Ik werk zelf bij pabo het is hier een grote rotzooi vooral bij HR en de klantenservice wij zeggen de volgende dag in huis maar wij sparen de pakketjes 2 dagen op want dat scheeld op de verzendkosten ik ben super blij dat ik hier over 3 weken niet meer voor deze oplichters werk
Ik had voor 130 euro een bestelling geplaatst net voordat Pabo failliet werd verklaard. Ik heb de bestelling nooit ontvangen. Wel heb ik het geld uiteindelijk teruggekregen, maar niet dankzij Pabo.
Eerst heb ik meerdere e-mails gestuurd naar klantenservice@pabo.nl, maar zelfs na bijna een maand heb ik nog steeds geen reactie gehad.
Toen keek ik op mijn PayPal account. Ik had via PayPal betaald met mijn credit card. Nadat ik op mijn betaling aan Pabo had zag ik dat er rechtsonder op de pagina een optie was genaamd "Een probleem melden". Als je daarop drukt kun je als type probleem "Ik heb het object dat ik heb gekocht niet ontvangen" aangeven. Daarna krijg je gelegenheid om een bericht te schrijven. Ik heb gewoon uitgelegd dat ik mijn bestelling niet heb ontvangen en dat ik meerdere malen contact heb gezocht met Pabo om hier verheldering over te krijgen.
Zodra je de melding hebt verstuurd begint er een proces waarbij ze antwoord proberen te krijgen van Pabo (volgens mij ook via klantenservice@pabo.nl). Waarschijnlijk wordt de inbox van dit adres niet meer gecontroleerd. Hoe dan ook, na ongeveer twee weken had Pabo niet gereageerd op PayPal's melding en zo doende is mijn geld teruggestort op mijn credit card rekening.
Ik spoor iedereen aan om hetzelfde te ondernemen, hoe klein het bedrag ook was dat je vergoed bent. Pabo heeft geen recht op ons geld als zei hun deel van de transactie niet na zijn gekomen.
Er werd een open doos bij de buren afgeven. Zij konden zo kijken wat erin zat. Lekker is dat. Er zat wel een stropje plakband over de doos, maar had geen enkele kleefkracht. Er zat ook geen extra vulling in de doos. Pabo besteed nauwelijks aandacht aan het inpakken. Geen logo op de doos is echt iets anders dan zorgvuldig omgaan met bestelde waren. Discreet is ook iets anders dan anoniem. Helaas heeft pabo daar geen enkele boodschap aan.
Waarschuwing! Absoluut niet bestellen bij deze webshop. Ze leveren niet en je moet er tig keer achteraan mailen om je bestelling te annuleren. Ik heb daar nog steeds geen bevestiging van en ook geen geld terug. Tip voor anderen gedupeerden dien een klacht in bij Thuiswinkel.
Heel slechte ervaring!
Eerst besteld met keuze erbij om achteraf te betallen. Na 8 dagen nog steeds geen mail dat het verstuurd is, heb via de mail gevraagd om bestelling te annuleren was het gewoon geanuleerd. Toen was het vanwege “verhuising”.. maand later andere bestelling geplaatst en gelijk betaald via İdeal, 10 dagen later was het steeds niet verzonden. Ik heb mail gestuurd dat ik wil het dan anuleren en geld terug- krijg ik reactie dat het staat al verzendklaar en kan niet meer geanuleerd worden.. Na 5 dagen steeds geen mail dat het verzonden is, heb ik ze gebeld - hoor ik dezelfde verhal?! - het staat verzendklaar en annuleren niet mogelijk en ze zijn niet op de hoogte waneer ik het krijg , duurt langer vanwege verhuising. Wtf?! Als het staat in de doos klaar open het maar weer en ik wil mijn geld terug! Op de mails reageren ze niet meer, geen paket en geen geld terug dus
Gerard op 23 Augustus 2018
Klopt...het zijn stelletje oplichters.
Ik heb mijn bestelling geannuleerd en bij sommige online bedrijven krijg je je geld binnen 3 dagen terug maar bij Pabo ? Ik moet smeken al 4 weken lang en nog heb ik mijn geld niet terug. Niets bestellen bij deze oplichters mensen.
Zelden heb ik zo'n slechte klantenservice meegemaakt als bij PABO. En als ik zo de reviews doorlees regent het klachten over de klantenservice van PABO. Het gaat in dit geval om de verleidingsbon. Had ik cadeau gekregen. Op de bon staat geen enkele datum wat verplicht is als er een bepaalde geldigheidstijd aan zit. Overigens zou je dat zonder meer al moeten doen als service baar je klanten want je weet niet wanneer degene de bon heeft gekocht en het is duidelijk altijd voor iemand anders. Zeker niet je klanten verwijzen naar algemene voorwaarden. Als je een cadeautje krijgt ga je niet eerst de algemene voorwaarden doorlezen. Overigens vond ik daar ook nergens een datum. Er staat ook niet op de bon dat je een vakje moet wegschrappen (zijn we hier bezig met lootjes of een cadeaubon?). Maar PABO houdt gewoon voet bij stuk. Wat een klantenservice!!!
Pabo.nl op 16 Januari 2017
Beste Marijke,
Onze oprechte excuses voor het ongemak.
Ik heb je reeds een mail gestuurd hierover. Helaas was het niet mogelijk dit afgelopen vrijdag al op te lossen.
Maar inmiddels hebben we dit voor je opgelost.
We hopen dit naar je tevredenheid te hebben afgehandeld.
Met vriendelijke groet,
Wendy
Webcare Team Pabo.nl
pabo.nl op 16 Januari 2017
Beste Marijke,
Excuses voor het ongemak.
Ik had dit graag afgelopen vrijdag al voor je opgelost, dit was helaas niet meer mogelijk.
Inmiddels is dit voor je opgelost en heb ik je hierover al gemaild.
Ik hoop dit naar je tevredenheid te hebben afgehandeld.
Met vriendelijke groet,
Wendy
Webcare Team Pabo.nl
Marijke op 23 Januari 2017
De klacht is inmiddels naar volle tevredenheid opgelost! Vriendelijke groet
i bought an item and after couple days i got nothing and i have contacted the service , they told me they are renewing magazine and my item will take longer to deliver, fine no problem , after couple days still nothing , and I sent email and they said my item is being sent and I should get email of tracking information , sill nothing , waited couple days and sent new email and again I get same ( automatic ) email I got first time about renewing magazine and blabla.....
Pabo op 07 December 2016
Hello,
We're very sorry that you haven't received your parcel yet.
We kindly ask you to provide us with your customer details, so we can look into it. Our email address is onlineserviceteam@service.pabo.nl Please mention that you reviewed us on Reviewspot.
Kind regards,
Tessa
Webcare Team
Vaak doe ik bestellingen online en ik heb nog nooit problemen gehad. Bij Pabo hebben ze het voor elkaar gekregen om bij 1 bestelling 5 keer de plank mis te slaan. De klantenservice reageert nooit op tijd (bellen kost geld dus ik prefereer de mail), op 3 mails pas 1,5 tot 2 week later een reactie. Daarnaast was mijn bestelling niet goed, dus heb ik het terug gestuurd en een nieuwe bestelling op de retourbon aangegeven. Die bestelling hebben ze naar eigen zeggen nooit gezien, maar dat moest ik dan maar opnieuw online doen waardoor ik nu 2 keer verzendkosten moest gaan betalen. Het raarst was nog dat ik het geld van 1 artikel maar terug kreeg, na vragen bleek dat het andere artikel was afgekeurd en ze dit artikel gingen vernietigen, maar als ik wilde konden ze het ook opnieuw sturen. Dit artikel was niet goed (zat een vlek op) en dat heb ik ook aangegeven op de retourbon, nu moet ik ervoor betalen, want het is afgekeurd en daarmee is de kous uit. Tot slot vind ik het uberhaupt belachelijk dat ik er zelf naar moet vragen, waarom ik maar een deel van mijn geld terug krijg. Mijn ervaringen zijn dan ook verschrikkelijk slecht en ik wil dan ook iedereen afraden bij dit bedrijf bestellingen te doen. Samenvattend; niet klantvriendelijk en slordig met je retourzending
Pabo op 04 Januari 2016
Beste Joyce,
Wij zien dat je dit bericht ook op Trustpilot geplaatst hebt. Hierop hebben wij eerder vandaag al gereageerd met de vraag of je een email kunt sturen naar onlineserviceteam@service.pabo.nl.
We zien je email graag tegemoet.
Groetjes,
Tessa
Webcare Team
Ik heb net mijn bestelling geplaatst op pabo.nl ik heb een waardebon gewonnen ter waarde van 50 euro maar er staat dat de code al is gebruikt. .
Pabo op 29 September 2015
Hoi Kiki,
Allereerst willen wij je bedanken voor je interesse in Pabo!
Helaas gaat er iets mis met de bestelling.
Stuur je een mailtje naar onlineserviceteam@service.pabo.nl met daarin de code en - indien je deze al hebt - jouw klantnummer? Dan gaan wij er even naar kijken.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Martin
Webcare Pabo
Koop niet bij dit bedrijf! Op 07-12-2014 een bestelling geplaatst op 24-12-2014 nog steeds niets ontvangen, 5x een mail gestuurd nauwelijks reactie. 4x duur 0900 nummer gebeld totaal al meer dan 4 euro kwijt geen pakket, hoofdkantoor gebeld helaas wij kunnen niets voor u doen advies koop niets bij dit bedrijf je krijgt je pakket toch niet en het geeft je enorm veel frustraties!
Rob op 04 Januari 2015
De volgende keer zou je bij de concurrent Love4You.nl eens moeten proberen. Ik heb daar nu 2x besteld en perfecte geleverd gekregen. Ik heb ze zelfs een keer gebeld voor extra informatie over een product en ik kreeg na 19.00 zelfs nog iemand aan de lijn. Toevallig heb ik zojuist hier bij reviewspot een goede recensie bij ze achter gelaten. Dit bedrijf doet iig wat ze beloven en perfecte service. Een echte aanrader voor de volgende keer!
Pakket bij de buren afgegeven ondanks dat PABO op zijn site zegt dat het 3 x door DHL wordt aangeboden.
Klacht hierover ingediend. Reactie van PABO was :"wij hebben u uit ons bestand verwijderd" Tja, klantenbinding hebben ze nooit van gehoord. Conclusie: hier niet bestellen, want je hebt geen idee waar het afgeleverd wordt.
Op de site wordt beloofd; voor 20u besteld, morgen in huis!
Dit is dus reinste onzin. Ik heb op vrijdag rond 17.00 u een bestelling + betaling gedaan. Op maandag helemaal niets ontvangen, en na een email aan de klantenservice krijg ik volgende mail;
Volgens onze gegevens wordt de bestelling momenteel verzendklaar gemaakt.
U kunt deze binnen enkele dagen thuis verwachten.
Had ik dit geweten had daar nooit besteld, en dat is dus voor ons de laatste keer bij Pabo.
gedurende 2 uur proberen een bestelling te plaatsen, toevoegen in winkelwagen was mogelijk, het winkelwagentje bekijken en dus ook de actiecode invoeren niet, 1ste telefoontje armer na 1 uur proberen, reactie: log eens uit, verwijder al de artikelen en probeer opnieuw
1 uur later, na veel geduld want supertrage site, werkt het en blijkt de actiecode met sticker eigenlijk bullshit te zijn. Toch even gebeld om te checken aangezien het via de site enkel mogelijk is 1 actiecode in te voeren terwijl op de reclame een actiecode staat en een sticker “ja, ik wil korting” met nog een bijkomende code en op de 2de pagina de vermelding: “de 100€ korting + gratis vibrator worden direct aan jouw online bestelling toegevoegd” en dus hier gaat het niet meer over 100€ korting waardebons maar puur over korting. Opnieuw een telefoontje armer om te kijken hoe het daarmee zit.
Volledige conclusie: er wordt dus niets 100€ korting toegevoegd, maar waardebonnen terwijl op de 2de pagina heel duidelijk de zin staat om de 100€ korting direct toe te voegen, niet 100€ waardebons! Wat is het gezever dan van en een actiecode te geven en dan een bijkomende sticker die alleen maar de schijn opwekt dat er 100€ direct verrekend of toegevoegd wordt terwijl na mijn 3de telefoontje het alleen maar om verschillende bonnetjes zou gaan waarvan maar 1 per bestelling kan gevoegd worden en er niet eens iets korting is, 0€, 0%, letterlijk niets op deze bestelling terwijl er bovenaan boven de actiecode mooi staat: “plak hier de sticker: ja ik wil korting" Welke korting??? Vroeger bij hen besteld en nooit echt te klagen gehad, maar dit is echt bedriegelijk en wat een tijdverspilling!!
Wat zijn ze klantvriendelijk bij de Pabo, gister mijn bestelling ontvangen, is er een verkeerd jurkje geleverd. Vraag ik per telefoon om een nieuwe verzending van het juiste jurkje, kan dat pas als ze mijn foute jurkje retour hebben gekregen... Zij sturen iets op wat totaal niet overeenkomst met mijn bestelling!1
Ik zeg dat ik de verkeerd geleverde bestelling vanmiddag retour stuur maar dat ik graag het jurkje morgenavond aan wil en of ze dat vandaag dan willen verzenden, moet ik opnieuw betalen met verzendkosten erbij!!!
Wat een onbeleefde manier om zo met klanten om te gaan.
Wij zullen voortaan ergens anders bestellen!!
Eef op 08 April 2015
Ik heb precies het zelfde te horen gekregen. Eerst retouren dan pas sturen ze het juiste product op. Het advies wat ik kreeg was het artikel opnieuw bestellen. Dit heb ik gedaan alleen nou was het product niet meer in de actie waar door ik als nog extra heb bij moeten betalen voor her zelfde product maar dan zonder korting
Hi,
Even een waarschuwing. Wilde gebruik maken van Pabo sale in combinatie met Grouponactie. Bij groupon staat uitdrukkelijk vermeld dat je deze combinatie kan gebruiken. Op groupon al 1300+ vouchers gekocht. Dus ze hebben het heel goed gedaan..
Anyway ik heb dus op zaterdag mijn bestelling ingevoerd. Maar toen ik wilde betalen. Kon mijn bestelling niet correct worden verwerkt. Wel apart want ik had wel een bevestiging gekregen van mijn inschrijving op mijn email terug ontvangen. Maar mijn bestelling is letterlijk verdwenen.
Toen ik daarna opnieuw een bestelling wilde plegen..kon ik geen gebruik meer maken van mijn groupon code. Op zondag is dezelfde probleem.
Maandag heb ik contact kunnen opnemen met Pabo. Kreeg ik allerlei excuses te horen.
Eerst dat het product was uitverkocht. Toen bleek dat de producten gewoon ruim op voorraard bleek te zijn. Kreeg ik te horen dat verschillende acties niet met elkaar te combineren valt.
Uiteindelijk was de geboden oplossing... gewoon tegen de normale prijs alsnog bestellen.
Zo werkt dat natuurlijk niet. Echt onacceptabel gedrag. Ben benieuwd bij hoeveel andere mensen deze problemen heeft voorgevallen. Echt een kwalijke zaak als er opzet achter schuilt. Gewoon om grouponvouchers te verkopen.
Anyway het is mogelijk om je geld terug te krijgen als je minder dan 7 dagen geleden je groupon had gekocht.
Aimée op 06 Oktober 2014
Shit, had ik dit maar eerder gelezen. Dit is mij nu ook gebeurd, want ik had de code ingevuld en dacht dat alles prima was. Totdat ik inderdaad wilde afrekenen, kreeg ik een fout melding. Daarna probeerde ik de code opnieuw en was die code niet meer geldig.
heb besteld krijg geen bevestings mail niets.
hoor nu van heel veel mensen dat het oplichters zijn
dat je bestelling nooit aankomt
ben nu dus mooi mijn geld kwijt