Helaas heb ik al deze waarschuwingen en negatieve beoordelingen te laat gelezen alvorens ik een bestelling had geplaatst.
Bestelling gedaan in juli 2018, op 1 artikel na alles retour gedaan in augustus. CLD stelt dat zij 25 aug 2018 hebben terugbetaald, maar dit is tot op heden niet gebeurd. In de maanden augustus en september 2018 omstreeks 10x gebeld en bewijs gevraagd van deze terugbetaling. Ik zie slechts de afschrijving van de bestelling. Ondanks alle beloftes heb ik nooit enige reactie gehad. Vervolgens een ingebrekestelling verstuurd, ook hierop geen antwoord.
Eind december 2018 voor de laatste keer gebeld dat als ik niets zou horen voor de volgende ochtend, ik de zaak zou neerleggen bij het incassokantoor. Zoals verwacht de volgende ochtend niets gehoord en een paar dagen later heb ik inderdaad de zaak bij het incassokantoor neergelegd. Op alle sommaties en berichten van dit kantoor kwam geen antwoord, waardoor het incassokantoor mij berichtte of ik toestemming gaf om met de zaak een dagvaardingsprocedure te starten (oftewel, naar de rechter). Ik heb vervolgens CLD nog eenmaal gebeld (8 feb jl.) of ze daadwerkelijk de zaak zo op de spits willen laten lopen omdat de zaak zo duidelijk is dat er niet terug is betaald. Mij werd gevraagd een mailtje te sturen (dat heb ik dezelfde dag nog gedaan), zodat men het ging uitzoeken. Tot op heden nog niets gehoord.
Ik begrijp niet waarom de service zo belabberd is. Het is zo vervelend dat ik al een half jaar op mijn geld moet wachten en er niets wordt ondernomen en reacties uitblijven. Hierdoor ben ik genoodzaakt mijn verhaal hier op te schrijven en mensen te waarschuwen. Mijn vertrouwen in CLD is volledig weg.
Factuurnummer: C183017226.
Eind mei dacht ik een leuk jurkje gekocht te hebben maar helaas bleek deze van zeer slechte kwaliteit, dus heb ik deze retour gestuurd. Na circa 1,5 week had ik nog steeds geen retourbevestiging gekregen dus keek ik bij DHL waar het pakketje zich ongeveer moest bevinden. Het bleek dat het pakketje al ruim een week geleden bij jullie was aangekomen. Ik heb gebeld en kreeg te horen dat het tot 2 weken na verzending kon duren voordat een pakketje bij jullie als retour werd geregistreerd, alles wat ik kon doen was afwachten (enige andere vorm van klantenservice "was niet beschikbaar". Op mails werdt ook niet gereageerd). Na 3 (!!) weken was het eindelijk zover en konden jullie mij per telefoon laten weten dat het pakketje retour was gekomen, de beloofde retourbevestigingsmail heb ik nooit gehad.
Na een week had ik nog steeds geen terugbetaling ontvangen, dus heb ik maar weer contact met jullie opgenomen. Nee, een retourbetaling "kon ook 2 weken op zich laten wachten dus uiterlijk 5 juli zou ik mijn geld terug ontvangen". Je raad het al, het was 5 juli en ik had nog steeds niets. Ik heb het weekend nog afgewacht, maar ook daarna had ik nog steeds geen betaling ontvangen (of enige vorm van communicatie van jullie). Het enige wat jullie aan de telefoon konden zeggen was dat het jullie speet dat het zo lang duurde, ik wachtte in totaal al ruim 5 weken op mijn retourbetaling. 2 weken na "de uiterste terugbetalingsdatum" gaven jullie aan het dan eindelijk over te hebben gemaakt en ik dacht dat het daarmee was opgelost, maar helaas. Na ruim een week had ik nog steeds geen retourbetaling ontvangen. Nu gaven jullie weer aan problemen te hebben met PayPal en dat het daarom nog niet binnen was. 3 keer hebben jullie aangegeven het op te gaan lossen en mij een bevestigingsmail te sturen en 3 keer is er helemaal niets gebeurd. Ik heb het uiteindelijk via een PayPal claim na 7 weken (!!!) terug moeten ontvangen, en wederom heb ik daar niets van jullie over gehoord. Ben blij dat ik met PayPal heb betaald en zij het zo voor mij op konden lossen.
In al die tijd konden jullie mij niets vertellen, ondersteuning bieden of ook maar een bevestigingsmail toesturen. Wat een slecht bedrijf, zo kun je echt niet met je klanten omgaan..
Erotiek prikkelt de zintuigen! Echter... het gevoel wat CLD bij mij oproept staat daar mijlenver van vandaan.
Was op zoek naar een paar nieuwe dingetjes voor in de slaapkamer en besloot om dit keer bij Christine te bestellen nadat ik mij herinnerde dat ik enige tijd terug in een vakblad had gelezen dat het slecht ging met het bedrijf en de holding. (Niet dat mijn bestelling hun verliezen compenseert maar elk beetje helpt mee)
De producten waren op voorraad dus ik dacht, mooi! vandaag besteld morgen in huis, ja toch? Nou Niet dus. Ook niet overmorgen, of die dag er na, of de dag daa.... nou ja, je begrijpt het wel.
Ik kan hier wel een heel verhaal neerkalken en het bedrijf zwart maken. Maar dat is verspilde tijd. Het bedrijf moet orde op zaken stellen en de bedrijfsvoering aanpassen aan de huidige standaard binnen de e-commerce sector want ik geloof echt niet dat de het bedrijf met een sterk merk in handen wat echt ver terug gaat in de Nederlandse geschiedenis nog heel veel langer zal bestaan op deze manier.
Beste lezer,
Laat mij beginnen met, PAS OP!!
Je verwacht van een dergelijk bedrijf als CLD niet dat ze zich niet houden aan hun wettelijke verplichtingen. Ik ben door mijn Rechtsbijstandverzekeraar al schadeloos gesteld inmiddels, maar wil iedereen behoeden voor een aankoop bij Christine Le Duc / Pabo (zelfde bedrijf) Wat ze doen, neigt naar oplichting.
Persoonlijk ben ik ook wel boos, maar voornamelijk verdrietig. Dat mensen zo met andere mensen om gaan. Oprecht verdrietig.
Mei 2017 producten besteld bij CLD. Helaas meermaals een defect product ontvangen. Na veel correspondentie destijds en heen en weer gestuur een product ontvangen. Omdat dit heen en weer gestuur zo lang duurde, destijds ondertussen elders al een dergelijk product gekocht en in gebruik genomen. Hierdoor was het later geleverde product door CLD overbodig geworden en is deze tot eergisteren in de doos blijven zitten. Zelfs in de omdoos EN verzenddoos. Dom, maar we hadden ook wel zoiets van...pfff...klaar mee, wat een gedoe met dat bedrijf! Het zal wel goed zijn nu een keer. En ' het zal vast wel goed wezen deze keer '
Enfin, uitgepakt en wat bleek, een VOLLEDIG defect product, alweer!
Majah... we zijn wel 5 maand verder... dat snappen wij ook nog wel dat een melding van defect wat vreemd over kan komen.
Een nette en lange email gestuurd naar CLD met daarin de defecten beschreven met bijbehorende foto's. Ook uitgelegd dat wij snappen dat het vreemd over kan komen dat je na een half jaar nog eens met een defect komt. Ook vermeld dat ik met de hand op mijn hart kan zeggen dat het product NIET gebruikt is. Maar van het slechts uitgaande, dat het product wél gebruikt zou zijn, dat een dergelijk product na 5maand nog niet defect mag zijn en ik dus de melding wilde doen a: voor de importeur en fabrikant maar b: "samen wil kijken naar een oplossing"
Tevens ook aangegeven in dezelfde email dat er al eerder defecte producten zijn geleverd en geretourneerd. Dus eigenlijk was mijn email die ik stuurde aan CLD heel open, eerlijk en transparant vanaf minuut 1.
Netjes ontving ik een email van Astrid van CLD. Waarin ze begrip toonde en aan gaf dat het product retour naar hun kon. In diezelfde email beschreef ze hoe dat moest.
Vandaag een email gestuurd met de vraag hoe het retourneren precies het beste kan? Want die uitleg in de email van Astrid was mij wat onduidelijk.
MAAR i.p.v een nette vriendelijke email terug, kregen we een ietwat onbeschofte email terug met; dat tot tegenstelling wat de dag ervoor gezegd was het product " niet retour mag of geaccepteerd zal worden "
Ook eindigen ze de email.. met " het bevreemd ons dat u contact met ons hebt opgenomen" en " Op een nieuwe reactie zal niet meer worden gereageerd"
Ik zie die email en denk, huh? wat? hoe? Na 1 email van mij, dit?
De ene dag is er niks aan de hand, dan stel je vervolgens een vraag over de verzending en draaien ze bij CLD 180 graden en is de deur meteen dicht!!!
Natuurlijk CLD opgebeld en gevraagd of ik met Judith(de verzender van de laatset email) kon spreken... de medewerkster die ik aan de lijn had ging dit vragen " Nee dat is niet mogelijk en ik ga het gesprek beëindigen " Waarop ik toch vraag waarom we als volwassen mensen niet kunnen spreken met elkaar, want mij is niet duidelijk hoe ze tot deze beslissing zijn gekomen?
Als je opeens een hele andere beslissing neemt, moet je deze ook onderbouwen. Ook leg ik uit dat Judith in haar email refereert aan " er is met u besproken dat het product niet retour kan " Dit is deels waar, maar door CLD verdraait. En als Judith zich nou even GOED had ingelezen en niet alleen de vraag over retourzending van vandaag maar ook de melding van een dag ervoor had gelezen, had ze geweten dat we niet uit zijn op een omruiling 'omdat het product niet bevalt' Nee, we maken aanspraak op het consumentenrecht, aanspraak op garantie! En dit is na 5 maand nog steeds binnen de 6 maand. De bewijslast ligt binnen 6 maand altijd bij de verkoper. Na 6 maand bij de afnemer.
Ik leg aan de telefoon rustig en kalm uit hoe dit mis heeft kunnen lopen bij Judith, dat Judith het retour verkeerd geïnterpreteerd heeft en dat het inderdaad niet slim was het product niet eerder uit te pakken. Maar wat dan ook, een dergelijk product na 5 maand niet defect mag zijn, al was het gebruikt. Ook vraag ik meermaals op de leidinggevende te spreken " niet mogelijk " Op de vraag hoe we dan tot een normaal gesprek kunnen komen word gezegd " stuur maar een brief " Maar 5 min erna zegt ze " op verder correspondentie word niet gereageerd "
Ik krijg geen antwoorden, geen uitleg, geen gesprek. De betreffende medewerkster wil niet (inhoudelijk) in gesprek, want dat is de opdracht die ze gekregen heeft. Na discussie, najah, eenzijdig, vraag ik haar nogmaals netjes hoe ik dan wel met hun in een normaal gesprek kan komen om het uit te praten? Het gaat mij allang niet meer om het luttele bedrag maar om de band. Het zou toch fijn zijn als we zonder ruzie verder kunnen samen. Helaas, niet mogelijk. Ze blijft een 'bandje afdraaien' En ze hangt op.
Ik bel terug, andere medewerkster, iedereen is inmiddels goed geinstrueerd bij de klantenservice, medewerkster is ronduit onbeschoft, terwijl ik nog steeds netjes ben en keer op keer blijf vragen " kan ik dan met iemand spreken zodat we op zijn minst er samen uit kunnen komen? " Nee " luidt het antwoord! En mevrouw geeft weer aan het gesprek te gaan beëindigen hangt op. Zeer onbeschoft.
Maar ik heb nog steeds niet uit kunnen leggen wat er nu mis gaat en tevens geen onderbouwing gekregen vanuit CLD waarom hun standpunt, zonder aanleiding, binnen 24 uur veranderd. Ja ze refereren aan iets wat maanden geleden door ene Wendy is gezegd, dat het product niet retour mag. Dit was inderdaad gericht op 'geen andere keuze kwa product meer gaan maken' Maar DIT gaat om GARANTIE. Dus het beleid wat ze nu doorvoeren rust op onwaarheden en neigt naar liegen vanuit CLD.
Want ik als klant heb toch gewoon recht op garantie in Nederland? Wel of niet gebruikt!
Ik bel nog een keer, er word meteen opgehangen.
Ik bel nog een keer, mevrouw hoort mijn naam en hangt op.
Ik bel nog een keer, " we staan u niet meer ter woord, ook uw net gezonden email word niet beantwoord" .
Ik bel nog een keer, verbinding word verbroken.
Judith tussendoor dus per email netjes benaderd dat ik het fijn zou vinden het in ieder geval uit te spreken, het product of het bedrag boeit mij allang niet meer. Het is een principe kwestie EN ik vind het fijn met iedereen door één deur te gaan. Geen reactie.
Er word geen optie geboden er samen uit te komen. Je hoeft het niet eens te zijn, dat kan ook niet altijd. Maar op z'n minst menselijk een gesprek voeren en even samen elkaars meningen bespreken word niet toegestaan bij CLD.
Ik heb aangegeven bij CLD dat ik zeer verbaasd bent, verbaast is nog zacht uitgedrukt, er heerst hier pure ongeloof. Waar is de menselijkheid gebleven?
Ook heb ik, tussen de 20x dat de laatste medewerkster aan gaf het gesprek te beëindigen, gezegd dat ik het jammer vind dat we er samen niet uit komen en ik het jammer vind als ik openbaar zou moeten gaan met dit verhaal en juridische stappen moet gaan ondernemen. "We kunnen het toch samen bespreken en uitpraten?" "Nee is het antwoord" ferm.
Contact opgenomen met mijn Rechtsbijstand. Ik had volgens hun zeker een zaak aangezien het binnen de 6 maand lag. Dat houd in dat de bewijslast dan bij CLD ligt en niet bij de klant. De verzekering maakte in mijn geval een zogenoemde ' kosten-baten analyse'.
Dit houd in dat als ze verwachten dat procederen meer kost dan vergoeden hun het bedrag aan je betalen. Dit was bij mij het geval, dus ik ben schadeloos gesteld. MAAR omdat het wel een gegronde zaak hebben, word daar nu onderzoek naar gedaan en zal CLD alsnog op het matje worden geroepen indien hier vanuit beide partijen akkoord op word gegeven.
Maar mensen, waar zijn we mee bezig met elkaar? Dit had toch gewoon uitgesproken moeten gaan worden, netjes. Dat er geen ingang is per email, per telefoon of wat dan ook is op z'n minst beschamend te noemen en dan dus ook een WAARSCHUWING voor iedereen:
Christine Le Duc / Pabo levert defecte producten en probeert zich op ALLE MOGELIJKE manieren te ontdoen van hun wettelijke verplichtingen. En zwijgt de klant dood. En waarom? Omdat de klant te mondig is gebleken in het verleden. Want wie meld nou een defect aan een erotisch product? Weinig mensen, maar ik wel! Want ik heb rechten!
Zowel van de gesprekken, emails en correspondentie is bewijs. Dit zal desgewenst openbaar gemaakt worden, op verzoek.
Laten we het eerst netjes houden, en kijken wat CLD nog gaat doen... ik denk vrij weinig.. maar heb in het laatste 'gesprek' nogmaals vriendelijk verzocht dat Judith danwel haar leidinggevende contact met mij op zal nemen. Hier werd niet op gereageerd.
Ronduit schandalig dit, nog nooit zo onbeschoft onvriendelijk en vol waanzin te woord gestaan en behandeld, door wie dan ook.
Een dergelijk bedrijf zou niet meer mogen bestaan.
Mij is er ook alles aan gelegen dit verhaal verder te verspreiden via meerdere mediakanalen. Al kost het ze 1 klant, dan ben ik al blij. En er is altijd wel 1 klant die na t lezen van dit wel zoiets heeft van " hmmm, toch even elders kijken "
En daar komt bij, tip van de dag: CLD/Pabo is vaak niet eens de goedkoopste met hun producten kwam ik recent achter. Dus, zoek op hun site het product op (mooie overzichtelijke site) en Google het product daarna even... 9 van de 10x kom je beter uit. Maar nu ben ik een beetje gemeen he?
Tja, het slechte in de mens word wel gewekt op deze manier.
Met vriendelijke groet,
B
Dit bedrijf is waardeloos had toycleaner besteld zat niet bij levering maakt je hier melding van zeggen ze we leveren niets meer aan jou omdat er grof taalgebruik was gebruikt, maar waarom ontvangen ze dan wel je geld en leveren wel het andere product
Wat een belachelijke service levert dit bedrijf.
Een BH besteld, (levering was op tijd), maar na 2 keer passen bleek de BH toch wat te groot voor me, dus besloten deze terug te sturen. Een paar dagen hierna krijg ik een mail dat het product 'gebruikt' en/of vies blijkt te zijn???
Héél bijzonder.
Dan staat er dat je kunt bellen (€1,00 euro per gesprek) OF kunt mailen. Echter wordt op die mail vervolgens totaal niet gereageerd een week lang (terwijl in de automatische mail staat dat je na 2 dagen direct antwoord krijgt.)
Dit is echt de slechtste service die ik ooit heb gehad. Zo kan ik ook een bedrijf starten en vervolgens alles 'vies' verklaren als het echter alleen is gepast. Goed geld verdienen.
Ik verwacht graag nog een mail terug van jullie en de juiste maat retour.
Een aantal weken geleden een aantal groupons besteld voor Christine Le Duc.
In de voorwaarde staat vermeld:
Aankoop: maximaal 1 groupon per bestelling te gebruiken, maximaal 2 groupons per adres.
Mijn interpretatie hiervan is dat je dus meerdere groupons mag besteden, alleen niet op hetzelfde adres mag laten leveren. Afgelopen week mijn bestelling dus ook bij Christine Le Duc gedaan, de betalingen volbracht, en bij de eerste 3 bestellingen kreeg ik ook netjes een bevestiging in mijn e-mail. De 4de bevestiging van de bestelling echter niet! Waarna ik contact heb opgenomen via de website met de klantenservive (e-mail).
Hierin kreeg ik een antwoord:
Wij hebben je bestellingen ontvangen. Het is niet mogelijk om een orderbevestiging na te sturen. De komen vanuit de webshop en daartoe hebben wij geen toegang.
Daarnaast worden je bestellingen nog gecontroleerd.
Je hebt 4 voucher ingeleverd, terwijl dit er maar 2 per half jaar mogen zijn.
Een verschil in voorwaarde dus! Groupon zegt 2 maximaal per adres, Christine Le Duc 2 per half jaar.
Vandaag telefonisch contact opgenomen met de klantenservice! Hoe zit het met mijn bestellingen en betalingen?
Het 10 minuten durende telefoongesprek verliep nogal behoorlijk geïrriteerd. De dame van de klantenservice liet mij niet uitpraten, mijn verhaal werd niet aangehoord. Ik was verkeerd, ik had de voorwaarde moeten lezen. En ja, het is toch logisch dat 2 per adres ook meteen betekend 2 per klantnummer!
In mijn ogen is dit niet hetzelfde? Na dit aangegeven te hebben vond de dame van de klantenservice dat ik het toch wel erg ver zocht, want ja dat leek toch wel op elkaar. Afgesproken werd om 2 bestellingen te annuleren en de groupons weer vrij te geven. Hierbij gaf ik aan dat ik dus niet kon terug zien wat ik besteld had omdat ik niet alle bevestigingen ontvangen had!
Het antwoord: Ik mail ze u NU toch! Goedemiddag! en de telefoon wordt opgelegd......
Ik heb opnieuw contact opgenomen met de klantenservice om verduidelijking te vragen over hoe nu verder.
Deze keer een vriendelijkere medewerker. Ze heeft verhaal gedaan bij de vorige persoon aan de telefoon. Het antwoord; U heeft net pas neergelegd en belt nu alweer? Ja hallo, de telefoon werd neergegooid, in mijn ogen kun je op zijn mins het gesprek even correct afronden!
Sorry maar als je zo met klanten omgaat?
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb vaker bij Christine Le Duc besteld, altijd tevreden geweest over de snelle en correcte levering! Maar of ik nu ooit nog eens zal bestellen? Op deze manier heb ik geen zin om als klant behandeld te worden, ook al heb ik als klant, de voorwaarde anders geïnterpreteerd dan volgens Christine Le Duc als voorwaarde gesteld worden.
Nu maar hopen dat ik de groupons en de gekozen artikelen per mail toegestuurd krijg zodat ik deze alsnog kan bestellen op een ander klantnummer en anders mijn geld gewoon netjes retour krijg!
Daarnaast er maar op hopen dat de andere 2 bestellingen netjes geleverd worden...?!?
Ben zeer on tevreden ruim een week van te voren een jurkje voor kerst bestel na een ruime week nog niks binnen na 3 keer bellen en belooft te hebben dat ze het die dag op zouden sturen de 3de keer bellen ow hij ligt nog in het magazijn staat op de site voor 20.00 uur besteld volgende dag in huis nou dat moet maar is aangepast worden.
De eerste 2 telefoonniste waren ook zeker niet vriendelijk en verklaarde me eerder voor gek dan dat ze bereid waren me te helpen de 3de mvr aan de telefoon was wel onwijs behulpzaam
Nu wachten en hopen dat ik me geld terug krijgt
Nou ja, Staat er dik gedrukt boven aan je website. Voor 20:00 besteld is volgende dag in huis. Dag later geen product en geen bevestiging van verzending. Maar wel betaald. Ps alles was op voorraad.
Net mijn bestelling binnen gadverdamme wat stinkt dat rubber!
Niet normaal en dat voor een speeltje!!!
Snelle levering, ben heel tevreden met mijn aankoop!
Pas op met dit bedrijf dat zich mooi voordoet met prachtige beelden!
De waarheid is dat de klantenservice zeer slecht is en meer uit " tokkie-achtige" types bestaat.
Ik heb meermalen over en weer contact gehad.
Uiteraard steeds met andere personen en " noreplays" en duidelijk onprofessionele tijdelijke krachten, die niet begrijpen wat klantgerichtheid is.Het blijken mensen (of kinderen?) te zijn die hun eigen gelijk willen halen en je aanspreken of je een lastige leeftijdgenoot bent.
Mijn dochter had een tegoed voucher gehad omdat een bestelling erg tegen was gevallen. Dus kennelijk geen geld terug maar een voucher. Maar deze werkte niet. Dit heeft mijn dochter op mijn advies direct aangegeven via de mail en uitgelegd. Ze heeft gezegd dat er haast bij was omdat ze op vakantie ging.
Ze kreeg alleen als antwoord tot wanneer de voucher geldig was. Tot 2x toe, terwijl ze zei, daar gaat het niet om, het gaat erom dat de vouchercode niet werkt? En dat ze op vakantie ging dus dat er haast bij was dat ze uitleg hierover kreeg.
Er kwam geen antwoord behalve tot wanneer de code geldig was.
Toen ze een week later van vakantie terug kwam bleek de code inderdaad niet meer geldig te zijn maar er was geen reactie meer van de klantenservice. En mijn dochter was haar tegoed dus kwijt.
Toen heb ik gereageerd en alles opnieuw uitgelegd.
Weer was het antwoord van de klantenservice dat de vouchercode maar tot die en die datum geldig was en die datum was nu voorbij ..... (!)
Als een vraag gesteld wordt met enige haast (want je geeft aan dat je op vakantie gaat), verwacht je een duidelijk antwoord. Dus dat de code kennelijk geblokkeerd was en wat je dan zou moeten doen?
3 mails later volgde het antwoord dat de code geblokkeerd was voor 24 uur. en : " Wanneer mevrouw dit inderdaad op die en die datum geprobeerd had en deze geblokkeerd is geraakt, had zijn ruim de tijd om de bon nadien alsnog te gebruiken.
Wij verlengen de bon niet".
Maar er was niet uitgelegd hoe dit werkte!
Dat er een blokkade opkwam en dat de code dan na 24 uur weer te gebruiken was! Bovendien ging mijn dochter op vakantie!
Het ging niet om de vervaldatum. Het ging niet om de tekst dat je eerst dient in te loggen etc.
Het ging erom dat het uitgelegd werd!
Maar als ik dit nogmaals probeerde aan hen uit te leggen was de enige reactie: " Wij blijven erbij dat de vouchercode niet verlengd kan worden. Omdat dit nu meerdere malen uitgelegd is zullen wij verdere reacties hierop niet in behandeling nemen" .
To ziens dan maar Christine le Duc. Wij gaan weg als klant en zullen dit bericht verder verspreiden.
Hallo vanmorgen mijn bestelling binnegekregen, was echt zeer verrast wow hij is inderdaad Mr Big!
wat een grote zeg heerlijk!!!
Mijn klacht en tip Bestel niks bij Christine le duc afspraken komt men niet na en klanten service is erg grof en heeft totaal geen empatisch vermogen:
Datum maandag 6-6-16 een een bestelling geplaatst van een grote order. (€633,38)
Meermalen contact gezocht om levering voor zaterdag 11-6-16 met DHL.
Helaas werd de zending en ophaal datum via Parcel shop van DHL gewijzigd naar een ander dag namelijk maandag 13-6-16.
Hierbij ook contact gezocht bij DHL, helaas was ophalen niet meer mogelijk.
Echter kreeg ik via track en trace op maandag 13-6-16 om 13:00 de melding dat pakket dermate defect was dat deze retour gestuurd zou worden.
Meteen contact gezocht met CLD, en nu komt mijn klacht.
Ik vertrouwde de zaak niet meer en heb mijn order op maandag 13-6-16 om 13:00 gecanceld, ik had immers het pakket voor zaterdag 11-6-16 benodigd.
De webcare team beloofde mij namelijk terug te bellen voor maandag 13-6-16 om 12:00.
Dat is helaas niet gebeurd terwijl mij dat nadrukkelijk belooft was. Vandaar de annulering van mijn order.
Telefonisch werd mij belooft dat men na zou gaan waar mijn pakket was, na een bevestigingsmail van gemaakte afspraken stond dat punt er dus niet in.
Wederom terug gemaild dat men na zou gaan waar mijn pakket dan zou zijn.
Ik moet namelijk wachten op mijn geld van niet geleverde producten.
Woensdag 15-6-16 om 17:07 werd mij per mail medegedeeld dat het pakket gescand was op het depot van DHL en dat er dus wel degelijk in "beweging" is
Vervolgens wacht ik meer dan een week op mijn geld, dus wederom contact opgenomen met CLD.
Vandaag 21-6-16 geven ze mij aan dat het pakket verloren is en dus manco gemeld dient te worden.
Wederom contact opgenomen en afgesproken dat ik een concreet antwoord zou krijgen.
Nu krijg ik een reactie: binnen enkele dagen kunnen we de terug storting verwerken.
Of te wel niet concreet en tevens wederom niet wat we telefonisch hebben afgesproken!
Ik wil namelijk vandaag mijn geld terug, ik heb immers al meer dan een week geduld gehad.
(betalen kosten qua tijd 1 minuut en terug storten meer als een week en dan nog enkele "verwerkingsdagen")
Nu heb ik kosten gemaakt voor het bellen en tijd en energie in gestoken om het netjes op te lossen.
Hier ben ik dus nu helemaal klaar mee vandaar mijn klacht op deze site.
Voor lange tijd ben ik vaste klant geweest bij Christine LeDuc, maar wat ze me voor het laatst geflikt hebben deed de emmer overlopen, en heeft mij aangezet om deze recensie te schrijven om op die manier potentiele toekomstige klanten te waarschuwen. Ik bestel er in ieder geval nooit meer iets, en ik zal hier onder woorden brengen waarom ik dit besluit heb gemaakt.
Laat ik voor op stellen dat er op zichzelf weinig mis is met de website. Artikelen door bladeren is eenvoudig en elk artikel is (meestal) voorzien van een duidelijke foto. Het eerste echte probleem wat ik heb met Christine LeDuc is de prijs / kwaliteit verhouding; de prijzen zijn over het algemeen belachelijk hoog voor wat je er voor krijgt. Als je toch bij Christine LeDuc besluit te bestellen, zou ik absoluut geen hoge verwachten hebben van hun producten, want het is op z'n zachtst gezegt niet indrukwekkend. Als het om seks-speeltjes gaat en andere 'intieme' producten, zou ik aanraden om naar een speciaal-zaak te kijken. Een speciaal-zaak kan ook duur zijn, maar daar weet je tenminste dat je goeie kwaliteit in huis haalt, en dat krijg je bij Christine LeDuc gegarandeerd niet.
Het tweede probleem wat ik heb, is de slechte service. Dit is hetgene waardoor ik heb besloten om niet meer bij Christine LeDuc te bestellen, want het is echt belabberd. Een paar weken geleden heb ik een zwart shirt besteld via de website, maar nadat ik de bestelling in ontvangst nam kwam ik er achter dat het shirt te klein was en heb ik het direct weer terug in de verpakking gedaan, inclusief het verzoek om een grotere maat. De volgende dag heb ik het pakketje geretourneerd. Pas een week later kreeg ik plots een e-mail van Christine LeDuc, met de mededeling dat ze "waardevermindering" hebben vastgesteld, en dat mijn enige opties waren om het (te kleine) product weer terug in ontvangst te nemen, of het te laten vernietigen door hun (weg geld).
Toen ik in een e-mail reactie vroeg wat er precies mis was met het shirt dat ik geretourneerd heb, kreeg ik een reactie waarin stond dat er een "witte streep" op het shirt stond... Ik kan niets anders zeggen dan dat dit gigantische onzin is, aangezien ik het artikel DIRECT weer in de verpakking heb gedaan (in de plastic folie, en in de doos), dus die "witte streep" die zij omschrijft is ofwel iets wat er al op zat, of gewoon een leugen omdat ze mij van m'n geld willen beroven. Toen ik dit aan de mevrouw van de klantenservice uit heb gelegd, kreeg ik een korte reactie waarin stond dat ze mij het artikel weer terug zullen opsturen. Geen vragen, geen opheldering, helemaal niks... Fijn is dat!
Wat het ook mag zijn; ik zit dus straks met een shirt die een dikke maat te klein is, en ik raad iedereen af om bij Christine LeDuc iets te bestellen, of het nou om intieme producten gaat of kleding. Ik voorzie dat iemand van het bedrijf bij het lezen van deze recensie wel aan zal komen zetten met een mooie smoes, maar feiten zijn feiten! Mijn partner heeft ook kunnen zien dat ik het product onbeschadigd heb geretourneerd, dus er valt op dat gebied gewoon niet te ontkennen dat Christine LeDuc de bedoel loopt te flessen. Gewoon niet aan beginnen!
Een misleidende mail waarin staat dat er een gratis elecktronicageschenk voor mij klaar staat. Op de foto in de mail staat een TV, TOM TOM, laptop, Iphone, fotocamera en hoofdtelefoon, één van deze producten kunnen te winnen zijn bij een bestelling van 20 euro. Bij de voorwaarden staat dat de TV gaat naar degene wiens inzending door christine le duc het snelst wordt geregistreerd, de laptop voor de tweede snelste inzender, de Iphone als derde snelste, de digitale camera voor de vierde snelste, de TOM TOM voor de inzender die als vijfde snelste de inzending wordt geregistreerd en de hoofdtelefoon gaat naar alle overige inzenders. Waarbij de actie loopt in diverse landen. Ik dacht ik waag eens de gok, dus wat besteld en afgerekend ongeveer een kwartier nadat ik de mail heb gekregen in mijn postvak.Ik kreeg vlak daarna een mail terug dat mijn bestelling was verwerkt. Dit was 16 minuten nadat ik de mail had ontvangen. Nu zou je zeggen dat dit dus redelijk snel is. Toen ik mijn pakketje binnen kreeg was ik dan ook verrast dat ook ik een hoofdtelefoon kreeg. Ik vind het dus zeer misleidend want het is niet controleerbaar of ze daadwerkelijk iedereen tegelijkertijd een mail sturen en of ze ook wel echt die tv en andere dure cadeaus weggeven. De waarde van de hoofdtelefoon is maximaal 12 euro, in vergelijking met de andere cadeaus is dit wel erg weinig. Ik ben dan ook niet geheel tevreden over deze manier van klanten trekken.
Het enige positieve wat ik hierbij vind is dat de bestelling wel de volgende dag geleverd wordt.
Christine Le Duc heeft besloten om enkele bestellingen niet te leveren, omdat er maar 2 Groupons per adres gebruikt mogen worden in een periode van 6 maanden. Erg vreemd want heb bestellingen geplaatst op meerdere adressen.
Desondanks zit ik nu al enige tijd te wachten op terugbetalingen, maar nog steeds niets ontvangen. Ze hebben er zelf voor gekozen om niet te leveren, maar terug betalen ho maar. Heb trouwens zelf achter de bestellingen aan moeten zitten, want zelf even een bericht sturen kan er ook niet vanaf.
Waardeloze service!
Indien de terugbetaling niet voor vrijdag 22 april is gebeurd zal ik een claim indienen!
Ook ik voel me opgelicht heb een surpise pakket gekocht samen met mijn vriend die terwaarde van 89 euro zou zijn en nu afgeprijst naar 29 euro eenmaal toen ik het pakketje opende voelde ik me echt bedondert de inhoud was namenlijk nog geen 29 euro waard alleen maar goedekope prutspulletjes! Zonde van mijn geld zal niet snel meer via cristine le duc bestellen!
Ik Ben lid van club le duc en heb een daarvan een pas waarmee je punten kunt sparen.
Maar hoe kan ik zien hoeveel punten ik heb en zijn die punten alleen korting of kan je bij een bepaald aantal punten ook gratis iets uitzoeken?
Telefoon wordt neergegooid.
Er wordt niet gereageerd op mail.
Krijg n rekening met dreiging van deurwaarder van teruggestuurde spullen .
Ik sta met mijn rug tegen de muur.
2 vouchers gekregen (voor mijn verjaardag) daar wat spullen van besteld. 2 artikelen terug moeten sturen wegens defect. Na een tijdje niks gehoord te hebben een mail gestuurd ' mevr wij hebben u een mail gestuurd' ik niks ontvangen en het mooiste was ik kreeg vouchers terug nou prima mooi geregeld. Zijn die vouchers die ik nooit heb ontvangen verlopen na een maand. Oftewel MIJN (van een vriend) geld foetsie weg krijg er niets meer voor. Zeggen ze later dat die voucher mail 11 dec is opgestuurd en dat ik 1 artikel had. Nee het waren 2 artikelen! Nu is het ineens dat die mail 11 nov is verstuurd. Ik geloof er niets van dat deze mail is verstuurd! Knap als het van 11 dec naar 11 nov is gegaan. Wat mij betreft een dikke fail voor CLD! En service is 0,0 vriendelijk; krijgt alleen standaard antwoorden ze doen niks voor je om het op te lossen! Het is betaald toch of niet dan! Stelletje oplichters bah! Normaal als je iets retour stuurt krijg je een nieuw exemplaar opgestuurd. Maar nee dit oplichters bedrijf doen liever niks voor je een innen graag gemakkelijk je geld.
DIKKE VETTE FAIL!
Cristine Le duc besodemieterd de boel!
Nu gaf ze weer zogenaamd een Lovetoy weg, erop gereageerd maar je hoort helemaal miks meer!
Geen wonder dat ze zoveel reclame maken op tv omdat ze andedrs niemand meer in de winkels krijgen!!!
Naar aanleiding van de aantrekkelijke aanbieding van een gratis elektronica geschenk bij je bestelling, tot drie keer toe wat besteld in de hoop op een mooi gratis elektronicageschenk. Drie keer teleurgesteld geworden met een koptelefoon die alles behalve kwaliteit is plus alle producten terug kunnen sturen, omdat het niet paste. Los van dit laatste zou je dus zeggen dat je dus alleen een gratis flutkoptelefoon er gratis bij kunt krijgen ipv een prachtige telefoon, televisie oid. Ik ben er erg door geirriteerd.
Vanddag mijn nieuwe Dildo ontvangen, geweldig hij is zo realistich en voelt warm en echt aan!
echt een aanrader!
Na een aantal bestellingen kreeg ik een mail met daarin dat ik bij de gelukkige 5 hoorde en dat ik een a-merk prijs had gewonnen, netjes een kadertje met 5 namen en dat ik er stond. Eronder een mooie foto van een tablet, smartphone, digitale camera enz.
Deze prijs kon ik bijbestellen met een bestelling vanaf 20,- al een beetje vreemd maar goed.
Vandaag kreeg ik mijn bestelling (netjes volgende dag) en ik doe de doos open en een prachtig doosje met zogenaamde "grundig" oordoppen blinken me tegemoet. Erg teleurstellend natuurlijk en ik voel me uiteraard ook nog eens bedrogen. Misschien een beetje naïef geweest maar op zon manier bedrogen worden verwacht je bij pop-up reclames bij youtube, facebook etc en zeker niet bij een grote firma.
Afijn, na de teleurstelling de klantenservice gebeld om toch mijn beklag en teleurstelling te doen en de desbetreffende madame doet vrij ongeïnteresseerd en blijft herhalen dat dat dus in de kleine lettertjes staat en dat de eerste 5 klanten in heel europa de grote prijs gekregen zouden hebben. Waarop mijn vraag was:,, dus wat was niet de gelukkige 5 maar de gelukkige 500.000?? Waarop de ongeïnteresseerde madame toch moest toegeven dat dat inderdaad waar was.
Erg jammer en ik schiet er niks mee op, ik zal er niet gauw meer wat bestellen want als je al op zon manier bedonderd wordt laat staan met de kwaliteit etc van de produkten die ze leveren...
Hallo, ik heb gister rond 19:00 u een beatelling geplaats bij jullie, normaal bestel ik bij mijn vaste website maar omdat jullie adverteren met 'voor 20:00 u besteld is de volgende dag in huis' dacht ik nou dat klinkt fijn, jammer dat dit onzin blijkt te zijn aangezien ik niks heb ontvangen vandaag. (Overigens wel betaald en bevestiging gehad.) Gelijk de eerste en laatste keer dus, jammer deze leugens als reclame, overigens beheer ik een facebook pagina met 126.000 volgers, zal gelijk een mooie post maken over jullie 'service'.
Onze ervaring om online lingerie te bestellen valt ons zwaar tegen. Al verschillende keren gehad dat de maat niet overeenkomt, maar wat het ergste is dat zelf tijdens het passen van alles kapot gaat en gebeurt dit niet tijdens het passen dan is het wel stuk na 1x dragen
Christine le duc komt alleen maar met onzin extra's ..
Elke keer bij besteding blablabla , kun je 5-sterren producten ontvangen ..
Tot 2 keer toe heb ik 2 goedkope plastic dingen ontvangen waarvan je ook zelf voor batterijen moet zorgen ..
Ik ken betere sites , waar alles geleverd word zoals beloofd
De webshop is echt ontzettend traag. Ik had een lingeriesetje besteld wat echt niet mooi zat, vervolgens teruggestuurd. Moest er zelf achteraan gaan om te achterhalen of de zending binnen was gekomen, pas toen ik vertelde dat ik een verzendbewijs had werd het pakket op miraculeuze wijze ineens gevonden bij Christine le Duc. Ook de terugbetaling duurde ruim 2 weken. Dit moet toch allemaal sneller kunnen?
Op een site een leuke aanbieding voor een gratis toy twv 99 euro bij een besteding van.20 euro. Kreeg het wel netjes Op tijd bezorgd,alleen was de toy twv 99€ een goedkoop prut ding . Erg jammer hoor . Christine le duc , leuke producten en.goede service, maar trap nooit in hun gekke aanbiedingen waarbij dingen beloofd worden. Verder een goede winkel
Mvg