SMS van Lebara dat ik de voicemail opnieuw in moest stellen. Dat probeerde ik op 14-12-2020 te doen maar ik kreeg de melding dat ik geen beltegoed zou hebben.

14-12-2020 is ruim binnen de genoemde 90 dagen. Toch was mijn beltegoed geblokkeerd.

Ik zond een aantal e-mails naar Lebara maar mocht geen enkele reactie ontvangen.

Ik probeerde de "chat" functie herhaaldelijk maar ik werd steeds in cirkels geleid.

Uiteindelijk slaagde ik erin om contact met Lebara te leggen via de "chat" functie.

Ik zond, via de "chat" functie, een keurig bericht met alle benodigde informatie.

Helaas kon of wilde de medewerker van Lebara mijn tekst niet lezen. Hij bedreef een afschuif beleid, vertelde aperte onzin en had maar één boodschap: "Jij moet opwaarderen; opwaarderen".

Terwijl uit mijn tekst duidelijk was dat ik beltegoed had en niet gebeld of opgewaardeerd heb bleef de man vragen wanneer ik voor het laatst naar het buitenland gebeld had en wanneer ik voor het laatst opgewaardeerd had.

Toen ik de man verzocht om mijn bericht te lezen meende hij "Als jij mijn vragen niet beantwoordt kan ik jou niet helpen".

Zijn streven was er echter bepaald niet op gericht mij te helpen maar om van me af te komen. De boodschap was "Jij moet opwaarderen".

Toen ik nogmaals schreef dat ik beltegoed zou moeten hebben schreef hij mij "Jij moet opwaarderen; jij hebt nooit beltegoed gehad".

Ik schreef nog maar eens dat ik beltegoed zou moeten hebben omdat ik de SIM met beltegoed gekocht heb en dat de beltegoed computer van Lebara, na activatie van de SIM, mijn beltegoed keurig meldde.

"Nee jij hebt nooit beltegoed gehad, ik kan dat hier zien; jij moet opwaarderen; onze diensten zijn niet gratis".

Ik schreef nóg maar eens dat ik de SIM mét beltegoed gekocht had en dat de beltegoed computer van Lebara, na activatie van de SIM, mijn beltegoed keurig meldde.

"Dan moet jij maar bij de verkoper gaan klagen". "Jij moet opwaarderen".

Nadat ik uitgelegd had dat ik geen dispuut me de verkoper had maar het probleem bij Lebara zit werd de "chat" sessie zonder plichtplegingen beëindigd.

De feiten werden genegeerd en de man bleek onwillig of onbekwaam om het toch eenvoudige probleem te begrijpen. "Jij moet opwaarderen" was de boodschap.

In de hoop een andere medewerker te treffen startte ik een nieuwe "chat" sessie. Deze medewerker bleek minder beperkt maar ook daar was de boodschap "opwaarderen, want anders wordt het nummer afgesloten".

Nadat ik de kwestie nog maar eens uitgelegd had was de boodschap "We zullen het meenemen" en werd de "chat" sessie zonder plichtplegingen beëindigd.

Ook deze medewerker deed geen poging om het probleem op te lossen. Het beleid is kennelijk 'klanten wegwerken'.

F
Was deze beoordeling nuttig? 1 1
Reageer op deze review

Zeer slechte provider

Beoordeling 
 
2.0
Bestellen 
 
5.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Ik heb 4 abonnementen afgesloten voor het gezin. Krijg ik opeens voor mijn vrouw die de gehele dag thuis zit met WIFI een naheffing dat ze ipv € 10,- opeens € 21,- moet betalen. Dit de afgelopen 3 maanden zowel voor haar als mijn zoontje die notabene met de Corona continu thuis is geweest. De mobiele data is continu op aangezien ze geen gebruik meer kunnen maken omdat de mobiele data op is. Zeggen ze dat ze nog meer hebben verbruikt. (Hoe dan???) zeer slechte klantenservice dus goedkoop is bij hen echt duurkoop!!! Een volledige afrader!!!! een gewaarschuwd mens telt voor 2 mensen.

V
Was deze beoordeling nuttig? 1 1
Reageer op deze review

geen doorschakelen mogelijk, slechte service

Beoordeling 
 
3.5
Bestellen 
 
6.0
Levering 
 
6.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Wilde een Nederlands nummer wat ik door zou kunnen schakelen naar een ander nummer. Dit uitgelegd bij de mediamarkt en ook geboekt via de Mediamarkt. Nu blijkt dat Lebara nier doet aan doorschakelen. Mail gestuurd, geen reactie. Eindeloos wachten aan de service telefoon. Na 45 minuten komt er iemand aan de lijn. Blijkt ook nog eens dat ik mijn geld niet terug krijg. Niet gebruikt en 31€ lichter. Erg slecht allemaal, niet doen.

R
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Bull-shit

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Begin er niet aan, het is een start van doffe ellende, van slechte informatie, onjuiste acties en onwilligheid om het goed te willen oplossen. Bespaar de frustraties!

J
Was deze beoordeling nuttig? 5 1

Alida Postma op 01 Oktober 2021

Het is inderdaad een onduidelijke slechte service die Lebara bied. Ook het opnemen van telefonisch contact en het mailen met robotservice is zeer slecht. Heel erg lang moet je in de wachtrij staan zowel telefonisch als digitaal. Corupte bende. Niet aan beginnen. 1 en al frustratie.

Reageer op deze review

Geen aanrader

Beoordeling 
 
2.3
Levering 
 
5.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Bestellen hoefde niet, dus vandaar geen beoordeling. Aanmelden van de simkaart ging redelijk eenvoudig dus daar een normale voldoende, maar niet bijonder gebruiksvriendelijk voor niet-techneuten. Dus hier een vijf.

ECHTER: De Lebara dienstverlening heeft me erg teleurgesteld: meer dan twee weken (of beter bijna drie weken) na plaatsen van mijn vraag krijg ik pas een (1) reactie die vraagt of de melding nog actueel is?!?
Ik ben dus uiterst ontevreden en ik zal me zeker twee keer bedenken voordat ik Lebara ook maar als alternatief zal noemen bij bekenden, laat staan aanbevelen.

TL
Was deze beoordeling nuttig? 1 1
Reageer op deze review

Bundles don't roll over.. despite sayig they do.

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Just moved to the Netherlands, having been before, and stuck with the same provider. The first month went great but when it came to topping up, I put €20 to make sure my data bundle renews and gives me credit for calls.
The website states the data renews if you have the credit on your phone so naturally thought I was fine - 2 days after topping up, my balance is€0.00. I called customer service, they stated it hadn't renewed and I was charged €0.50 per MB, and was told my only options were to pay more, or just switch to a different provider. Really shows how much they care for their customers. I'm obviously opting for the 2nd option.

D
Was deze beoordeling nuttig? 2 2
Reageer op deze review

diefstal beltegoed

Beltegoed opgewaardeerd en niet gebeld en Beltegoed is op omdat er internet is gebruikt via mijn eigen wifi en dan moet ik aan lebara betalen dus dubbel en veel duurder.
zonder Beltegoed wekt internet ook dus kost het niets meer dus ook geen Beltegoed nodig om te surfen.
dus mijn conclusie is dat lebara Beltegoed onrechtmatig afschrijven

WS
Was deze beoordeling nuttig? 5 2
Reageer op deze review

Legale oplichters

Beoordeling 
 
1.5
Bestellen 
 
2.0
Levering 
 
2.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Onder het mom gratis bellen naar elkaar met ieder een Lebara sim, speciaal een Lebara sim voor mijn invalide vader die van een scootmobiel afhankelijk is gekocht, zodat we bij eventuele nood elkaar altijd zouden kunnen bereiken.....
Niets is minder waar, we hebben geen 1 seconde gratis met elkaar gebeld.. staat nu nog €16,95 op zijn sim.. of hij even op wil opwaarderen beltegoed niet meer te gebruiken terwijl het geldig is tot 14 mei 2015........
LEBARA diefstal is strafbaar... in mijn geval wel dan

L
Was deze beoordeling nuttig? 4 1

Alida Postma op 01 Oktober 2021

Er vanaf komen is onmogelijk!!! Heel slechte klantenservice zowel via telefoon als digitaal of met robot. Jammer. Ze begonnen zo goed.

Reageer op deze review

Aan een lijntje gehouden

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Ik wacht een maand op me nummer behoud of wel 5 chat sessie's met beloftes van dat het max 5 werkdagen en in orde zou zijn. you do the math!
Slechte service, elke keer zelfde verhaal vertellen.
elke keer weer veiligheidsreden omtrent of je wel de persoon bent.
derna weer excuses. bla bal, en weer de leuke beloftes max 5 werkdagen.
tussentijds ben je niet bereikbaar/ niet gebeld of kan bellen. ( no service)
Leuk voor de feestdagen / kerst en oud op nieuw! niet bereikbaar te zijn.

( Had dus een voorlopig andere simkaart ook van lebara. en daar wilde ik mijn nummer behoud op doen. ) je zou denken dat van lebara naar lebara wel snel oplossing zou zijn. Not!
Waardeloos bedrijf en service.
Advies voor mensen die nummer behoud willen doen. doe geen nummer behoud, neem gewoon een andere sim kaart en ga daar me verder. beste optie!.

Ondertussen nog steeds me nummer niet overgezet. na 5de chat sessie pas naar back office / als dat waar is.

ik geef ze in ieder geval een 1!

G
Was deze beoordeling nuttig? 0 1
Reageer op deze review

Boos

Beoordeling 
 
5.0
Bestellen 
 
8.0
Levering 
 
8.0
Service 
 
2.0
Prijs 
 
2.0

Op 24 okt 2014 een databundel gekocht voor mijn moeder zodat ze via een mini wifi modem met haar IPad spelletjes (wordfeud) kan spelen in het verpleeghuis. Iedere dag heb ik het verbruik gecheck en alles ging goed tot 19 november. Alle MB's (ongeveer 600) verdwenen in een dag en ook nog eens 18 € beltegoed opgegeten door vermeend internet gebruik.
Ik heb op 19 november s'avonds een nieuwe 1GB bundel gekocht voor 10€ en ja we zien hem al aankomen op 20 november was de hele 1 GB al weer verdwenen terwijl er nauwelijks gebruik van is gemaakt.
Contact met Lebara levert natuurlijk niets op. Ze komen niet verder dan te zeggen dat het wel verbruikt moet zijn. Wel het is bijna onmogelijk om een paar uur 1 GB op te maken en helemaal als je het alleen maar gebruikt voor het Wordfeud spelletje en af en toe mails bekijkt.
Schande.
Dit was de laatste keer dat ik bij Lebara een internet bundel koop.

G
Was deze beoordeling nuttig? 1 1
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
7.3
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
7.0
Service 
 
8.0
Prijs 
 
7.0

Nadat mijn dochter een lebara simkaart had gekocht en haar nummer wilde behouden bleek haar nummer niet bereikbaar maar zij kon anderen wel bellen. na drie dagen (weekend niet meegeteld) is het opgelost. Haar nummer hing ergens tussen Vodafone en Lebara. Super snelle service, meteen dag na melding teruggebeld door Lebara en vanmiddag wederom met de fijne mededeling dat het euvel was opgelost. Prima service aan de telefoon!

Y
Was deze beoordeling nuttig? 0 1

Gstar op 14 Januari 2015

Ik wacht een maand op me nummer behoud of wel 5 chat sessie's met beloftes van dat het max 5 werkdagen en in orde zou zijn. you do the math!
Slechte service, elke keer zelfde verhaal vertellen.
elke keer weer veiligheidsreden omtrent of je wel de persoon bent.
derna weer excuses. bla bal, en weer de leuke beloftes max 5 werkdagen.
tussentijds ben je niet bereikbaar/ niet gebeld of kan bellen. ( no service)
Leuk voor de feestdagen / kerst en oud op nieuw! niet bereikbaar te zijn.

( Had dus een voorlopig andere simkaart ook van lebara. en daar wilde ik mijn nummer behoud op doen. ) je zou denken dat van lebara naar lebara wel snel oplossing zou zijn. Not!
Waardeloos bedrijf en service.
Advies voor mensen die nummer behoud willen doen. doe geen nummer behoud, neem gewoon een andere sim kaart en ga daar me verder. beste optie!.

Ondertussen nog steeds me nummer niet overgezet. na 5de chat sessie pas naar back office / als dat waar is.

ik geef ze in ieder geval een 1!

Reageer op deze review
Beoordeling 
 
3.5
Bestellen 
 
6.0
Levering 
 
3.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
4.0

Wilde bellen en het lukte niet. Bel om mijn beltegoed en afloop termijn. Krijg te horen € 16,nog wat en afgelopen 29-8-2014. Toch kan ik niet bellen. Bel naar klantenservice. Na veel vragen en zoeken, krijg ik te horen, dat dan mijn nummer ophoud te bestaan en dat je ieder half jaar moet opwaarderen. Ik heb gezocht in de voorwaarden, maar tot nu toe staat het nergens in mijn papieren. Sinds wanneer loopt beltegoed na een half jaar af? Waarom is het zo slecht aangegeven en is nu mijn € 16, weg? Bij mijn andere provider krijg ik een waarschuwing als ik moet opwaarderen.

O
Was deze beoordeling nuttig? 0 1
Reageer op deze review
Beoordeling 
 
6.5
Bestellen 
 
7.0
Levering 
 
8.0
Service 
 
4.0
Prijs 
 
7.0

Lebara is in mijn ogen best een fijne provider. De tarieven en levering verlopen vrij soepel. Wat me vroeger altijd bijzonder stoorde was de onoverzichtelijke website en de soms wat omslachtige klantenservice. Dit vermijd ik tegenwoordig door mijn beltegoed te bestellen bij Opwaarderen.nl, een externe leverancier. Werkt perfect voor mij en zou ik zeker aanraden. Best of both worlds zeggen ze wel eens...

S
Was deze beoordeling nuttig? 0 2

Alex op 29 Mei 2016

Mijn vader, mijn vriendin en ik hebben Lebara en hebben idd weinig tot geen problemen , maar in tegenstelling tot jou , De site opwaarderen.nl is de groooootttste rotzooi-site die ik ben tegengekomen. Ik waardeer allen via de Lebara site op of koop het in de winkel. Mij vader daarintegen heeft al 3 of meerdere keren problemen gehad met opwaarderen.nl en moet nog 2xbeltegoed krijgen .... Dusssss

Reageer op deze review
Prijs 
 
1.0

Bellen met prepaid Lebara getest.

Beltegoed: € 5,97

Volgen opgave: Mobiel in Nederland (per minuut) 20ct. 25-03-2013 16:00 uur

Volgens experiment: Bellen, oplaten nemen, een woord zeggen, neerleggen

Beltegoed: € 5,51

Resultaat € 5,97 - € 5,51 = € 0, 46, ruime 20 cent dus. Slecht.



J
Was deze beoordeling nuttig? 3 1
Reageer op deze review
(`Bijgewerkt: Februari 06, 2013)
Beoordeling 
 
3.3
Bestellen 
 
4.0
Levering 
 
3.0
Service 
 
4.0
Prijs 
 
2.0

Ik wil wel even een Lebara review geven. Onderling bellen bij Lebara naar Lebara kost niks (€0,00). Mooi zou je denken! Waarom kost voicemail beluisteren en sms-en bij Lebara dan wel opeens geld? En de prijzen zijn bij lebara in 2 jaar echt abnormaal gestegen. Ik vind zelf dat lyca mobiel beter is dan Lebara.

Zij hebben meer leuke acties en bellen is ook goedkoper. Als Lebara op deze manier doorgaat ga ik overstappen van lebara naar lyca mobiel. Dan hebben ze weer 1 klant minder. Van Nederland naar het buitenland bellen kost niet echt zo veel bij Lebara. Maar van het buitenland naar Nederland bellen kost echt veel te veel. Ik was laatst in Duitsland, Keulen en belde naar Nederland. 1 minuutje gebeld en 8 euro tegoed ging er af. Dat is toch niet normaal?

L
Was deze beoordeling nuttig? 2 1
Reageer op deze review

Meest gelezen op Reviewspot:

Er zijn geen nieuwe items gevonden

Wij zijn benieuwd naar jouw Lebara ervaring

LEBARA is een online aanbieder van prepaid sim abonnementen en simkaarten met beltegoed en online beltegoed. Lebara.nl richt zich op het voordelig nationaal en internationaal bellen met je mobiele telefoon. Ook verkoopt Lebara gsm toestellen, echter niet in combinatie met een abonnement, maar in combinatie met prepaid beltegoed. Lebara maakt gebruik van het netwerk van KPN.

Meer info over Lebara

Lebara is een internationaal bedrijf wat actief is in 9 landen en bestaat sinds 2001. In Nederland is het bedrijf ook al lange tijd actief. Lebara.nl adverteert onder andere in het gratis dagblad Metro. Een andere grote adverteerder in de Metro is bijvoorbeeld Simyo.

Wat is uw ervaring met Lebara? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Lebara hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Lebara reviews lezen.

Telefoonnummer: Mobiele telefoon: 1200 (€ 0.35 per gesprek) Vaste telefoon: 0900 - 4321 321 (€ 0.35 per gesprek)

Algemene informatie

Verzendkosten
niet bekend
Levertijd
niet bekend
Productgroepen
  • prepaid abonnement
  • sim only
  • prepaid simkaart
  • prepaid
Merken
Lebara
Afhalen mogelijk
nee
Betaalmethodes
  • Ideal
  • credit card
  • kraskaart