QX Systems reviews & ervaringen

www.qxsystems.nl
 
8.5 (172)
QX Systems

172 QX Systems reviews

 
(149)
 
(20)
 
(3)
 
(3)
 
(17)
Terug naar overzichtspagina
Heeft u al een account?
Beoordelingen (hoe hoger hoe beter)
Bestellen
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Levering
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Service
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Prijs
Geef alleen een cijfer wanneer u over dit aspect een mening heeft!
Review / Uw ervaring
U heeft na het indienen van uw review de mogelijkheid om een foto toe te voegen.
17 resultaten - getoond 1 - 17
Volgorde

Lenovo ThinkPad Yoga 260

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

In de achterliggende jaren drie keer een laptop gekocht bij QX-systems Bij de meest recente aankoop eind 2023 (voor onze zoon van 10) vertoonde de laptop al binnen enkele maanden kuren. Online gemeld bij QX-systems, men gaf aan dat de laptop voor reparatie kon worden langsgebracht.

Ik ben bij hun winkel in Nijmegen langsgegaan. Enkele jaren daarvoor zat er nog een aantrekkelijk ogende winkel. Nu (7 maart 2024) waren de ramen afgeplakt en zag het er niet meer uit als een winkel waar je in vertrouwen je geld uitgeeft. Ik gaf de laptop af en de medewerker vertelde mij dat ik bericht zou ontvangen als de laptop klaar was.

Niets meer gehoord daarna. Twee sommaties gestuurd en een klacht ingediend. Op de sommaties kwam geen reactie. Het klacht e-mailadres (waarnaar wordt verwezen in de algemene voorwaarden van QX-systems) bleek niet meer in gebruik te zijn. Dat het klacht e-mailadres niet meer in gebruik is zegt helaas veel over de hun klachtprocedure (die is niet meer actief).

QX-systems is gesommeerd om de laptop te repareren of het geld terug te storten. Daarop kwam geen reactie.

Wij hebben nu recent een aangetekende brief gestuurd met een sommatie tot terugbetaling van het aankoopbedrag. Dit is verzonden naar de winkel en de enige bestuurder van de BV (woonachtig in Apeldoorn). Volgende stap wordt het uit handen geven van de vordering.

Telefonisch contact levert overigens niets op. Je krijgt een medewerker van een extern callcenter die een notitie maakt en zegt "u wordt teruggebeld", waarna je niet wordt teruggebeld.

Ik zou iedereen afraden om iets te kopen bij deze winkel. Voor 2015 kon je daar met goed fatsoen iets kopen maar nu absoluut niet meer. Kijk maar eens naar recensies online. Veel mensen die ondeugdelijke producten ontvangen of geen geld terugkrijgen na een retour.

MD
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

iPhone 8 Refurbished

Beoordeling 
 
1.3
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
2.0

Vandaag besteld morgen in huis. Mooi niet dus en al 5 dagen aan het wachten zonder tekst, uitleg of enige update
Bellen naar dit bedrijf brengt je in contact met een extern bedrijf die alleen telefoontjes aanneemt en een ‘ticket’ aanmaakt
Vervolgens blijft het stil

M
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

laptop

Beoordeling 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0

Laptop die ik had besteld sloeg vanaf de eerste dag voortdurend af. Ik kreeg daarop een andere laptop toegestuurd. De problemen bleven. Bij navraag bleek ik dezelfde laptop retour te hebben gekregen, die ze hadden 'gerepareerd'. QX Systems beloofde nu echt een ándere laptop te sturen. Kapotte laptop 10 dagen geleden retour gestuurd. Sindsdien niets meer vernomen, ik krijg geen reacties op mijn mails.

Z
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

computer

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

K*T bedrijf!, 1 oktober hebben zijn mijn pakket retour ontvangen, nu inmiddels 17 november nog steeds geen geld retour ontvangen.
Inmiddels bij ACM een klacht ingediend dat ze zich niet houden aan de wetgeving, aangifte gedaan van oplichting en een advocaat ingeschakeld. Als je een mail stuurt wordt er een ticket aangemaakt maar vervolgens hoor je niets...
Ik heb meerdere keren telefonische contact gehad maar telkens neemt er eindstand een externe callcenter op die hun dan weer een mail stuurt. lijkt wel alsof dit bedrijf dood is...

V
Was deze beoordeling nuttig? 0 0
Reageer op deze review

Een gewaarschuwd mens....

Beoordeling 
 
2.0
Bestellen 
 
4.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0

Een gewaarschuwd mens.

Normaliter ben ik niet van de reviews, sterker nog, dit is de eerste die ik schrijf. Dit nav mijn ervaring met QX systems.

Vorige maand een laptop besteld, deze netjes betaald en werd snel thuis afgeleverd.
Tot dusver geen probleem.
Echter bij nadere inspectie, bleek de 2e harde schijf afwezig.
Na enige mailtjes en verstreken tijd, kreeg ik antwoord dat ik teamviewer moest installeren, zodat ze op afstand op de laptop in konden loggen om te kijken of men het op deze manier op kon lossen.
Ik kon de laptop aanzetten en "gewoon naar mijn werk gaan".
Tuurlijk. Ik kan ook mijn Wi-Fi wachtwoord uitprinten en voor het raam hangen, of de sleutels op mijn voordeur laten zitten en weggaan.

Na enig ge-mail, waarbij een antwoord soms dagen op zich liet wachten, heb ik te kennen gegeven van de koop af te zien.
Na een paar dagen kreeg ik instructies voor het opsturen van de laptop. Op dat moment de laptop in de originele verpakking aangetekend retour gestuurd
Via Post Nl netjes bericht gekregen dat het pakketje afgeleverd zou zijn.
Helaas volstrekt onduidelijk wie, wat of waar het pakketje in ontvangst had genomen, er stond geen naam op en de handtekening was een streep.
Een week later nog niets van QX gehoord of gezien....
Aangezien het niet om 2 kwartjes gaat, toch eens gaan informeren. Op mail werd niet gereageerd, en via de telefoon werd ik afgeblaft met de retorische vraag; “Ja...! Weet je wel hoeveel pakjes we binnen krijgen”.

Lang verhaal kort, retour sturen is voor eigen kosten.....en bij het retourneren kan het zijn dat je pas 30 dagen na dato bericht cq het geld terug krijgt! (dat is een maand (of als het werkdagen zijn, nog langer)
Een maand lang zonder bericht of je laptop goed is aangekomen en je dus je geld terug krijgt(of niet)
Ik geloof niet dat je na een maand nog bij Post nl aan kunt kloppen als blijkt dat de doos waar de laptop in zat beschadigd is en je je geld dus niet terug krijgt.
Daarnaast is niet aan te tonen dat de laptop inderdaad door iemand van QX is aangenomen, aangezien er geen naam/handtekening op ontvangst staat.
Het lijkt mij toch een kleine moeite om je klanten te laten weten dat een en ander aan is gekomen en in behandeling genomen zal worden. En dan heb ik het nog niet eens over het gebrek aan aan klantvriendelijkheid aan de telefoon

Huidige situatie; na weken geleden een laptop te hebben besteld, geen laptop voor mijn zieke schoonvader, bijna 600 euro armer en geen idee wat de status is.

Dat dit nog kan.

VR
Was deze beoordeling nuttig? 1 1
Reageer op deze review

Waardeloos

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Louche Turkse toko waar bovendien alleen contant betaald kan worden: dan weet je genoeg. Stapels pc's staan er jaren stof te happen. Van de prijs, kan niks af. Want dan komt de "eer" van de eigenaar in het geding. Gewoon een deurtje verder lopen.

A
Was deze beoordeling nuttig? 2 4
Reageer op deze review

Oplichters!!

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Een bestelling gedaan bij qxsystems.nl. De levering zou de volgende dag plaats vinden, maar niet gebeurd. Ik proveerde e toen te bellen, maar kreeg de hele dag geen gehoor. Ook hun geprobeerd via mail te bereiken...pas na mijn 6e mail aan hun en dreiging met politie, kreeg ik een telefoontje. Laptop bleek niet leverbaar ineens. Daarop aangegeven dat ik mijn geld dan terug wou, en dat was geen probleem. Zij hadden de fout gemaakt. Ze mailden een dag later dat het geld overgemaakt is...maar ik heb het nog steeds niet ontvangen!! Ook nemen ze wederom geen telefoon op, reageren niet op mail. Ik ga daarom aangifte doen. Klootzakken zijn het!

C
Was deze beoordeling nuttig? 3 8
Reageer op deze review

Dead Battery in a Delivered HP Elitebook

Service 
 
1.0

I ordered a refurbished HP Elitebook 820G1 in September 2019 and everything else went well, but the battery was dead. However, after numerous communications with the customer support, I still have not received the battery I was promised. Nomatter how much my fellow students admire the notebook, I do not recommend them to buy from that shop. I feel cheated by the shop and what a way to treat a visitor.

B
Was deze beoordeling nuttig? 2 3
Reageer op deze review

waardeloze services

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

wat een waardeloze zaak, ik bestel een iphone 6 krijg hem geleverd met een streep door het scherm. vervolgens onder het herroepingsrecht retour gestuurd. 20-7-2019 vandaag 31-07-2019 nog steeds niet mijn geld retour. telefonisch krijg je een grote mond van verkoper, hierbij komen ze de normen van geld terug storten niet naar!!!

J
Was deze beoordeling nuttig? 6 7
Reageer op deze review

Nooit m’n geld ontvangen

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Gegevens ingevoerd, vervolgens laptop verstuurd, bevestiging van ontvangt gekregen, na 4 werkdagen zou ik een reactie m’n geld ontvangen.
Nooit meer iets vernomen, bellen Naar de winkel wordt niet opgenomen meerdere keren geprobeerd op verschillende tijdstippen.
Gemaild krijg geen reactie.
Geven totaal niet thuis, ik zeg geen zaken meer mee doen.

Z
Was deze beoordeling nuttig? 8 6

ian op 01 Juli 2019

Nog steeds geen geld ontvangen?

Thea op 23 Augustus 2019

Wil mijn ervaring wel delen. Heb ook een laptop geruild bij hen. Duurde een maand voordat ik mijn geld terug kreeg. Maar dat geven ze wel duidelijk aan in de voorwaarden!
Ik heb goede ervaringen.

Joke op 10 September 2019

Heb in april opgestuurd en nooit geld ontvangen of reactie gehad.

Reageer op deze review

ontbrekende voeding

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Na aankoop van de laptop, werd die geleverd zonder oplader. Maw dit is dus een mooi meubelstuk waar je niks kan mee doen. meerdere contact gehad via telefoon (ook gemaild maar daar word nooit op gereageerd) beloftes gekregen dat er een voeding ging verstuurd worden, dat ze gingen terugbellen enz. Tot op vandaag nog steeds geen voeding te zien.

OV
Was deze beoordeling nuttig? 6 7
Reageer op deze review

Waardeloos

Service 
 
1.0

Ik kom bij de winkel, en vraag naar de 13 inch Macbook Pro, eerst konden ze het product al niet vinden. Daarna nadat ze moesten bellen om te vragen waar de MacBook lag hadden ze hem gevonden, vervolgens gaat deze niet aan. Zijn bijna uur aan pielen geweest, vervolgens laat die vrouw de macbook half stuiteren op de balie en draait zo terwijl de macbook open geklapt is tegen hun werk pc aan. Daarna was ik er wel klaar mee en mochten hun boel houden. Ongecontroleerde zooi daar, en nog beide hand doen ook nadat die dude daar eerst iemand gebeld had omdat hij het zelf niet wist. Niet aan te raden, ik kom er ook nooit meer, heb nou mooie macbook bij coolblue weg. Heel tevreden mee!

JO
Was deze beoordeling nuttig? 6 6
Reageer op deze review

Waardeloos

Service 
 
1.0

Een laptop opgestuurd voor verkoop na een bod. Tot die tijd snelle reactie. Daarna geen reactie meer op mails en nog steeds geen betaling en zeker niet binnen de termijn die vermeldt staat op de site. Denk dat ik maar verdere stappen ga ondernemen. Ben nu laptop en geld kwijt.

J
Was deze beoordeling nuttig? 5 6

Ian op 01 Juli 2019

Heb je inmiddels je geld ontvangen?

J op 02 Juli 2019

Nee nog steeds niks ontvangen. Ook geen reactie op meerdere mails.

J op 10 September 2019

Nee nog steeds niks ontvangen. Schandalig ook geen reactie

J op 10 September 2019

Nee nooit meer wat gehoord of ontvangen

Ruth op 13 September 2019

Heb je nu wel je geld terug? Ik had precies hetzelfde probleem. Duurde iets langer voordat ik mijn geld kreeg en het is zeker niet niet binnen de termijn die vermeldt staat op de website nee...

Ruth op 13 September 2019

J, heb je al geprobeerd om naar hun te bellen? Ze reageren inderdaad niet snel op de ticketnummer-chat. Ik heb ook een paar keer moeten bellen om ze goed te laten weten dat ik serieus ben.
Ik denk dat ze klanten gewoon opzij leggen die juist geen reactie vertonen.
Ik kan je niet beloven dat ze altijd zullen opnemen, maar bij mij is het merendeels wel gelukt. Wel echt schandalig dat ze geen ontvangstbevestiging en vervolgde informatie sturen naar de klanten. Heb het ook allemaal zelf moeten vragen. Had ik dat niet gedaan? Dan denk ik dat ik mijn geld ook pas over een lange tijd zou zien of helemaal niet.

J op 27 September 2019

Jaja na 5 maanden eindelijk uitbetaald. Vorige week gebeld meerdere pogingen voordat ik iemand aan de lijn kreeg en dan doodleuk zeggen dat het is blijven liggen. En dan ook nog zeggen dat ik eerder had moeten reageren terwijl ik wel 8 keer gemaild had. Geen excuus niks hoor, ik kreeg een beetje het gevoel dat het aan mij lag. Maar ik heb uiteindelijk vandaag mijn geld ontvangen. Ik doe dit nooit meer zo bij hen

Reageer op deze review

Beter een nieuwe laptop kopen!

Beoordeling 
 
1.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
1.0

Helaas vanaf moment 1 al problemen met de laptop, de laptop laat steeds een blauw scherm zien en valt uit waardoor ik alles kwijt ben. Dit binnen de 14 dagen netjes gemeld maar de computer zou alleen geupdate moeten worden.
Dit gebeurde steeds vaker, tot elk uur. Zeer storend. Microfoon van de laptop ook kapot. En dit zou een goede kwaliteit laptop zijn?
De enige mogelijkheid nu is de laptop op te sturen om hem te laten repareren. En dat al na 1 maand gebruik...

Dus mensen, had ik dit geweten had ik een nieuwe laptop besteld. Dan maar meer geld kwijt ipv deze slechte service & kwaliteit.

M
Was deze beoordeling nuttig? 3 4

zipora op 15 April 2019

i am also verry unhappy with my laptop, it only works when its plugged in....
they dont answer me when i send them email that my laptop is broken.
so the service is also really not good. and now im stuck here with a broken laptop....really sad

Reageer op deze review

.....Twijfelachtig....

Beoordeling 
 
2.3
Bestellen 
 
4.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
3.0

Deze laptop vorig jaar juni bij deze shop gekocht, snelle levering, blablabla.
Volgens hun "refurbished" wat bij hun betekent "schoonmaken" dus verwacht er niet te veel van (geen nieuwe accu bijvoorbeeld).
Vorige week is deze gecrashed. Kan gebeuren natuurlijk, 2e hands. Apparaat opengeschoeft, blijkt de harddisk met dubbelzijdig tape te zijn vastgeplakt.... Beunhazerij dus....

Mailtje gestuurd, nooit meer wat terug gehoord.

Ik hoef niks meer van dit bedrijf.
Verder is review spot makkelijk te trollen dus met mijn huidige ervaring geloof ik een gedeelte van de reviews hier ook niet.

Daan






D
Was deze beoordeling nuttig? 2 3
Reageer op deze review

Geen eerlijke webwinkel

Beoordeling 
 
2.0
Bestellen 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0
Prijs 
 
5.0

Helaas zijn deze mensen op je geld uit, niet op tevreden klanten.

Ik wilde een MacBook Pro 13" uit 2010 bestellen, op voorraad op de site. Bij bestellen staat er dan nog "Op voorraad, bestel binnen x uur en u heeft het product morgen in huis".

Net voordat ik wilde betalen dacht ik toch even te Google'n op ervaringen. Daar bleek dat vaak het verkeerde geleverd wordt, of niet op voorraad was (met een smoesje). Ik heb dus voor de zekerheid toch maar even gebeld. En ja hoor..... "Nee sorry, die is niet meer op voorraad".

Als ik dan toch besteld had zou ik hem dus niet binnenkrijgen..... na enkele dagen waarschijnlijk een aanbieding krijgen voor een ander (duurder) product of annuleren en 10x moeten mailen om het geld terug te krijgen.

Kortom, ze foppen de klant liever om alvast geld te hebben in plaats van eerlijk te zijn.

T
Was deze beoordeling nuttig? 2 6
Reageer op deze review

Geen laptop, Geen werkende track&trace, geen reacties

Beoordeling 
 
1.0
Levering 
 
1.0
Service 
 
1.0

QX systems adverteert met "Voor 16:30 besteld morgen in huis" dus zondag laptop besteld voor dinsdag leveren. Ik had de laptop dinsdag willen hebben omdat ik een vanaf dinsdag een paar dagen onderweg was.

Maandag geen track en trace gekregen dus maar een vraag gestuurd. Ik krijg meteen zo'n support ticket met de belofte dat ze er zo snel mogelijk op terug komen. Helaas komt er geen reactie, ook niet op een reminder.

Via Markplaats dan maar dezelfde vraag gesteld. Zondag besteld, zou dinsdag dan geleverd moeten worden. Daar krijg ik dan een flauwe reactie op dat er op zondag geen pakketten verzonden worden en dat het dan op dinsdag geleverd wordt.

De afzender heeft blijkbaar niet door dat het op dat moment dinsdag is en niet maandag.

Vervolgens blijft het stil, geen laptop en geen reacties meer, ook niet op een reminder.

Dan komt er dinsdag, eind van de middag ineens een track & trace, echter zonder aflevermoment.
Tot op heden is er geen aflevertijd beschikbaar en ik twijfel nu wel heel erg of er überhaupt iets verstuurd is.

Volgens PostNL zou er iets gescand zijn maar dit is niet zeker. Ik moet maar contact opnemen met de webshop.

Aangezien QX systems nergens meer op reageert en ik tot mijn verbazing zie dat mijn bestelling inmiddels verwijderd is uit hun systeem, heb ik een case aangemaakt via PayPal om mijn betaling veilig te stellen.

Ik hoop dat QX Systems snel orde op zaken stelt en mij laat weten wat de werkelijke status is van mijn bestelling.


R
Was deze beoordeling nuttig? 3 4

Ron op 27 Augustus 2018

De laptop is op vrijdag door PostNL geleverd.
De laptop is top, ziet er mooi uit en werkt prima. Het is jammer dat het door de slechte communicatie van QX zo gelopen is. Samen met het ineens wissen van mijn bestelling in hun systeem, heeft mij zorgen gebaard en mij aangezet tot het schrijven van deze review.
Laptop is prima, communicatie zou beter kunnen.

Reageer op deze review
17 resultaten - getoond 1 - 17

Meest gelezen op Reviewspot:

1.
Magix
 
5.2 (34)
2.
Alleschermen.nl
 
7.0 (66)

Wij zijn benieuwd naar jouw QX Systems ervaring

QX Systems | Computerwinkel in Nijmegen sinds 2008

Een nieuwe laptop, PC, iPad of iPhone nodig? Kies voor QX Systems en bespaar tot wel 70%. Alle refurbished producten worden volledig getest en schoongemaakt. Je krijgt een toestel die vrijwel zo goed als nieuw is. Daarnaast geven we je 12 maanden garantie en 14 dagen bedenktijd waarin je gratis kunt retourneren.

Heb je nog vragen? Email naar info@qxsystems.net of bezoek onze winkel in Nijmegen!

 

 

Wat is uw ervaring met QX Systems? Of bent u nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen die bij QX Systems hebben besteld? Op deze pagina kunt u een groot aantal QX Systems reviews lezen.

Telefoonnummer: 024 3604697

Algemene informatie

Verzendkosten
6.95
Levertijd
Op werkdagen voor 16:30 besteld, morgen in huis
Productgroepen
  • Refurbished laptops
  • Refurbished computers
  • Refurbished tablets
  • Nieuwe computers
  • nieuwe laptops
  • refurbished smartphones
  • Refurbished HP
  • Refurbished Dell
  • Refurbished Lenovo
  • Nieuwe MacBooks
  • Refurbished MacBooks
  • Refurbished iPhone
Merken
  • Acer
  • Lenovo
  • HP
  • Asus
  • Dell
  • fujitsu
  • Apple
Afhalen mogelijk
ja
Betaalmethodes
  • Ideal
  • Paypal
  • bancontact
  • kbc
  • Belfius