Kies Shoeby want:
• Thuiswinkel.org lid
• Bestelling worden door Shoeby thuisbezorgd of kunnen gratis worden afgehaald in een van de 200 winkels.
• Retourneren is gratis en kan bij alle Shoeby winkels of per post.
• Snel wisselende nieuwe kleding
Online bestelling gedaan. Kon ook kiezen om in winkel op te halen maar online zou ik het sneller hebben dus was bereid verzendkosten te betalen. Echter na 8 werkdagen nog niks ontvangen, terwijl ik wel al na 1 dag een mail had ontvangen dat mijn bestelling onderweg was. Deze is alleen nooit verzonden, alleen aangemeld... Na contact op te hebben genomen zou deze nog in de winkel liggen en kreeg ik een mail dat die diezelfde dag nog naar me toe zou worden verstuurd. Helaas weer niks ontvangen noch onderweg. Wederom contact opgenomen en nu kreeg ik te horen dat het inderdaad toch niet onderweg was en dat ze het vanuit een centraal magazijn kunnen sturen als ik wil. Als ik wil??? Ik betaal ergens voor? Wat een gedoe dit. Ik koop hier niks meer! Ik hoop dat ik mijn geld snel terug krijg!
Ik heb 28 november een blouse besteld die nog nu ( 15 dec) nog steeds niet heb ontvangen.
Helaas wordt er ook niet op mijn berichtjes gereageerd.
Ergst is nog wel dat ik hem wel al heb betaald terwijl hij later weer gewoon in de winkel hing. Heel slecht shoeby!
Ik had meegelopen bij de shoeby. De mevrouw waar ik bij liep wist al vanaf het begin dat ze me niet wou hebben omdat ik 'te jong' (19 jaar) ben. Heb daar dus 4 uur lang de winkel prachtig netjes gemaakt en kleding uit verpakkingen gehaald en daar verder niks voor gekregen. Erg zielig weer.
Verkeerde product ontvangen. Niet geretourneerd maar het juiste product en nog meerdere producten besteld. Vervolgens zelf de fout gemaakt om het te laten bezorgen in 1 van de winkels. Mail verzonden met het verzoek om bestelling alsnog thuis te bezorgen, was niet mogelijk. vervolgens de melding gekregen dat 1 item was afgeleverd in de winkel. Over de overige producten wacht ik nog steeds het bericht af. Inmiddels 7 dagen verder en nog geen bericht. De service via de e-mail is slecht. Wanneer je vraagt wanneer je de bestelling kan verwachten, wordt er aangegeven u krijgt een bericht als het in de winkel klaar ligt. geen excuses over de late levering niks. Eens en nooit meer!
Ben in de winkel van Oudenbosch en Sint Willebrord geweest super racistische niet eens dag zeggen komt een Nederlandse vrouw binnen gelijk vrolijk en hallo zeggen .echt niet normaal
28 okt terug gebracht in de winkel, pak was contact betaald. Zondag 31 oktober nog steeds geen 119.95 terug op mijn rekening. Op jullie website staat dat jullie binnen 2 dagen terug storten. De dame in de winkel zei eind van de middag.
Wat gaat hier nou fout? Speculeren jullie met geld v de klanten?
Hele leuke jurk en 2 treggings besteld. Meerdere keren gebeld, want de betaling van PayPal was er wel af, maar geen bevestiging van de bestelling ontvangen. Iets met het systeem. Afijn, gelukkig werd het bezorgd. De jurk gehouden, supermooie jurk. De 2 treggings terug gestuurd. Volgens de track en trace zijn deze allang ontvangen, maar ik zie en hoor niets. Bij alle winkels die ik bestel heb ik direct een bevestiging van ontvangst van de retour, maar bij Shoeby radiostilte. Vanochtend een half uur in de wacht gehangen en mails verzonden, maar geen reactie. Aan de telefoon konden ze niets voor me doen, want ze moesten de track en trace code schriftelijk ontvangen. Ok, weer een mail gestuurd. Geen reactie. Vanavond de chat opgestart en zowaar krijg ik direct reactie. Ze bevestigen pas 10 dagen na ontvangst van de retour dat ze die hebben ontvangen. N dan zeker weer 10 dagen voordat ik mijn geld terug heb. Wat is dit voor slechte service?! Sorry, maar ik bestel hier nooit weer.
Team shoeby,
Al enige weken ben ik met jullie in contact om mijn voucher aan te vragen ik ben al jaren klant en ik heb een mooi bedrag bij elkaar gespaard , dat ik ontzettend graag wil uitgeven, maar door een probleem in jullie systeem is het niet mogelijk om deze aan te vragen. Als ik vraag hoe lang deze storing nog kan duren krijg ik als antwoord, geen idee, afwachten!
Afgelopen vrijdag was ik bij mijn favoriete shoeby winkel en vroeg ik kan het misschien zo geregeld worden? Alle gegevens hebben jullie van mij, medewerkster heeft gebeld en er werd gezegd dat ze niks voor mij kunnen betekenen maar dat de storing waarschijnlijk afgelopen weekend verholpen zou zijn. Daarna gaf ze aan dat het dan nog wel ongeveer 8 weken kan duren voordat ik mijn voucher zou kunnen ontvangen... ik vind dit zo slecht qua service.... zo ga je naar mijn idee niet met vaste goede klanten om, maar met geen enkele klant. Je bent geen eigen baas over wanneer je je voucher kunt aanvragen. Nu de winterjassen komen zou ik graag gebruik willen maken hiervan en ik krijg als antwoord we kunnen niks en tot op heden nu nog altijd geen antwoord, vandaar nu deze manier. Er is aangeboden het later via de webshop te verrekenen als het weer mogelijk is qua voucher aanvragen, maar ik wil graag gewoon naar de winkel en niet online bestellen en ook om de winkel te steunen!
kortom ik kan er niks meer mee vind het zo in klantvriendelijk! Dit is het hoofdkantoor dat hierin faalt. Niet de winkel die gaven mij gelijk en vinden het ook absoluut geen service, maar kunnen het niet verhelpen...
Hoe gaan we dit oplossen? Hoe moelijk kan het zijn om gewoon het bedrag van mijn account af te halen en dat ik het dan in de winkel kan laten verrekenen?
Na (vrijdag) een bestelling gedaan te hebben op de Shoeby webshop, krijg ik een melding. "Uh, oh, er is iets fout gegaan! Betaling is geannuleerd." In mijn account zie ik ook géén bestelling staan. Dus wat doe je dan met enige frustratie nog een keer bestellen. Wederom dezelfde RODE MELDING op het scherm. Toen dacht ik dit klopt niet en heb ik direct contact gehad met chatservice (die heel traag is!), "ja wij hebben een nieuwe webshop en ervaren veel problemen maar verder kunnen we u niet helpen, advies stuur een mail".
Dat heb ik direct gedaan compleet met screendumps etc erbij. Wat blijkt maandag krijg ik een mailtje dat mijn 2 bestellingen onderweg zijn. En ook ja serieus! 2 x staan afgeboekt bij de creditcard maatschappij. Op mijn mail had ik nog geen antwoord ontvangen, dus gelijk gaan bellen. Ja ik zie het; nee helaas het product is al ingepakt en onderweg. Ik adviseer u naar de winkel te gaan met en daar één en ander te regelen. Ja hallo! Jullie maken een fout en heb al drie acties ondernomen, nu moet ik ook nog naar een winkel om een teveel door jullie gezonden polo terug te krijgen???!!! En ik moest dan ook nog een briefje schrijven om mijn gemaakte verzendkosten DHL à 4,95 terug te krijgen. Stoort gewoon mijn geld per direct terug en excuses waren minimaal op zijn plaats geweest. En dan begin ik niet over een bos bloemen! Zo ben ik de dupe van een ondernemer die werkt met een deels slecht functionerende webshop.
Ik ontving dit bericht 7 dagen na mijn bestelling (en betaling!).
Die waren voor de verjaardag van mijn kinderen. Heel erg teleurgesteld!
Een broek besteld online en geretourneerd via de winkel. Ik krijg daar nooit een bewijs want dat vinden ze te veel moeite of onnodig ook daar is het personeel vreselijk. Nu blijken ze door een zogenaamde storing die daar al jaren is mijn retour niet goed hebben verwerkt. en krijg ik mijn geld niet terug althans al mijn belletjes worden 'intern doorgezet'. De klantenservice gaat daar niet over wordt er gezegd, waar zit die klantenservice dan wel voor? Per mail en telefonisch dus geen reacties. Zeer frustrerende webshop, meerdere problemen mee gehad.
Ik heb anderhalve week geleden een bestelling geplaatst bij Shoeby online. Had de de nieuwsbrief gekregen met een kortingsvoucher voor van € 7,50 dus dacht nou dat is mooi meegenomen. Tijdens het afrekenen pakte de kortingscode niet dus na chat met de klantenservice werd mij toegezegd dat dit alsnog met mij verrekend zou worden. Ik zou dan replyen op mijn orderbevestiging en hieraan refereren ( screen shot vd chat toch ook maar bijgevoegd) ook nu werd mij per mail beloofd dat het op mijn rekening gestort zou worden. Maar helaas tot op heden niets mogen ontvangen. Nog drie mails gestuurd maar er wordt nu helemaal niet gereageerd op mijn mails... Misschien zijn ze op vakantie? Hallo Shoeby!!?? Is daar iemand??
Door artikelen te behouden en te retourneren, moest ik 9 euro verzend- en retourkosten betalen. In hun voorwaarden staat dat je altijd de verzendkosten terugkrijgt, onder aftrek van retourkosten. Dat is dus niet zo!!!
Mijn hele bestelling is niet leverbaar. Vreemde gang van zaken voor zon grote bedrijf. Het wordt je medegedeeld alsof het niets is. Totaal geen service. Heel onaardig personeel.
Al 2 dagen bezig om iets te bestellen, lukt niet(vorige week nog wel) Live chat vanmorgen, na 3 kwartier nog geen reactie. Via de mail krijg ik nu te horen dat de site nieuw is en dat ik geduld moet hebben. Nou leuke reactie, inmiddels 1 artikel al uitverkocht na die 2 dagen in mijn mandje en dat het niet lukt.
Heb bij shoeby in Diemen een broek geretourneerd die ik door de vakantie 2 weken te laat heb teruggebracht. Met bon en alle kaartjes eraan. Helaas zei de verkoopster u krijgt niet uw geld terug maar zoek maar iets anders uit. Nou ben ik een zeer goede klant die hier regelmatig flinke bedragen spendeert. Ik wilde eigenlijk mijn geld terug of een tegoedbon, nu moest ik maar net wat zien te vinden en tijd had ik er eigenlijk ook niet voor. Uiteindelijk ga je dan toch de winkel uit met meer dan het tegoed want daar zat je of net onder of boven. Maar wat ik nog het ergste vond is dat die verkoopster dan zegt had dan even gebeld (uit het buitenland?) want dan had ik het blijkbaar wel te laat mogen terugbellen ??? Wat een slechte service niet echt enthousiast om weer naar deze zaak terug te gaan! bij h&m en veel meer winkels is het 30 dagen!
Weken lang word ik al geteisterd met aanmaningen van Shoeby.
Terwijl ik netjes de gehele bestelling terug verzonden heb.
Ik word er helemaal gek van, de kosten van de aanmaningen lopen maar op!
Al meerdere malen proberen contact met ze op te nemen maar zonder resultaat, voor mij nooit meer een bestelling bij Shoeby's!!!
Tevens verwachten ze ook nog dat je de bestelling gewoon gaat betalen, in en in trieste organisatie!!!
Kleren besteld via internet van de shoeby. 1week later nog niks binnengekregen. Gebeld, krijg ik zn domme receptioniste aan de lijn. Ik mijn klacht aan haar vertelt krijg ik als antw. Ik verbindt u door. Kreeg ze niemand te pakken van de webshop. Zet u in de wacht. 15min later, ik krijg echt niemand te pakken. Ging zij voor mij in het systeem kijken. Als ze dat nu eerder had gedaan. Echt waardeloos en heb de factuur al wel binnengekregen. Echt waardeloos!!
Michelle op 02 December 2015
Zelfde verhaal hier ook. Tijdje terug wat in de winkel van Shoeby gekocht (Maarssen) liep binnen en er werd me niet eens gedag gezegd. Heb er om precies te zijn 25 minuten gelopen en er kwam maar niemand naar me toe lopen heb mezelf vanaf die dag gezworen om nooit meer geen enkele Shoeby binnen te lopen of om er uberhaud geld aan uit te geven. Liep er een huppelkutje naar me toe op het moment dat ik de deur uit liep, moet ik je helpen! Echt waar donder op mens en ga terug naar dat hokje waar je uit kwam!
mies op 05 April 2018
aan je taalgebruik te lezen heb jij het over een huppelkutje terwijl jij gewoon een kamphoer bent!
28 april bestelde ik een bolero via de webshop. Deze zou binnen één tot drie werkdagen bij de winkel in Den Bosch (Rompert) bezorg zijn. Een dikke week later kreeg ik een vage mail over verzending van mijn product. Ik mailde de servicedesk met de vraag of de bolero inmiddels binnen was. Dit bleek zo te zijn. Hierna vroeg ik via de mail hoe lang het product bij de winkel zou blijven liggen omdat ik pas de vrijdag erop (4 werkdagen later) in de gelegenheid was deze op te halen. Hierop ontving ik geen antwoord. Wel ontving ik een betalingsherinnering. Ik heb die vrijdag het filiaal gebeld en zij bevestigden mij dat de bolero er nog lag.
Vrijdag heb ik een half uur gereden (enkele reis) om de bolero op te halen. Toen ik hem paste in de winkel bleek de verkeerde maat verzonden te zijn: L ipv M. De bolero was veel te groot en M blijkt inmiddels niet meer te bestellen. Zeer teleurstellend en zonde van mijn uur reistijd voor een verkeerd product.
Samengevat werkt de webshop niet zoals zou moeten. Ik bestel wekelijks bij H&M, Zalando en BonPrix en heb daar nooit problemen. De Servicedesk van Shoeby reageert traag of niet en er is in dit geval ook nog eens een verkeerde maat verzonden. Ik heb dus 1 uur (!) gereden voor een verkeerde maat. Hoe is dit mogelijk! Ik bestel juist online om makkelijk en snel aan leuke kleding te komen. Ik heb mijn klacht 17 mei via de mail ingediend bij Shoeby maar tot op de dag van vandaag (18 juni) nog geen reactie. Bestellen via de webshop van Shoeby? NIET DOEN! Dit bedrijf heeft de online kant nog niet op orde. Jammer!
Ontzettend leuke kleren besteld bij Shoeby. Mailtje ontvangen dat de bestelling in goede orde is ontvangen.
10 dagen later een mailtje dat de levering geannuleerd is en het geld wordt terug gestort. Vervolgens kijk ik op de site en zijn de kleren wel nog beschikbaar. Waarom wordt er dan geen contact met mij opgenomen om te kijken voor een oplossing, zoals bijv. opnieuw sturen. Nee, ik moest nu wachten tot ik het geld ontvangen had en kon het vervolgens opnieuw bestellen. Dit heb ik dan ook gedaan, bestelling zou weer geleverd worden in de winkel. Vervolgens kom ik in de winkel om mijn kleren op te halen, zijn de helft van artikelen geleverd. Met de webshop gebeld, zij gaven aan dat de rest waarschijnlijk later komt. Mijn vraag, waarom staat er dan alles wordt in één keer geleverd?
Een week later weer contact opgenomen omdat het twee pakketje nog steeds niet geleverd was. Wat bleek, er was weer iets mis gegaan. De oplossing was dat zij weer het geld zouden terug storten en dat ik het weer opnieuw zou bestellen. Dat zou dus de 3e keer zijn!! Schandalig! Er wordt door de webshop niet verder gekeken naar oplossingen.
In ieder geval, nu heb ik deze kleren besteld via de shoeby winkel en hier is de service geweldig! Ze kijken mee naar een oplossing, vinden het oprecht vervelend wat er is gebeurd via de webshop. Dat ze in de winkel zo behulpzaam zijn is dan ook de enige reden dat shoeby een 5 scoort. De shoeby winkels krijgen van mij een 10 voor de service en de webshop een 0
De tip die ik kan meegeven voor iedereen, bestel niets on-line. Het is allemaal een grote ellende. Ga naar de dichtstbijzijnde winkel en zij zorgen ervoor dat de kleren de jij wilt bij hen komt door het intern te regelen.
Twee keer een paar schoenen besteld via de webshop en twee keer finaal mis gegaan. Hoe goed de service in de fysieke winkels is hoe slecht dat het is in de webshop. Beloftes worden niet nagekomen, administratie en logistieke proces is duidelijk niet in orde. Ik bestel er nooit meer.
Ik had bij Shoeby kleding gekocht ter waarde van 100 euro. Ik was er toch niet van overtuigd, dus besloot het terug te brengen. Ik op mijn fiets naar het dichtstbijzijnde filiaal (toch half uurtje fietsen). Kwam ik daar aan, zeggen ze dat ze mij niet terugbetalen omdat er geen geld in de kas zat. Ze stuurden me weg naar een ander filiaal, weer drie kwartier fietsen voor mij. Kom ik daar aan en ja hoor, wederom hetzelfde smoesje van kastekort! Onvoorstelbaar. Ze stuurde me weg met dezelfde argumenten. Ze zouden al vele retouren hebben gehad en zichzelf willen beschermen tegen criminaliteit. Ik kon natuurlijk wel een cadeaubon krijgen. Dan begrijp je wel als klant dat het hier om een truc gaat om juist zoveel mogelijk in kas te houden. Maar goed, ik bleef rustig en beheerst en besloot een week later terug te gaan. Een halve dag verder en ik kwam dus thuis zonder teruggave van mijn geld. Een week later stond er een andere dame en wat zei ze? Precies, ze had 'helaas' geen geld in de kas om mij het geld van de retour terug te geven. Ze stuurde me weg, maar ik accepteerde het dit keer niet. Ik bleef wel rustig en zei netjes dat ik graag het geld retour wilde hebben en dat ik graag een oplossing van haar hoorde. Ze begon heel moeilijk te doen en weer te neuzelen over een tegoedkaart. Ik gaf aan dat ik die niet wilde. Ze bleef volhouden dat ze niets in kas had en ze vroeg aan mij wat ze dan kon doen. Dit vond ik echt een maffe situatie. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt. Ze zei eerst na lang wikken en wegen dat ze het wel uit de kluis kon halen, maar kwam vervolgens niet in actie. Toen ik daar bleef staan, maakte ze een schijnbeweging en zei vervolgens 'oh nee, dat kan trouwens niet, want ik heb vanochtend alles uit de kluis weggebracht naar de bank'. Ze zei dat ze wel haar baas kon bellen, maar vervolgens zette ze dat niet door totdat ik daar zelf op aandrong. Ze pakte de telefoon en liep naar het magazijn om het telefoontje te plegen, erg geheimzinnig allemaal. Ze kwam uiteindelijk terug met 'goed' nieuws. Ze mocht mij toch het geld teruggeven. Er zat klaarblijkelijk toch iets in de kassa, maar dat mocht ze niet gebruiken voor retouren omdat dit een startbedrag zou zijn. Daarna zei ze meerdere malen dat ze bang was om in de problemen te komen bij haar baas. Ik begreep dit niet, aangezien ze gebeld had. Bovendien legde ze steeds het probleem van Shoeby bij mij als klant neer. Niet erg professioneel en dus ook mijn allerlaatste aankopen. Het heeft me een dag tijd gekost. Dat moet echt niet kunnen. Bij dezen dus de tip: als je iets koopt bij Shoeby, ben dan echt zeker van je aankopen. Of liever nog, koop bij een winkel waar de klant niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd.
Anoniem op 04 December 2014
Helaas heb je dit meegemaakt. Beetje jammer van die verkoopster. Gelukkig zijn er nog heel veel shoeby`s die dit niet zo doen maar gewoon geld terug geven. Ik zou het hoofdkantoor gewoon bellen en je verhaal daar doen en wel melden bij welke shoeby ( plaats ) dit was en dan krijgen ze volgende dag ( of zelfs zelfde dag ) een telefoontje!!!
Ik ben al jaren trouwe Shoeby klant en wordt altijd weer perfect geholpen. De kwaliteit van de kleding is matig maar de prijs is er ook naar. Zeker voor kinderen is de collectie erg leuk. Ook online bestel ik regelmatig wat, ik vind wel dat leveren langer duurt dan bij andere webshops maar niet onoverkomelijk. Verhalen zoals hieronder heb ik zelf nog niet meegemaakt. Maar ja bij aanbiedingen blijkt vaker dat het maar om een paar artikelen gaat, dit maak ik wel vaker mee bij alle winkels zijn bijna altijd lokkertjes.
niet te geloven, wat een slechte webshop:
ik had 2 leuke blousjes besteld, leuk geprijsd, 2 voor 30 euro.
Alle maten waren zowaar nog verkrijgbaar terwijl ze in de winkel niet meer te krijgen waren.
Ik was helemaal blij en ik kreeg een bevestigingsmail dat de betaling goed gelukt was en de bestelling over 8 dagen in de winkel zou worden afgeleverd.
Nu krijg ik vanochtend, na 9 dagen, mail dat beide blousjes niet leverbaar zijn (?!)
En nu begint het circus, want ik zou worden teruggebeld door iemand van klantenservice, want degene die erover ging was telefonisch in gesprek (mmm...). En nu word ik dus niet meer teruggebeld! Schande, onbetrouwbare handel!!
lianne op 09 Januari 2015
Hier zo goed als hetelfde, me man had kleren besteld....besteigingsmail. 3 truien, meer dan honderd euro. 8 dagen later, mail......onderstaande spullen zijn niet leverbaar, administratie doet zijn best om het geld terug te storten op uw rekening. Hufters, zit je al de hele tijd te wachten op een pakketje dat na 3 dagen al geleverd zou kunnen worden. Hopelijk krijgen we het geld volledig terug...met de extra kosten van het thuisleveren. Dit was de eerste bestelling en de laatste. Erg jammer! Voor mannen hadden ze hele leuke shirts.
Groetjes,
Lianne
Een shirt besteld op dinsdag, zaterdag erna mail gekregen dat het verzonden is.
Donderdags nog steeds niks gekregen, toch maar eens gebeld, er word niks nagekeken, je krijgt alleen maar te horen dat je morgen een email krijgt.
Maar die ontvang je dan weer niet, blijven bellen, maar je krijgt niks geleverd.
Kortom bestel hier niks, je komt echt bedrogen uit, complete slechte shop, er komt maar 11 procent goed aan.
In het voorjaar heb ik een longsleeve in de sale bij Shoeby webshop besteld en af laten leveren bij het filiaal in mijn woonplaats. Volgens de tracking code was hij kort daarna in die winkel afgeleverd. Helaas is de longsleeve daar nooit aangekomen. Vervolgens kreeg ik een e-mail dat mijn retourzending (?!) goed was aangekomen en is mijn betaling teruggestort. De bedrijfsleider heeft mij eenmaal gebeld; daarna zou hij weer bellen. Dit is niet gebeurd. De webshop heb ik tweemaal gemaild hierover, maar ik heb nooit een reactie ontvangen. Kortom: ik ben hier zeer ontevreden over.
Aangezien de Shoeby vestiging in mijn woonplaats ging sluiten heb ik een bestelling bij de webshop gedaan.
Dit was eens maar nooit weer. Wat een ellende. Een bestelling die nooit verzonden is terwijl ik wel een trackingcode kreeg, verkeerde producten, telefonisch niet bereikbaar. Ik ben ruim 9 jaar een tevreden klant van Shoeby geweest maar na de internet bestelling ben ik niet meer zo postitief over Shoeby.
Wat is uw ervaring met Shoeby? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Shoeby hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Shoeby reviews lezen.
Telefoonnummer: 085 2730114