Vliegwinkel reviews & ervaringen

www.vliegwinkel.nl
 
1.6 (11)
vliegwinkel

11 Vliegwinkel reviews

9-10 punten
 
(0)
7-9 punten
 
(0)
5-7 punten
 
(1)
3-5 punten
 
(1)
1-3 punten
 
(9)
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.

Ticket via vliegwinkel

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Geannuleerde vlucht van vliegwinkel, ik wacht al een jaar op restitutie, maar na 30 mails, aangetekende brief en belletjes GEEN geld terug, ze houden je aan het lijntje. Dus niet boeken via vliegwinkel

L
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

vlucht

Service 
 
1.0

Afhandeling geannuleerde vlucht.

Ik zou gisteren 15 oktober om 13u35 van Schiphol vertrekken met vlucht cz308 en cz321 via Guangzhou naar Melbourne.

Op Schiphol aangekomen werd mij aan de incheckbalie vertelt dat de vlucht geannuleerd was. Er waren meer reizigers die er pas op Schiphol achterkwamen dat de vlucht geannuleerd was.

Omdat ik mijn ticket geboekt had via vliegwinkel.nl, rade de
klantenservice op Schiphol aan om telefonisch contact op te nemen met vliegwinkel.nl. Dat heb ik gedaan. Dit was allemaal nog in de ochtend.

Ik zou binnen 24 uur antwoord krijgen...

Vandaag kreeg ik om 18u57 na veel aandrang tot reactie van mijn kant, uiteindelijk de volgende e-mail: "Regarding booking VW-8794277 since the requested date is near we request you contact the airline for assistance."

H
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Tcikets met handbagage of toch niet?

Beoordeling 
 
3.3
Bestellen 
 
4.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
7.0

Klantenservice en klachten afhandeling is vreselijk! Ik heb bewijs dat wij handbagage mee mochten nemen het vliegtuig in. Bij de check in geeft de vliegmaatschappij aan dat we moeten betalen. Ik heb screenshots als bewijs dat wij dit wel mee mochten nemen. Nu komen zij met hele andere info en hebben wij dus moeten betalen voor de handbagage. Vervolgens met de klantenservice nu al 10 maanden bezig om hier iets mee te doen. Echt heel irritant!

R
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Air Ticket

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

IK WAS BEDROGEN!

Op 17 augustus kocht ik een ticket voor het vliegtuig SOF - BUD, het ticket kostte 37,29€ .
Het bureau heeft echter 78,00 euro van mijn kaart afgeschreven zonder waarschuwing dat er 78,00 euro van mij in rekening zou worden gebracht. Ik klaagde bij het bureau en vroeg om terugbetaling van het verschil van 40,72 euro. Ik werd geweigerd omdat het bedrag van 37,29 euro een belasting was. Bovendien spotten ze ook, aangezien de totale kosten van het ticket bij aankoop € 37,29 waren.
Ik zou voor deze prijs nooit een kaartje naar deze plek kopen.

DECEPTION!

On August 17, 2023, I bought a ticket for the flight SOF - BUD, the ticket cost €37.29.
However, the agency charged €78.00 to my card without warning me that I would be charged €78.00. I complained to the agency and asked for a refund of the difference of 40.72 euros. I was refused because the amount of €37.29 was tax. Moreover, they are mocked because the total price of the ticket when purchased was 37.29 euros.
Besides, I would never buy a ticket to this destination, for this price, 78.00 Euro.

A
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Tickets australie

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

4 redenen waarom wij nooit meer via Vliegwinkel (VW) boeken. 1) In mei 2022 boekten wij onze 3-weekse Kerst-reis via Bali naar Australie. Eind oktober 2022 werd onze doorvlucht vanaf Bali naar Australie gecanceld door Jetstar. VW bood (via standaard emails) als alternatief een vertrek 6 dagen (!) later aan. Op een 3 weekse reis gaat dat natuurlijk niet, bizar voorstel. Enige andere optie volgens VW was om de hele reis maar te cancellen. Wij wilden alleen een alternatief voor de gecancellede doorvlucht (dezelfde avond/andere maatschapppij of volgende dag). VW wilde echter niets voor ons doen waarna wij hen formeel in gebreke stelden via een advocaat. Pas toen kwam VW in actie en werd onze doorvlucht gewijzigd naar de volgende ochtend (het kon dus gewoon wel). 2) VW tickets worden specifiek alleen op de eerste voornaam en achternaam gesteld. Een visum voor Australie vraagt echter alle doopnamen. Hiermee was er een mismatch tussen ticket naam en visum naam waardoor KLM ons bijna niet lieten vliegen (dit was erg spannend bij de check-in. Een KLM manager moest het incheck systeem overrulen om ons toch te laten vliegen). VW zou alle doopnamen moeten uitvragen bij ticketverkoop. 3) VW is geen travel agency, zij 'faciliteren' alleen de ticketverkoop (opkopen van veel goedkope stoelen). Voor elke ticket aanpassing (zoals extra bagage) verwijst de vliegmaatschappij naar 'de reis agent' - maar dat is VW niet dus achteraf zijn geen aanpassingen meer mogelijk. 4) bereikbaarheid van VW is slecht, de chatbot kan alleen standaard gesprekken aan, per email reageert VW met standaard antwoord teksten (in het engels!!) waar je weinig aan hebt. Telefonisch zijn ze niet benaderbaar. Het tel nr zoals bekend bij de KVK is afgesloten. Al met al veel negatieve energie veroorzaakt door VW . Alleen door het inschakelen van een advocaat is dit uiteindelijk opgelost. Wij boeken nooit meer via VW.

E
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Vlieg ticket

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Verschrikkelijke ervaring. Service is zo slecht, dat je nooit met iemand spreekt en nooit geholpen word. Het is er op gemaakt, om klanten nooit te helpen met een oplossing.

S
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

Ticket change

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

After booking tickets with Vliegwinkel.nl, I realized that I needed to postpone the return ticket due to family considerations. Therefore, I contacted the customer service of vliegwinkel.nl via their website to request the change of the return ticket. The customer service representative of vliegwinkel.nl informed me that he/she will share a link via email through which I need to make a payment to complete the change. The cost of the change according to the email was 277 €. Upon receiving the link at 15:39, I immediately made the payment and hence completing the payment well before the deadline of the payment, which was on the same day at 23:45. According to this assumed change, I made family-related and critical work-related commitments.

On the day of return, roughly 12 hours before the flight, I logged into my vliegwinkel.nl account to download the e-tickets of my flight. The tickets weren’t there. I can’t find the words to describe the panic and stress this created for me and my family as this would have led to a chain of extremely undesired consequences.

I contacted vliegwinkel.nl via their website again to ask about the tickets. The customer support representative who replied said that he will fix it within 3-4 minutes and asked me to ‘rest assured’. After about 20 minutes of waiting, he came back with the horrendous news that they didn’t make the change to the tickets in spite of receiving the payment. The representative also confirmed that they received the payment.

Staggeringly enough the representatives offered no solution, but to make a new change request and again pay their administrative fees plus the fare difference despite that it’s their fault that they didn’t change the flight. They didn’t even inform me that they didn’t change the ticket and left it as an extremely unpleasant surprise for me to figure out on the day of the flight. For the ticket chosen earlier, the additional fees amounted to new 604 € aside from the 277 € of the first change for which I absolutely received NO service in return.

The uncooperative attitude of the customer support representatives forced me into a helpless de facto situation, where I had to pay to avoid the consequences of not making it to the Netherlands on time.

As if that was not enough lack of professionalism, the new tickets issued had no baggage included in the e-ticket pdf received by email. I got back to the representative who claimed that it’s a glitch in the system and that I should ‘rest assured’ that it will be included. By that time, I had zero trust in their ‘rest assured’. To conclude this in the worst possible way, the representative decided to end the conversation without my consent or proving for me that it’s actually included, calling me/the change request a heavy load on support.

A
Was deze beoordeling nuttig? 1 0
Reageer op deze review

NIET BOEKEN WANT ALS JE NIET KAN VLIEGEN VANWEGE COVID DAN BEN JE HET GELD KWIJT!

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

NIET BOEKEN WANT ALS JE NIET KAN VLIEGEN VANWEGE COVID DAN BEN JE HET GELD KWIJT!
In februari 2020 een KLM vlucht geboekt via Vliegwinkel.nl. Deze kon vanwege COVID natuurlijk niet doorgaan. Ik heb ze ruim de tijd gegeven want ik snap dat het bijzondere omstandigheden zijn voor iedereen. Na geen enkel bericht te hebben gehad toch maar eens aan de bel getrokken. Ze gaven aan dat KLM nog niets had overgemaakt! Na maanden aan het lijntje te zijn gehouden zelf maar even onderzoek gedaan en wat blijkt dat KLM al lang het boekjaar 2020 heeft afgerond en dus alle refunds al had gedaan! Ze lopen dus gewoon al maanden te liegen!!!

WEES GEWOON EERLIJK!! EN WIJS NIET NAAR EEN ANDER! DUS NIET BOEKEN WANT ZE GEVEN ANDEREN GEWOON ONTERECHT DE SCHULD!!

26-05: Mijn boekingsnummer is: VW-4243276

28-05: Weer eeuwige standaard reactie van Vliegwinkel! MENSEN NIET BOEKEN! TRAP ER NIET IN!!

R
Was deze beoordeling nuttig? 5 0
Reageer op deze review

Oplichters

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Ik wacht nu al meer dan 4 maanden op terug betaling van mijn gekochte vliegtickets die waren geannuleerd door Corona. Het enige waarmee ze komen in hun emails zijn excuses. Gewoon regelrechte leugens. Wat een ongelofelijk slecht bedrijf. Nooit meer van mijn leven koop ik een tickets bij ze. Mensen vermijd deze firma van list en bedrog, grote oplichters.

R
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

BOEK NIET BIJ VLIEGWINKEL!

BOEK NIET BIJ VLIEGWINKEL! Nadat het bedrag voor de boeking was overgemaakt kreeg ik een mail dat de boeking geannuleerd was vanwege een "systeemfout". Het bedrag zou na drie (!) dagen teruggestort worden, waardoor ik een nieuwe boeking (ergens anders natuurlijk) niet kan doen en de prijzen oplopen. Telefonisch niet geholpen door ene Rick en een zeer onvriendelijke mevrouw, die hetzelfde verhaal bleven herhalen, dat dit soort dingen een enkele keer kunnen gebeuren.... Je bent bij Vliegwinkel (meneer Rick beweert: nergens) ook niet zeker van de prijs, in de email stond namelijk dat ik de vlucht alsnog kon boeken voor €180,- (!) meer.
Standaard staat op hun site dat de wachttijd erg lang is, en dat zal je weten ook: 2x 25 minuten telefonisch in de wacht gestaan en ook 2x na zo’n lange tijd ineens geen verbinding meer.
Niet boeken dus bij Vliegwinkel.nl

DON’T USE VLIEGWINKEL.NL
(in English)
Vliegwinkel cancelled my booking because of a ‘system error’ with the airline. I still could keep the flight if I paid € 180,- (!) extra. In Holland bank transfers are done within minutes, but although vliegwinkel promised to do so, I didn’t get my money back and so could not book another flight (somewhere else!). According to them it all depends on the airlines, the banks, etc. while they just change the prize you have to pay or they cancel the booking and you have to wait for your money.
Giving them a call takes at least 25 minutes (and twice they disconnected after that time). If you don’t want to get into trouble: DON’T TRUST vliegwinkel.nl!

M
Was deze beoordeling nuttig? 2 0
Reageer op deze review

geen vliegwinkel meer

Beoordeling 
 
5.0
Bestellen 
 
5.0
Levering 
 
6.0
Service 
 
4.0
Prijs 
 
5.0

Bij vliegwinkel ticket besteld omdat hun site er wel goed en duidelijk uitzag.
ticket ook onvangen. wanneer ik nog wat vragen had en met ze contact had per telefoon (waar je heel lang moet wachten, en ook contact per email (wat ook min. 2 dagen duurt voor je antwoord krijgt), vond ik ze onvriendelijk overkomen.
Heb uiteindelijk met mijn vragen naar atp.nl gebeld, daar hoef je niet lang te wachten als je belt en men helpt je meteen, dus ga vanaf nu maar daar tickets kopen.
Vliegwinkel is bedrijf van Trafix. Dit is geen goed bedrijf naar mijn mening, Budget air zit ook hierbij, en kijk maar hoeveel slechte reviews zij hebben.

K
Was deze beoordeling nuttig? 4 0
Reageer op deze review

echt slecht

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

de hele middag besteed aan zoeken naar goede gunstige ticket. Blijken alle tickets di vliegwInkel.nl i toont niet meer te boeken. Wat heb je dan aan deze site. Ik adviseer er geen tijd in te investeren.

G
Was deze beoordeling nuttig? 3 0
Reageer op deze review

Meest gelezen op Reviewspot:

1.
Corendon reviews
 
5.0 (7)
2.
Topic Travel
 
9.5 (1)
3.
Belvilla
 
4.3 (14)
4.
center parcs
 
4.0 (3)
5.
chalet-nu
 
5.0 (2)

Wij zijn benieuwd naar jouw Vliegwinkel ervaring

Vliegwinkel.nl is een van de grotere online ticketaanbieders in Nederland. Op deze website kunt u vliegtickets van alle vliegmaatschappijen per bestemming en luchthaven vergelijken. Door de inkoop van grote hoeveelheden vliegtickets en de grote vergelijking die gemaakt wordt, kan Vliegwinkel.nl vaak een goedkoop vliegticket aanbieden. Ook kunt u zelf een stedentrip samenstellen door de los aangeboden onderdelen te combineren. Bij Vliegwinkel.nl kunt zoeken naar een optimale combinatie van hotel, vliegticket en autohuur. 

Wat is uw ervaring met Vliegwinkel? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij Vliegwinkel hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal Vliegwinkel reviews lezen.

Telefoonnummer: 0900-7767767

Algemene informatie

Keurmerken
  • Thuiswinkelwaarborg
  • ANVR
  • SGR
  • IATA
Verzendkosten
nvt
Levertijd
n.v.t.
Productgroepen
  • Vakanties
  • hotels
  • vliegreizen
  • huurauto
  • stedentrips
Merken
  • KLM
  • Singapore Airlines
  • Lufthansa
  • Easyjet
  • Ryanair
  • Airberlin
Afhalen mogelijk
nee
Betaalmethodes
  • Ideal
  • Paypal
  • creditcard