Helaas heb ik al deze waarschuwingen en negatieve beoordelingen te laat gelezen alvorens ik een bestelling had geplaatst.
Bestelling gedaan in juli 2018, op 1 artikel na alles retour gedaan in augustus. CLD stelt dat zij 25 aug 2018 hebben terugbetaald, maar dit is tot op heden niet gebeurd. In de maanden augustus en september 2018 omstreeks 10x gebeld en bewijs gevraagd van deze terugbetaling. Ik zie slechts de afschrijving van de bestelling. Ondanks alle beloftes heb ik nooit enige reactie gehad. Vervolgens een ingebrekestelling verstuurd, ook hierop geen antwoord.
Eind december 2018 voor de laatste keer gebeld dat als ik niets zou horen voor de volgende ochtend, ik de zaak zou neerleggen bij het incassokantoor. Zoals verwacht de volgende ochtend niets gehoord en een paar dagen later heb ik inderdaad de zaak bij het incassokantoor neergelegd. Op alle sommaties en berichten van dit kantoor kwam geen antwoord, waardoor het incassokantoor mij berichtte of ik toestemming gaf om met de zaak een dagvaardingsprocedure te starten (oftewel, naar de rechter). Ik heb vervolgens CLD nog eenmaal gebeld (8 feb jl.) of ze daadwerkelijk de zaak zo op de spits willen laten lopen omdat de zaak zo duidelijk is dat er niet terug is betaald. Mij werd gevraagd een mailtje te sturen (dat heb ik dezelfde dag nog gedaan), zodat men het ging uitzoeken. Tot op heden nog niets gehoord.
Ik begrijp niet waarom de service zo belabberd is. Het is zo vervelend dat ik al een half jaar op mijn geld moet wachten en er niets wordt ondernomen en reacties uitblijven. Hierdoor ben ik genoodzaakt mijn verhaal hier op te schrijven en mensen te waarschuwen. Mijn vertrouwen in CLD is volledig weg.
Factuurnummer: C183017226.
G. op 13 Februari 2019
Verder wil ik mijn retourgeld + de 25 euro (groupon-bon) + rente terug, totaal € 129,75 teruggestort zien (op de rekening van het incassokantoor), alsmede de incassokosten € 78,65. Totaal: € 208,40.
G. op 13 Februari 2019
Ik wil het retourgeld + 25 euro (groupon-bon) + rente (totaal: 129,75) teruggestort zien op de bankrekening van het incassokantoor, alsmede de incassokosten a €78,65, totaal dus €208,40. Indien niet dit totale bedrag naar hen overgemaakt wordt zal hier alsnog een procedure tegen gestart worden.
G. op 26 Februari 2019
Inmiddels is na flink wat getouwtrek de vordering door CLD betaald aan het ingeschakelde incassokantoor. Ikzelf heb geen enkele reactie gehad nog enig mailtje met excuses. Jammer!
Erotiek prikkelt de zintuigen! Echter... het gevoel wat CLD bij mij oproept staat daar mijlenver van vandaan.
Was op zoek naar een paar nieuwe dingetjes voor in de slaapkamer en besloot om dit keer bij Christine te bestellen nadat ik mij herinnerde dat ik enige tijd terug in een vakblad had gelezen dat het slecht ging met het bedrijf en de holding. (Niet dat mijn bestelling hun verliezen compenseert maar elk beetje helpt mee)
De producten waren op voorraad dus ik dacht, mooi! vandaag besteld morgen in huis, ja toch? Nou Niet dus. Ook niet overmorgen, of die dag er na, of de dag daa.... nou ja, je begrijpt het wel.
Ik kan hier wel een heel verhaal neerkalken en het bedrijf zwart maken. Maar dat is verspilde tijd. Het bedrijf moet orde op zaken stellen en de bedrijfsvoering aanpassen aan de huidige standaard binnen de e-commerce sector want ik geloof echt niet dat de het bedrijf met een sterk merk in handen wat echt ver terug gaat in de Nederlandse geschiedenis nog heel veel langer zal bestaan op deze manier.
Dit bedrijf is waardeloos had toycleaner besteld zat niet bij levering maakt je hier melding van zeggen ze we leveren niets meer aan jou omdat er grof taalgebruik was gebruikt, maar waarom ontvangen ze dan wel je geld en leveren wel het andere product
Christine le Duc op 09 Juni 2017
Hallo Marion,
Uit onze gegevens blijkt dat je meerdere klantaccounts hebt. Bij beide accounts heb je één bestelling geplaatst op 03 juni jl. Één bestelling is verwerkt en verstuurd. Deze heb je ontvangen.
De andere bestelling is niet verwerkt omdat het account geblokkeerd staat. In het verleden hebben wij vaker contact met jou gehad. Hierbij is ontoelaatbaar en grof taalgebruik toegepast tegen onze klantenservice. Dit is niet acceptabel en daarom verwerken wij jouw bestellingen niet meer.
Het betaalde bedrag wordt zo snel mogelijk naar je terug gestort, zoals eerder gemeld is via Facebook.
Met vriendelijke groet,
Darshana
Webcare team
Ben zeer on tevreden ruim een week van te voren een jurkje voor kerst bestel na een ruime week nog niks binnen na 3 keer bellen en belooft te hebben dat ze het die dag op zouden sturen de 3de keer bellen ow hij ligt nog in het magazijn staat op de site voor 20.00 uur besteld volgende dag in huis nou dat moet maar is aangepast worden.
De eerste 2 telefoonniste waren ook zeker niet vriendelijk en verklaarde me eerder voor gek dan dat ze bereid waren me te helpen de 3de mvr aan de telefoon was wel onwijs behulpzaam
Nu wachten en hopen dat ik me geld terug krijgt
Christine le Duc op 28 December 2016
Hallo Daisy,
Het spijt ons te horen dat je niet tevreden bent, over je eerste contacten met onze klantenservice.
Kun je ons je klantennummer e-mailen naar: onlineserviceteam@service.christineleduc.com Graag hierbij vermelden dat je een review hebt geplaatst op Reviewspot. Wij zullen dan de huidige status van je bestelling bekijken en aan je doorgeven.
Groetjes,
Darshana
Webcare Team
marion@sieben-maastricht.nl op 08 Juni 2017
Bij mij hetzelfde gisteren bestelling gekregen, maar deze was niet compleet, hieover bericht gestuurd krijgt je te horen er wordt niks meer aan u geleverd vanwege grof taalgebruik, ik hebt wel betaald ik zou het geld retour krijgen en dan waren ze er klaar mee zeggen ze!!!
Voor lange tijd ben ik vaste klant geweest bij Christine LeDuc, maar wat ze me voor het laatst geflikt hebben deed de emmer overlopen, en heeft mij aangezet om deze recensie te schrijven om op die manier potentiele toekomstige klanten te waarschuwen. Ik bestel er in ieder geval nooit meer iets, en ik zal hier onder woorden brengen waarom ik dit besluit heb gemaakt.
Laat ik voor op stellen dat er op zichzelf weinig mis is met de website. Artikelen door bladeren is eenvoudig en elk artikel is (meestal) voorzien van een duidelijke foto. Het eerste echte probleem wat ik heb met Christine LeDuc is de prijs / kwaliteit verhouding; de prijzen zijn over het algemeen belachelijk hoog voor wat je er voor krijgt. Als je toch bij Christine LeDuc besluit te bestellen, zou ik absoluut geen hoge verwachten hebben van hun producten, want het is op z'n zachtst gezegt niet indrukwekkend. Als het om seks-speeltjes gaat en andere 'intieme' producten, zou ik aanraden om naar een speciaal-zaak te kijken. Een speciaal-zaak kan ook duur zijn, maar daar weet je tenminste dat je goeie kwaliteit in huis haalt, en dat krijg je bij Christine LeDuc gegarandeerd niet.
Het tweede probleem wat ik heb, is de slechte service. Dit is hetgene waardoor ik heb besloten om niet meer bij Christine LeDuc te bestellen, want het is echt belabberd. Een paar weken geleden heb ik een zwart shirt besteld via de website, maar nadat ik de bestelling in ontvangst nam kwam ik er achter dat het shirt te klein was en heb ik het direct weer terug in de verpakking gedaan, inclusief het verzoek om een grotere maat. De volgende dag heb ik het pakketje geretourneerd. Pas een week later kreeg ik plots een e-mail van Christine LeDuc, met de mededeling dat ze "waardevermindering" hebben vastgesteld, en dat mijn enige opties waren om het (te kleine) product weer terug in ontvangst te nemen, of het te laten vernietigen door hun (weg geld).
Toen ik in een e-mail reactie vroeg wat er precies mis was met het shirt dat ik geretourneerd heb, kreeg ik een reactie waarin stond dat er een "witte streep" op het shirt stond... Ik kan niets anders zeggen dan dat dit gigantische onzin is, aangezien ik het artikel DIRECT weer in de verpakking heb gedaan (in de plastic folie, en in de doos), dus die "witte streep" die zij omschrijft is ofwel iets wat er al op zat, of gewoon een leugen omdat ze mij van m'n geld willen beroven. Toen ik dit aan de mevrouw van de klantenservice uit heb gelegd, kreeg ik een korte reactie waarin stond dat ze mij het artikel weer terug zullen opsturen. Geen vragen, geen opheldering, helemaal niks... Fijn is dat!
Wat het ook mag zijn; ik zit dus straks met een shirt die een dikke maat te klein is, en ik raad iedereen af om bij Christine LeDuc iets te bestellen, of het nou om intieme producten gaat of kleding. Ik voorzie dat iemand van het bedrijf bij het lezen van deze recensie wel aan zal komen zetten met een mooie smoes, maar feiten zijn feiten! Mijn partner heeft ook kunnen zien dat ik het product onbeschadigd heb geretourneerd, dus er valt op dat gebied gewoon niet te ontkennen dat Christine LeDuc de bedoel loopt te flessen. Gewoon niet aan beginnen!
Christine le Duc op 17 Juni 2016
Beste,
Allereerst willen we je hartelijk danken voor je uitgebreide review.
Betreffende het weigeren van artikelen vertrouwen wij op onze collega's van de retourenafdeling en hun beslissing kunnen wij niet beïnvloeden. Zij maken van elk geweigerd artikel een foto die wij jou ook graag toe kunnen sturen indien je een email met je klantgegevens stuurt aan onlineserviceteam@service.christineleduc.com.
We hopen dat je begrijpt dat we artikelen die vies zijn niet retour kunnen nemen, omdat deze niet verkoopbaar meer zijn.
Groetjes,
Tessa
Webcare Team
2 vouchers gekregen (voor mijn verjaardag) daar wat spullen van besteld. 2 artikelen terug moeten sturen wegens defect. Na een tijdje niks gehoord te hebben een mail gestuurd ' mevr wij hebben u een mail gestuurd' ik niks ontvangen en het mooiste was ik kreeg vouchers terug nou prima mooi geregeld. Zijn die vouchers die ik nooit heb ontvangen verlopen na een maand. Oftewel MIJN (van een vriend) geld foetsie weg krijg er niets meer voor. Zeggen ze later dat die voucher mail 11 dec is opgestuurd en dat ik 1 artikel had. Nee het waren 2 artikelen! Nu is het ineens dat die mail 11 nov is verstuurd. Ik geloof er niets van dat deze mail is verstuurd! Knap als het van 11 dec naar 11 nov is gegaan. Wat mij betreft een dikke fail voor CLD! En service is 0,0 vriendelijk; krijgt alleen standaard antwoorden ze doen niks voor je om het op te lossen! Het is betaald toch of niet dan! Stelletje oplichters bah! Normaal als je iets retour stuurt krijg je een nieuw exemplaar opgestuurd. Maar nee dit oplichters bedrijf doen liever niks voor je een innen graag gemakkelijk je geld.
DIKKE VETTE FAIL!
Christine le Duc op 03 Februari 2016
Beste Willeke,
Graag ontvang ik je klant- en of adresgegevens, zodat ik het één en ander kan nakijken.
Je mag deze mailen naar: onlineserviceteam@service.christineleduc.com.
Met vriendelijke groet,
Wendy
Webcare Team
willeke op 03 Februari 2016
Beste.
Uw collega's hebben mij al verteld dat ze niets voor mij kunnen doen. Vind ik nogal raar aangezien het al is betaald. Maar goed dat zal wel deel zijn van het makkelijke oplichten. Mensen ervoor laten betalen en vervolgens zeggen dat de retour vouchers na een maand niet meer geldig zijn.
Na een aantal bestellingen kreeg ik een mail met daarin dat ik bij de gelukkige 5 hoorde en dat ik een a-merk prijs had gewonnen, netjes een kadertje met 5 namen en dat ik er stond. Eronder een mooie foto van een tablet, smartphone, digitale camera enz.
Deze prijs kon ik bijbestellen met een bestelling vanaf 20,- al een beetje vreemd maar goed.
Vandaag kreeg ik mijn bestelling (netjes volgende dag) en ik doe de doos open en een prachtig doosje met zogenaamde "grundig" oordoppen blinken me tegemoet. Erg teleurstellend natuurlijk en ik voel me uiteraard ook nog eens bedrogen. Misschien een beetje naïef geweest maar op zon manier bedrogen worden verwacht je bij pop-up reclames bij youtube, facebook etc en zeker niet bij een grote firma.
Afijn, na de teleurstelling de klantenservice gebeld om toch mijn beklag en teleurstelling te doen en de desbetreffende madame doet vrij ongeïnteresseerd en blijft herhalen dat dat dus in de kleine lettertjes staat en dat de eerste 5 klanten in heel europa de grote prijs gekregen zouden hebben. Waarop mijn vraag was:,, dus wat was niet de gelukkige 5 maar de gelukkige 500.000?? Waarop de ongeïnteresseerde madame toch moest toegeven dat dat inderdaad waar was.
Erg jammer en ik schiet er niks mee op, ik zal er niet gauw meer wat bestellen want als je al op zon manier bedonderd wordt laat staan met de kwaliteit etc van de produkten die ze leveren...
Christine le duc komt alleen maar met onzin extra's ..
Elke keer bij besteding blablabla , kun je 5-sterren producten ontvangen ..
Tot 2 keer toe heb ik 2 goedkope plastic dingen ontvangen waarvan je ook zelf voor batterijen moet zorgen ..
Ik ken betere sites , waar alles geleverd word zoals beloofd
Christine le Duc op 04 September 2015
Beste Nona,
Allereerst willen we je bedanken voor jouw bestelling.
We vinden het echter heel jammer dat je niet tevreden bent met onze geschenken.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om jouw gegevens - klantnummer en/of emailadres - door te sturen naar onlineserviceteam@service.christineleduc.com?
We zien jouw berichtje tegemoet!
Groeten,
Martin
Online Service Team Christine le Duc
Dinsdag ochtend een bestelling geplaatst, zou die zelfde dag geleverd kunnen worden maar maximaal 2 dagen. Donderdag nog niks ontvangen, na lezen op de site en dan staat er dan pas opeens dat het met nieuwe klanten een dag langer langer kan duren. Vrijdag nog niks ontvangen, pakket kan ik ook niet traceren op dhl dus gebeld ( wat 1 euro kost). Krijg dan te horen dat ik t pas volgende week kan verwachten, wanneer geen idee. Lekkere service als er op de site staat dat als je het vóór valentijnsdag wil ontvangen je tot donderdagavond kon bestellen. Klopt dus helemaal niks van.
bij retourneren heb ik een bon gekregen en geen geld. verkoopster niet gezegd tegen mij :-( . nu moet ik nog een keer terug naar de winkel . en ze hebben in winkel niet zo veel keuze .
Twee keer besteld bij CLD. Eerste keer liet de levering een paar dagen op zich wachten en dit keer was het er al met een dag. Had een spel besteld, maar deze bleek niet in het Nederlands te zijn. Dat zag ik pas nadat ik de doos had open gemaakt (plastic eraf) De rest zit nog netjes in het plastic en dus CLD gevraagd of ik deze om mocht ruilen voor een ander spel met bijbetaling, maar dat het plastic van de buitendoos af was.... Nou, dat doen ze niet. Ik had volgens hun op de site kunnen lezen dat het viertalig was maar niet in het nederlands... Mmm... volgens mij hebben ze de site even snel aangepast, want als ik dat had gelezen (en wie doet dat niet als hij een spelletje koopt) had ik het spel niet besteld... Dus... service is een dikke NUL! Ik bestel daar dus niet meer!
Seems like their delivery guy missing the door bell each time he is here. I have already got 5 cards with "we will be back next day". Each of those times I was at home. They are using Selekt Vracht company and its definitely sucks. No problems with other delivery companies ever occurred.
Toys are a bit too expensive for their quality.
Ordering is easy. I hope getting money back will be easy as well.
Belooft de volgende dag te leveren. Totdat het artikel (en) dan ineens niet op voorraad zijn....Na 2 weken nog niets in huis. moet er zelf nu al diverse malen achteraan...dat is vragen om negatieve aandacht. Ze ga je net met klanten om! Bestelling aan het annuleren. Dit is niet wat ik er van verwacht/gehoopt had! Jammer...
Chantalle op 16 Mei 2013
Ik had dus ook gehoord dat cristine Le duc binnen 2 dagen leverd. 21 Mei ga ik met vakantie en hoop toch echt wel dat mijn artikelen thuis zijn gearriveerd! Ik heb nog meer gevonden op hun site,..maar beter even afwachten?! Maargoed...3dagen heb ik dan maar even geduld. Anders storten ze me het overgemaakte bedrag maar terug. Ons geld komen we tenslotte overal wel kwijt toch?!